Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doet je (nood)GSM het straks nog wel? - Forum Wereldfietser

Doet je (nood)GSM het straks nog wel?

Omdat waarschijnlijk toch veel fietsers nog een eenvoudige GSM-telefoon bij zich hebben voor noodgevallen dit draadje.

Ik lees dat T-mobile op 1 juni aanstaande gaat stoppen met ondersteuning van 2G. Dat betekent dat je met een telefoon, met een Simkaart van T-mobile of bijbehorende maatschappijen, die alleen 2G heeft dan niet meer kunt bellen, gebeld worden of SMS-en.
https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten
Dat geldt voor veel oudere toestellen. Sterker: zulke toestellen worden ook nu nog verkocht.

Je kunt er vanalles aan doen en het geldt niet bij alle andere providers maar pas op dat je er niet tijdens je fietsvakantie achter komt.

Het geldt ook voor veel seniorentoestellen, dus er komt denk ik wel een golfje aan klusjes voor degenen hier die ouders hebben die een seniorentelefoon gebruiken.
Overstappen naar KPN? Die houden 2G actief (en stoppen 3G) voor zover ik het begrepen heb.
Om duidelijkheid te geven over de toekomst van 2G garandeert KPN het 2G netwerk tot tenminste april 2025.
https://www.kpn.com/zakelijk/blog/-de-t ... dan-2g.htm
Mag dat zomaar? In mijn naïviteit veronderstel ik dat de regering bij het vrijmaken van de telecommarkt bepaalde eisen heeft opgelegd aan de dienstverlening.
zoals ondersteunen van het netwerk voor een 30-tal jaren.
Ook veel GPS trackers (ik ben er toevallig net een aan het maken die op de naafdynamo werkt) gebruiken 2G.
Polling schreef:
zo 14 mar, 2021 19:07
Overstappen naar KPN? Die houden 2G actief (en stoppen 3G) voor zover ik het begrepen heb.
Kpn vraagt 25 euro voor de nummerbehoudservice van prepaid naar prepaid, dus samen met het nieuw te kopen simkaartje plus dat je kans hebt dat eea niet soepel gaat is een nieuw goedkoop toestelletje niet veel duurder. (Wel letten op de afmeting van de simkaart die je nu hebt)
Leon schreef:
zo 14 mar, 2021 21:15
Polling schreef:
zo 14 mar, 2021 19:07
Overstappen naar KPN? Die houden 2G actief (en stoppen 3G) voor zover ik het begrepen heb.
Kpn vraagt 25 euro voor de nummerbehoudservice van prepaid naar prepaid, dus samen met het nieuw te kopen simkaartje plus dat je kans hebt dat eea niet soepel gaat is een nieuw goedkoop toestelletje niet veel duurder. (Wel letten op de afmeting van de simkaart die je nu hebt)
Alle aanbieders die van het KPN-netwerk gebruik maken houden denkelijk 2G in de lucht? En ik weet niet wat Vodafone doet, is een optie om waar nodig uit te zoeken.
En hoe gaat dat in de rest van Europa en de wereld? Het zou me verbazen als we ergens mee voorop lopen in de wereld namelijk. (behalve in achter de rest aanlopen)