Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de Compostela - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Santiago de Compostela

henkioo schreef:
wo 24 jun, 2020 17:21
Ja bedankt. Is een mooi verhaal....kan je misschien de route doorgeven die je gereden heb vanaf Parijs naar oude wegen?
Zou mooi zijn.............
De route tot Orleáns staat in Deel 1 van St. Jacobsfietsroute van Europafietsers. Tussen Orléans en La Chätre (Oude Wegen) hebben we zelf onze weg gezocht. Met een Michelinkaart was het niet moeilijk een route uit te zetten voor die 185 km, het landschap is tamelijk vlak met veel rechte wegen. De GPX van deze route heb ik aan ons reisverslag toegevoegd onder het kopje Routeboekjes.
Ok ik ga 15 augustus vertrekken naar Compostela......
Ik denk dat wel goed gaat komen....
Wie gaat er nog meer deze richting op????
Zijn er nog mensen die geweest zijn dit jaar met tips??????
Hi even geduurd maar.
Was begonnen met fietsen maar in Frankrijk weer terug gefietst ...
Veel knieklachten. Overbelast .
Ik ga het weer proberen maar dan na corona crisis.
Dit jaar week of twee fietsen rond Nederland.
En betere spullen aanschaffen.
En niet meer alleen fietsen...
Met meerdere gelijk me beter plan..wordt vervolgd
henkioo schreef:
zo 24 jan, 2021 17:53
Hi even geduurd maar.
Was begonnen met fietsen maar in Frankrijk weer terug gefietst ...
Veel knieklachten. Overbelast .
Ik ga het weer proberen maar dan na corona crisis.
Dit jaar week of twee fietsen rond Nederland.
En betere spullen aanschaffen.
En niet meer alleen fietsen...
Met meerdere lijk be beter plan..wordt vervolgd
In elk geval heb je nog jaar extra kans als doel was om in heilig jaar aan te komen.
"Het jubileumjaar van Santiago de Compostella in Spanje is vanwege de coronamaatregelen een jaar verlengd. Het duurt nu van 2021 tot en met eind 2022".
https://www.kn.nl/buitenland/het-heilig ... ar-langer/
Trainen, lichter verzet, zadel op de juiste hoogte en minder bagage. Dat moet het doen lijkt me. Alvast veel voorpret. Ik heb net zelf voor mijn verjaardag het routeboekje van de Veloroute du Soleil gekregen. Die had ik afgelopen voorjaar willen fietsen, maar dat ging niet door (ik heb toen in noord Duitsland gefietst). Dit is een heel vlakke route. Eigenlijk hou ik wel van klimmen, maar ik ben nieuwsgierig deze eens te proberen.
Wim, je kunt wat klimvarianten doen.
Klopt. Mijn dochter had dat ook al ontdekt.
Wim,
Voor beklimmingen hoef je niet zo ver. Aan de Noord en Oostkant van Twente en de bijbehorende Duitse grens heb je al redelijke beklimmingen: zoals bij de molen van Frans nabij Mander, in de buurt van Denekamp en Ootmarsum, Schoppingen (Schoppinger Berg), Uelsen en dan via de Eems of de Hondsrug terug naar Groningen.

Succes
Nederbiker
Er zijn inderdaad genoeg leuke mogelijkheden om te klimmen, maar niet op de Veloroute du Soleil, en nu ueberhaupt niet, want die kleine bultjes zijn het niet voor mij. Maar het geeft allemaal nog even niet, en afgelopen zomer was het ook niet erg. Ik vond het risico van fietsen in het zuiden te groot en heb toen de Hanzeroute gefietst van Stralsund naar Groningen. Ik was al lang blij dat ik een tocht kon fietsen.
Ik ga volgend jaar weer naar Compostela.
Mocht ik weer vrij krijgen van mijn werk .
Zijn er mensen omgeving Haarlem,
Dit dit ook van plan zijn?
Zou leuk zijn om dan samen wat te ondernemen.
Of aan te sluiten bij een groepje , waar ik al contact mee heb.
henkioo schreef:
wo 17 feb, 2021 21:12
Ik ga volgend jaar weer naar Compostela.
Mocht ik weer vrij krijgen van mijn werk .
Zijn er mensen omgeving Haarlem,
Dit dit ook van plan zijn?
Zou leuk zijn om dan samen wat te ondernemen.
Of aan te sluiten bij een groepje , waar ik al contact mee heb.
ik ga in 2023, juni of september. dan zullen de meeste Cor Ona problemen wel wat uit de weg zijn.
normaal ga ik (West-Vlaming, lees: Kortrijk) samen met een maat uit Polen ergens midden Frankrijk vertrekken. omdat ie maar een maand heeft, geen fietsconditie en de dagritafstand dus beheersbaar. dus het minst interessante en "nabije" stuk overslaan door regionale treinen te nemen en zo tijd te winnen.

Dus mocht je niet persé in 2022 weg willen en een heel stuk samen willen rijden, laat me maar iets weten.

trouwens ik ga me op die lange tocht wat voorbereiden, materiaal checken en zo, door deze zomer van 2022 een kleine week in de Ardennen te gaan rondrijden. Dat staat los van die Poolse maat. Misschien heb je daarin zin???
[quote=henkioo post_id=365694 time=1590523
Als het op de echte fiets niet lukt....
Screenshot_537.png
Compostela op de hometrainer
In principe vertrek ik (met een vriend) rond 15 aug 22 vanuit Pamplona (of ergens in de buurt waar we de auto kunnen achterlaten) en rijden de Camino Frances tot Finistera. Vervolgens via de Camino del Norte tot de Franse grens en dan via St Jean terug tot waar we de auto hebben geparkeerd. Onderweg draaien we even de Picos in richting Lago de Covadonga :D :D
We voorzien een 28tal dagen en overnachten overwegend in tentje.