Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corona: wel of niet fietsen? - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Corona: wel of niet fietsen?

1142 berichten
Leon schreef:
za 21 mar, 2020 23:23
Het scenario van 50% besmettingen zou dom zijn. Dan vallen er ver over de 100.000 doden in NL, waarvan de meesten geen IC hebben gezien omdat die vol waren, of de lockdown too-light moet een vol jaar of misschien wel twee duren.
Die 50% besmettingen is mogelijk onvermijdelijk maar hoeveel slachtoffers dat zal opleveren zal volgens wat ik lees o.a. afhangen van de spreiding van het besmettingstempo.

Spijtig genoeg (voor de inwoners van Nederland) heeft Nederland in verhouding met het inwonersaantal veel minder intensive-care-ziekenhuisbedden dan België en is de kans op overbelastingen van het zorgsysteem in Nederland een pak groter.

Renaat
Dit verzin je toch niet?
Maar ik blijf fietsen en laat me niet ophokken :wink:

Afbeelding
Laat a.u.b. al die baarlijke onzin die je citeert achterwege. Het is schandalig dat je die verspreidt.
Doe beter wat onderzoek voordat je je onmacht en frustratie op mij projecteert.

Sterkte.
Revanho schreef:
zo 22 mar, 2020 00:02
Spijtig genoeg (voor de inwoners van Nederland) heeft Nederland in verhouding met het inwonersaantal veel minder intensive-care-ziekenhuisbedden dan België en is de kans op overbelastingen van het zorgsysteem in Nederland een pak groter.
Dat noemde je al eerder, maar staar je niet blind op statische getallen. Het gaat er bv om of er voor alle IC bedden ook bemand kunnen worden, hoe snel en volledig is op te schalen, en zo nog wat zaken. Maak je over NL maar niet ongerust, als je de vergelijking doet met België of andere landen.
FE-Rider schreef:
zo 22 mar, 2020 00:38
Doe beter wat onderzoek voordat je je onmacht en frustratie op mij projecteert.
Onderzoek? Waar? Op de sprookjespagina van de anti-vaxxers?
FE Rider. Alsjeblieft. Je bent het jezelf waarschijnlijk niet bewust (onbewust incompetent heet dat) maar je verspreidt de grootste onzin en haalt daarbij zelfs de simpelste zaken door elkaar. Je weet er vervolgens zo weinig van dat je je dat zelfs niet bewust bent. Aub houd op met die onzin en probeer je inderdaad een beetje te verdiepen of houd het een beetje bij zaken waar je iets van begrijpt. Zelfoverschatting kan heel gevaarlijk zijn (voor anderen)
FE-Rider schreef:
zo 22 mar, 2020 00:33
Dit verzin je toch niet?
Maar ik blijf fietsen en laat me niet ophokken :wink:
Maar ga bij niemand op bezoek en kom vooral later niet vragen om een ziekenhuisbed omdat je jonger bent dan veel zieken, want dan verpest je het dus voor een ander.
Hou alsjeblieft op met je onkunde te etaleren.

Ik hoop toch echt dat de moderator niet weer dit waardevolle draadje helemaal verwijdert omwille van één persoon.
Revanho schreef:
zo 22 mar, 2020 00:02
Die 50% besmettingen is mogelijk onvermijdelijk
Ik krijg toch het idee dat de Chinezen het bij het huidige aantal wil laten blijven middels beperkende maatregelen.
#blijfthuis is niet de oplossing, #weesverstandig is de oplossing. Doordat mensen dat laatste niet doen, wordt het eerste straks het voorschrift, waardoor de verstandigen die wel naar buiten willen en gaan, alleen en op rustige plekken, de dupe worden van de covidioten die er massaal op uittrekken naar mileustraat (sick!) bouwmarkt, bos of strand...
Revanho schreef:
zo 22 mar, 2020 00:02
Spijtig genoeg (voor de inwoners van Nederland) heeft Nederland in verhouding met het inwonersaantal veel minder intensive-care-ziekenhuisbedden dan België en is de kans op overbelastingen van het zorgsysteem in Nederland een pak groter.
Waar baseer je dit op? Geef een bron! Dit is gewoon kwalijke onruststokerij.
Hint: de definitie en organisatie van IC verschilt tussen landen aanzienlijk.
Polling schreef:
zo 22 mar, 2020 09:24
#blijfthuis is niet de oplossing, #weesverstandig is de oplossing.
Dit werkt dus simpelweg niet.

Voorbeeld: Aan de Belgische grens gaan ze nu ook de binnenwegen controleren omdat NL'ers ondanks alle waarschuwingen naar België willen om goedkoop te tanken.
Zelfde was gisteren duidelijk in de recreatiegebieden en in de supermarkten e.d.
Fedor schreef:
zo 22 mar, 2020 09:32
Polling schreef:
zo 22 mar, 2020 09:24
#blijfthuis is niet de oplossing, #weesverstandig is de oplossing.
Dit werkt dus simpelweg niet.
Ik denk ook dat een lockdown snel volgt. Enerzijds is het vreselijk, anderzijds zal het voor mij zelfs als een opluchting voelen.
Ik zeg toch ook niet dat het wel werkt? Maar het is wel de oplossing. #blijfthuis gaat om dezelfde reden ook niet werken: een regel die niet noodzakelijk is maar alleen wordt gehanteerd omdat mensen minder strenge regels nie willen volgen... dat werkt alleen bij heel strenge handhaving en boetes enz.
Fedor schreef:
zo 22 mar, 2020 09:32
Polling schreef:
zo 22 mar, 2020 09:24
#blijfthuis is niet de oplossing, #weesverstandig is de oplossing.
Dit werkt dus simpelweg niet.

Voorbeeld: Aan de Belgische grens gaan ze nu ook de binnenwegen controleren omdat NL'ers ondanks alle waarschuwingen naar België willen om goedkoop te tanken.
Zelfde was gisteren duidelijk in de recreatiegebieden en in de supermarkten e.d.
Andersom ook helaas: Belgen die NL in willen... vandaar de oproep #weesverstandig
peter de rijk schreef:
zo 22 mar, 2020 09:31
Revanho schreef:
zo 22 mar, 2020 00:02
Spijtig genoeg (voor de inwoners van Nederland) heeft Nederland in verhouding met het inwonersaantal veel minder intensive-care-ziekenhuisbedden dan België en is de kans op overbelastingen van het zorgsysteem in Nederland een pak groter.
Waar baseer je dit op? Geef een bron! Dit is gewoon kwalijke onruststokerij.
Hint: de definitie en organisatie van IC verschilt tussen landen aanzienlijk.
DeMorgen
Steven Van Gucht, woordvoerder van het wetenschappelijk comité over corona. :
Maar wat is die maximale capaciteit precies? We weten dat er in ons land ( Belgie) 1.900 intensive care (IC)-bedden zijn. Daarmee scoren we boven het Europese gemiddelde. Dat blijkt ook uit een analyse van onderzoekers van Belgische, Britse en Franse universiteiten uit 2012, tot nu toe nog altijd de meest recente ranking. In ons land waren er toen 15,9 IC-bedden per 100.000 inwoners. Ter vergelijking: in Italië waren dat er 12,5, in het Verenigd Koninkrijk en Nederland respectievelijk 6,6 en 6,4.
Polling schreef:
zo 22 mar, 2020 09:38
.. dat werkt alleen bij heel strenge handhaving en boetes enz.
Dan moet er naar (binnen de mogelijkheden) zoveel mogelijk gehandhaafd worden.

Overigens zijn er in mijn directe omgeving al twee bekenden (40'ers die één straat verder wonen) erkend besmet (via collega van hem) en een goede vriend (50'er, beveiliger) hoogstwaarschijnlijk besmet (niet getest, wel alle symptomen). Het kan sneller in de buurt komen dan je zou denken...
Marjan schreef:
zo 22 mar, 2020 09:46
peter de rijk schreef:
zo 22 mar, 2020 09:31
Revanho schreef:
zo 22 mar, 2020 00:02
Spijtig genoeg (voor de inwoners van Nederland) heeft Nederland in verhouding met het inwonersaantal veel minder intensive-care-ziekenhuisbedden dan België en is de kans op overbelastingen van het zorgsysteem in Nederland een pak groter.
Waar baseer je dit op? Geef een bron! Dit is gewoon kwalijke onruststokerij.
Hint: de definitie en organisatie van IC verschilt tussen landen aanzienlijk.
DeMorgen
Steven Van Gucht, woordvoerder van het wetenschappelijk comité over corona. :
Maar wat is die maximale capaciteit precies? We weten dat er in ons land ( Belgie) 1.900 intensive care (IC)-bedden zijn. Daarmee scoren we boven het Europese gemiddelde. Dat blijkt ook uit een analyse van onderzoekers van Belgische, Britse en Franse universiteiten uit 2012, tot nu toe nog altijd de meest recente ranking. In ons land waren er toen 15,9 IC-bedden per 100.000 inwoners. Ter vergelijking: in Italië waren dat er 12,5, in het Verenigd Koninkrijk en Nederland respectievelijk 6,6 en 6,4.
@ Peter, NL kan opschalen naar 1500 IC bedden, ik zie geen onruststokerij, de angst mag wat mij persoonlijk betreft iets meer regeren. de Nederlanders schijnen anders niet te kunnen luisteren en zijn er straks na veel slachtoffers wel weer heel goed in om de zwarte piet naar overheid en gezondheidszorg te beschuldigen.

Mensen moeten echt eens doorhebben dat de capaciteit gering is en niet iedereen komt op de IC, ook thuis, de mensen hebben materialen nodig, die zijn op.
Ik heb geen bron ( ik ben de bron) maar mijn collega's die handig zijn met naaimachine zijn mondkapjes aan het naaien, we hebben tekorten!

Stop toch eens met bagateliseren en discussies te willen stoppen met alleen vraag naar bronnen.
Lees de krant.
Luisteren naar intensivisten.
Luister naar virulogen
Onderzoek? Waar? Op de sprookjespagina van de anti-vaxxers?
Jij leeft duidelijk nog in Lalaland evenals zo'n 90% vd rest hier ad reacties te zien...

Maar laat jezelf straks aub lekker vaccineren. Je hebt werkelijk geen benul en dan een mening over mijn competentie durven hebben.
Ga toch fietsen :twisted:
Beste FE-Rider. Ik bewaar meerdere malen daags alle pagina's van deze discussie zodat ook nadat de hele discussie weer verwijderd is we altijd kunnen teruglezen wat jij hier schrijft.
De zon schijnt!

Ga naar buiten: fietsen of wandelen (alleen of met huisgenoten), of badmintonnen of beachball, en als dat niet (meer) mag, doe oefeningen in de tuin of desnoods binnen. Maak van je eettafel een pingpongtafel en speel met je kinderen.

Actief bezig zijn is gezonder voor lichaam en geest dan de hele tijd op een forum rondhangen en reageren op trolls of pseudodeskundigen. En het iets waar je wél controle over hebt.

Ik ga fietsen op de Tacx en daarna ramen zemen. Voor mijn part de komende maanden elke dag (Groundhog Day).