Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Watertappunten in Limburg gaan weer open. - Forum Wereldfietser

Watertappunten in Limburg gaan weer open.

1Limburg laat weten dat de openbare watertappunten in Limburg weer open gaan:

De kraan voor gratis drinkwater via de tappunten van Waterleiding Maatschappij Limburg (WML) gaat weer open. Uit de watertaps stroomt vanaf 13 juni weer drinkwater.

Vanwege de uitbraak van het coronavirus sloot WML de watertappunten in april af. In Verspreid over Limburg staan 125 watertaps van WML.

Zakdoek
Het provinciale waterbedrijf geeft als tip om de drukknop die het drinkwater laat stromen met schone handen in te drukken of daar een zakdoek voor te gebruiken. Ook is het de bedoeling om de kraan waar het water uitstroomt niet aan te raken.
Controles
Dit zijn adviezen van WML die moeten voorkomen dat besmette gebruikers het coronavirus via de drinkwatertaps verspreiden. Het waterbedrijf geeft aan dat het virus niet in het drinkwater zit en dat er veel controles zijn op de aanwezigheid van Covid-19 in het Limburgse drinkwater.


Ben je vanaf 13 juni onderweg in Limburg, dan kun je weer naar hartelust je bidons bijvullen :D
Vreemd dat in andere provincies de tappunten gewoon open bleven, maar mooi dat nu ook Limburg weer open is :)
Zakdoek :shock: :twisted:
Blackbelt schreef:
wo 10 jun, 2020 14:10
Zakdoek :shock: :twisted:
Ja, Blackbelt, vroeger liepen mensen rond met een klein formaat theedoek op zak. Vandaar de naam.
Hele oude mensen noemen tissues ook nog 'papieren zakdoekjes'.
Komt daarvandaan.
8)
Gewoon eerst je vinger afvegen op een verkeerslichtendrukknop.
Arie E schreef:
wo 10 jun, 2020 20:50
Blackbelt schreef:
wo 10 jun, 2020 14:10
Zakdoek :shock: :twisted:
Ja, Blackbelt, vroeger liepen mensen rond met een klein formaat theedoek op zak. Vandaar de naam.
Hele oude mensen noemen tissues ook nog 'papieren zakdoekjes'.
Komt daarvandaan.
8)
Het ging me vooral om het feit dat je zakdoek waarschijnlijk zowat het meest besmet is.
Ik zou het met mijn elleboog bedienen indien mogelijk.
Blackbelt schreef:
do 11 jun, 2020 08:16
Arie E schreef:
wo 10 jun, 2020 20:50
Blackbelt schreef:
wo 10 jun, 2020 14:10
Zakdoek :shock: :twisted:
Ja, Blackbelt, vroeger liepen mensen rond met een klein formaat theedoek op zak. Vandaar de naam.
Hele oude mensen noemen tissues ook nog 'papieren zakdoekjes'.
Komt daarvandaan.
8)
Het ging me vooral om het feit dat je zakdoek waarschijnlijk zowat het meest besmet is.
Ik zou het met mijn elleboog bedienen indien mogelijk.
Dat, en als men na het aanraken van de kraan met zakdoek, vervolgens weer zelf de neus erin snuit :wink: Een eenmalig gebruikt papier doekje is natuurlijk wel ok. Helaas zie je die nu ook vaker op de grond liggen Buiten.
Blackbelt schreef:
do 11 jun, 2020 08:16
Arie E schreef:
wo 10 jun, 2020 20:50
Blackbelt schreef:
wo 10 jun, 2020 14:10
Zakdoek :shock: :twisted:
Ja, Blackbelt, vroeger liepen mensen rond met een klein formaat theedoek op zak. Vandaar de naam.
Hele oude mensen noemen tissues ook nog 'papieren zakdoekjes'.
Komt daarvandaan.
8)
Het ging me vooral om het feit dat je zakdoek waarschijnlijk zowat het meest besmet is.
Ik zou het met mijn elleboog bedienen indien mogelijk.
Als het maar niet dezelfde kant is, waar je 5 minuten geleden in geniesd hebt.