Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corona: wel of niet fietsen? - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Corona: wel of niet fietsen?

1142 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
ma 23 mar, 2020 16:56
Hier wonen wij al sinds 1986 met dit riante uitzicht. Met wie moeten wij 1,5 meter afstand bewaren? Wij komen hier nauwelijks een vlo tegen.
[...]
Alles leuk, lief en aardig Martin maar ik heb liever dat je hier mee stopt. Dit is namelijk geestelijke mishandeling voor minder bedeelden zoals ik. :lol:
Zo, nu weten we waar we aan toe zijn: geen Paastocht, geen Hemelvaarttocht, geen Pinkstertocht, geen Berggeitentocht. https://nos.nl/artikel/2328088-alle-bij ... regel.html

(De ALV wordt ook een dingetje. Die moet wettelijk voor 1 juli plaatsvinden. Maar daar zullen alle verenigingen tegenaan lopen, dus daar zal wel wat op gevonden worden.)
eindgebruiker schreef:
ma 23 mar, 2020 19:43
...
De ALV wordt ook een dingetje. Die moet wettelijk voor 1 juli plaatsvinden. Maar daar zullen alle verenigingen tegenaan lopen, dus daar zal wel wat op gevonden worden.
Gewoon met Zoom in blokken van max. 40 minuten. Heel Nederland doet het, dus de WF kan het ook!
Martin E. van Doornik schreef:
ma 23 mar, 2020 16:56
Hier wonen wij al sinds 1986
[...]
Mooie brievenbus. Die van mevr. Van Doornik staat 1,5 meter verder? :wink:
Dat hoeft niet als zij de echtelijke sponde delen.

De echtelijke test als één van de partners corona blijkt te hebben, is juist een heel belangrijke experimentele uitkomst over de overdraagbaarheid van het virus. Ik hoop dat we daarvoor nog voldoende testcapaciteit over hebben.

Testen is als het plaatsen van brandmelders: als je al bijna zeker weet dat er brand is, levert het weinig informatie op en willekeurig brandmelders ophangen, als je een tekort aan brandmelders hebt, levert ook heel weinig informatie. Je moet ze inzetten waar je misschien brand verwacht, maar het nog lang niet zeker weet. In de statistiek heet dit Bayesiaans testen.
Ik lees net dat Nederland alle bijeenkomsten verbiedt tot 1 juni.
derdekeer schreef:
ma 23 mar, 2020 21:29
Ik lees net dat Nederland alle bijeenkomsten verbiedt tot 1 juni.
Dat meldde eindgebruiker eerder al: viewtopic.php?f=3&t=34498#p358484
Bijeenkomsten verboden, maar samenscholing alleen als dit door de burgemeester zo wordt besloten. Dit roept bij mij toch (afgezien van de vraag of het verstandig is!) de volgende vraag op: Mag ik met 5 fietsvrienden nog een stukje gaan fietsen, mits er geen samenscholingsverbod geldt en wij voldoende afstand houden?
Bert van Sprang schreef:
ma 23 mar, 2020 21:59
Bijeenkomsten verboden, maar samenscholing alleen als dit door de burgemeester zo wordt besloten. Dit roept bij mij toch (afgezien van de vraag of het verstandig is!) de volgende vraag op: Mag ik met 5 fietsvrienden nog een stukje gaan fietsen, mits er geen samenscholingsverbod geldt en wij voldoende afstand houden?
Tja, hangt ervan af hoe je deze regel interpreteert:
Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand van anderen. Als drie of meer personen minder dan 1,5 meter afstand tot elkaar bewaren én geen gezin vormen, kan dat leiden tot een boete die op kan lopen tot 400 euro.
Bert van Sprang schreef:
ma 23 mar, 2020 21:59
Bijeenkomsten verboden, maar samenscholing alleen als dit door de burgemeester zo wordt besloten. Dit roept bij mij toch (afgezien van de vraag of het verstandig is!) de volgende vraag op: Mag ik met 5 fietsvrienden nog een stukje gaan fietsen, mits er geen samenscholingsverbod geldt en wij voldoende afstand houden?
Ga in de risico analyse uit van een factor contactafstand (1,5m) en een factor contactduur.
Als je een passant op straat op 1,5 afstand dient te passeren, hoe zou je je dan een dag samen fietsen met vrienden op een veilige manier voorstellen?
willem.m schreef:
ma 23 mar, 2020 19:50
Gewoon met Zoom in blokken van max. 40 minuten. Heel Nederland doet het, dus de WF kan het ook!
Jitsi dan. Daar heb je geen account voor nodig.
mavave schreef:
ma 23 mar, 2020 22:09
Bert van Sprang schreef:
ma 23 mar, 2020 21:59
Bijeenkomsten verboden, maar samenscholing alleen als dit door de burgemeester zo wordt besloten. Dit roept bij mij toch (afgezien van de vraag of het verstandig is!) de volgende vraag op: Mag ik met 5 fietsvrienden nog een stukje gaan fietsen, mits er geen samenscholingsverbod geldt en wij voldoende afstand houden?
Ga in de risico analyse uit van een factor contactafstand (1,5m) en een factor contactduur.
Als je een passant op straat op 1,5 afstand dient te passeren, hoe zou je je dan een dag samen fietsen met vrienden op een veilige manier voorstellen?
Zorgen dat je voorop blijft...
JanH schreef:
ma 23 mar, 2020 20:37
Martin E. van Doornik schreef:
ma 23 mar, 2020 16:56
Hier wonen wij al sinds 1986
[...]
Mooie brievenbus. Die van mevr. Van Doornik staat 1,5 meter verder? :wink:
Grapje zeker, mijn vrouw en zijn als gelukkig echtpaar gewoon samen en slapen in een tweepersoonsbed. Nee, er staat één brievenbus en die heb ik in 1972 in St. Louis - USA gekocht.

AndreM schreef:
ma 23 mar, 2020 18:48
Martin E. van Doornik schreef:
ma 23 mar, 2020 16:56
Hier wonen wij al sinds 1986 met dit riante uitzicht. Met wie moeten wij 1,5 meter afstand bewaren? Wij komen hier nauwelijks een vlo tegen.
[...]
Alles leuk, lief en aardig Martin maar ik heb liever dat je hier mee stopt. Dit is namelijk geestelijke mishandeling voor minder bedeelden zoals ik. :lol:
Mijn excuses, dat was niet m'n bedoeling. Ik wil alleen maar aangeven dat de gebieden in Nederland niet overal gelijk zijn. Wel is er een oude mevrouw die drie huisnummers verderop woont en net uit Faro, Portugal is geland. Daar zat zij al een half jaar in haar tweede huis in de Algarve. Voor de zekerheid zichzelf 14 dagen in haar eigen huis in quarantaine. Zij heeft geen auto en mijn vrouw maakt maaltijden voor haar klaar. Die zet ik op wat afstand voor haar deur neer.
Wat ik niet snap is dat sommige niet-essentiële winkels hun deuren nog steeds niet hebben gesloten. Ze brengen hun klanten en hun personeel hiermee onnodig in gevaar. Hun klanten hebben nog een keus, maar hun personeel niet...
alma schreef:
di 24 mar, 2020 07:21
Wat ik niet snap is dat sommige niet-essentiële winkels hun deuren nog steeds niet hebben gesloten. Ze brengen hun klanten en hun personeel hiermee onnodig in gevaar. Hun klanten hebben nog een keus, maar hun personeel niet...
Helaas, maar volgens de websites van diverse bouwmarkten zijn die nog wel open maar moeten de klanten daar minimaal 1,5 meter van elkaar blijven. Onze keukenraam is hard aan vervanging toe en ik moet nieuw hout kopen. Als je noodgedwongen thuis moet blijven, wil je je handen ook wel eens wapperen om "iets" te doen hebben. Mooi weer, een grote tuin, ideaal om te klussen.

Hebben jullie al eens naar boven gekeken, in de blauwe hemel? Haast geen condensstrepen meer van de vliegtuigen. Ik maak veel weerfoto's en dat was toen moeilijk zónder die witte strepen....
DSCF5475.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
di 24 mar, 2020 10:01
Hebben jullie al eens naar boven gekeken, in de blauwe hemel?
Yep, erg blauw. Het weer is bijzonder maar toch wel speciaal vind ik het record van onze zonnepanelen van eergisteren. Ze vestigden namelijk een vet dagrecord voor maart ondanks dat ze 5 jaar oud zijn en het pas half maart was.
Het weer was wel ideaal: onbewolkt, helder, koud en een stevige wind. (De wind koelt de panelen extra en bij kou produceren ze meer)

Ook de stilte is toch een beetje eng. Geen stadsgeroezemoes, bijna geen vliegtuigen op de luchthaven vlakbij. Normaalgesproken heerlijk, maar met deze reden voelt het vreemd.
Schermafbeelding 2020-03-24 om 10.22.39.png

Ja, slechts 30 %. Voor een halvering van de criminaliteit zal er al vlug een mensenetend virus nodig zijn. Trouwens, als binnen een paar weken de lockdown wat versoepelt en iedereen die handtastelijkheden heeft ondervonden van zijn uitlaatkleploze partner aangifte gaat doen... Benieuwd wat er van die -30 zal overblijven.
CarlW schreef:
di 24 mar, 2020 10:37
Ja, slechts 30 %. Voor een halvering van de criminaliteit zal er al vlug een mensenetend virus nodig zijn.
...
Is de link met het topic fietsendiefstal?

Volgens mij wordt het tijd voor enkele nieuwe topics, bijv.
- Corona feiten & fabels
- Corona impact op gewone leven
- Corona kletspraat
Martin E. van Doornik schreef:
di 24 mar, 2020 10:01
Hebben jullie al eens naar boven gekeken, in de blauwe hemel? Haast geen condensstrepen meer van de vliegtuigen. Ik maak veel weerfoto's en dat was toen moeilijk zónder die witte strepen....
De luchtvochtigheid is extreem laag (in de Zwitserse bergen gisteren 2%), vandaar geen condensstrepen (cq. chemtrails :D). Als je op flightradar24.com kijkt, zie je dat er nog verrassend veel wordt gevlogen.
Zie dit ook een paar dagen en hoe is het mogelijk, toevallig dat het zeer goed waarneembaar is. Geen wolkje aan de lucht.
Elk nadeel heb ze voordeel.
Ook hier zie je lagere waarden. Ben heel benieuwd of ze bij die dienst daar nog op terug komen t.z.t.