Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin help! - Forum Wereldfietser

Garmin help!

Er lukt me ineens iets niet wat me vaak genoeg wel gelukt is, en ik kan de oplossing niet vinden. Ik wil morgen een track fietsen van de fietsersbond. Die heb ik aangemaakt en op de harde schijf van mijn Windows computer gezet. Vervolgens heb ik mijn Etrex 30 aan die computer gehangen en de track naar de map Garmin/GPX van mijn Etrex gekopieerd. Ik kan hem vanuit bestandsbeheer prima zien staan, en dat geldt ook als ik vanuit Basecamp kijk. Maar als ik mijn Etrex dan loshaal en vervolgens opstart en naar sporenbeheer ga om die track te starten zie ik de track niet in de lijst staan. Wat doe ik fout wat me vroeger steeds wel lukte? IK heb vast iets heel doms verkeerd gedaan/anders dan eerder, maar wat?
Is de kopieeractie echt goed gegaan, soms verschijnt het nieuwe bestand wel maar blijft de grootte nul.

Ander ding om te checken is of de track in de goede folder staat.
Het bestand staat er: als ik met Basecamp kijk en de file aanklik zie je de track zichtbaar worden op de kaart. En als ik in Windows kijk is de omvang niet nul. Ik ga ervan uit dat hij inderdaad in de verkeerde map staat, maar hoe dan?
Heb je de kopieeractie via Basecamp uitgevoerd? Misschien dat dat uitmaakt...
Heb je je misschien in intern geheugen en microsdkaartje vergist?

(Ik hou Basecamp altijd uit als het apparaat er aan hangt.)
De files staan als ik het goed zie nu zowel intern als op het sd kaartje. Basecamp gebruik ik eigenlijk nooit, maar had ik er nu even aan gehangen om te zien of dat helderheid verschafte.
Wat me wel opvalt in de windows filemanager is dat het erop lijkt alsof ik twee etrexen tegelijk heb, plus twee geheugenkaarten. Misschien heb ik er ooit een zooi van gemaakt, maar toch.
Dat kunstje met twee versies van aangesloten externe devices flikt windiws me vaak. Het werkt dan gewoon wel.
Sorry, geen oplossing, maar ik had gisteren precies hetzelfde probleem. Route gedownload, in GPX map gezet op interne geheugen van de Garmin etrex 30. Te zien in Windows-verkenner, niet te vinden in 'sporen' op de garmin.
Test eens met een eerder gebruikte track. Staan er misschien nog eerdere tracks op de Garmin?
Ja er staan genoeg eerdere tracks en die doen het wel. Gisteren ben ik ook via zo'n eerdere track naar huis gekomen omdat de track die ik erop gezet had niet te vinden was vanuit het scherm op het toestel. Maar die track die ik voor mijn tocht van gisteren had gemaakt staat dus wel op het toestel want is zichtbaar vanuit Basecamp en via de file mager van windows, maar verschijnt niet op het scherm van de Etrex bij Sporenbeheer. Ik zie op de Etrex ook geen file manager achtige optie.
Zou de track dan toch niet Etrex-compatibel genoeg zijn, zeg maar Etrex-corrupt? Wat als je ff een nieuwe testtrack maakt? Of hele track opnieuw maken...
Frustrerend, dat snap ik :cry:
Vreemd, ik heb net een track van de Fietsersbond routeplanner gedownload en op mijn Etrex 30 gezet. Ik heb de track zowel in de Garmin/GPX map op de GPS als het SD-kaartje geprobeerd en in beide gevallen komt de track gewoon voor in sporenbeheer. De enige variabele die bij mij anders is, is dat ik geen Windows gebruik maar een Mac. Kun je misschien die track met je telefoon of tablet op het SD-kaartje zetten?

Als je de track met Notepad opent, wat zie je dan? De XML informatie of is het bestand leeg?
Soms bevatten tracks teveel punten, al weet ik niet of dat bij zo'n Etrex een probleem kan zijn. Om dat op te lossen moet je het door een filter heen halen van bijvoorbeeld GPSBabel, ik denk dat Basecamp ook het aantal punten kan verminderen.

Andere dingen: gekke tekens in de tracknaam?

Anders sowieso eens importeren en opnieuw expoteren met Basecamp en die export op je Garmin zetten?

Nog een optie: er zit geen track maar een route in de GPX. Een route bevat alleen locatie en geen tijd-data.
Dank allemaal. Ik bel zo Waypoint.
Ik denk dat uploaden naar Brouter en daar overtekenen, dus en nieuwe track maken, wel een idee kan zijn. Misschien verreweg het snelste want even overtrekken van een dagroute is geen halve minuut werk. (Anders mail me de gewraakte track maar even)
http://brouter.de/brouter-web/#map=9/52 ... 8/standard
Leon schreef:
di 23 feb, 2021 09:41
Ik denk dat uploaden naar Brouter en daar overtekenen, dus en nieuwe track maken, wel een idee kan zijn. Misschien verreweg het snelste want even overtrekken van een dagroute is geen halve minuut werk. (Anders mail me de gewraakte track maar even)
http://brouter.de/brouter-web/#map=9/52 ... 8/standard
Dat dacht ik ook al. Dan ben je misschien niet in een halve minuut, maar wel in 5 minuten klaar. Brouter is erg gebruiksvriendelijk - een kind kan de was doen.
Probeer een oudere versie van Basecamp te installeren. Ik had een upgrade naar versie 4.7 en die gaf problemen. Ik heb die versie verwijderd en versie 4.62 geïnstalleerd en het probleem was weg.
Opgelost: er stonden teveel tracks op en er is blijkbaar een maximum aantal voor de lijst in sporenbeheer.
Inmiddels op de fiets Drenthe in, tentje achterop. Even wennen weer, zo met bagage. En flink tegenwind. Maar wat een feest.
Dan stonden er blijkbaar 200 tracks op (zie hier) (m.u.v. van gearchiveerde tracks, waarvoor de meeste etrexen een maximum van 2000 hebben). Van mijn eigen gps wis ik de tracks regelmatig, nadat ik ze op een harddisk heb gezet. Ik denk - of hoop - dat zo'n apparaat dan ook wat minder traag opstart.