Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bellen vanuit het buitenland - Forum Wereldfietser

Bellen vanuit het buitenland

Beste fietsers,

Vanaf eind februari vertrek ik voor drie maanden naar Down Under (Nieuw-Zeeland en Australie). Ik wil tijdens mijn reis een keer per week bellen naar Nederland. Nou belde ik vroeger meestal via KPN collect call naar huis, maar ik kan me voorstellen dat er ook wat goedkopere oplossingen zijn. Graag jullie ervaringen met goedkoop bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,

Rutger

Niet bellen! :lol:

Geintje, we horen vaak dat je beter ter plaatse een telefoonkaart kunt kopen en dan zelf bellen naar huis.

El & El

Volgens mij is de goedkoopste oplossing om een internetcafe op te zoeken, en met een programma als voipbuster (wellicht zou je die moeten installeren op de pc als het kan) gratis* naar elk vast toestel in NL bellen.

*Vooralsnog is dit gratis, met een beperking van 1 minuut per gesprek en als je beltegoed van 10 euro koopt kan je zelfs onbeperkt bellen.
Zie http://www.voipbuster.com

Ha die Rutger!

Je kunt ook een sateliet-telefoon aanschaffen. Marco Geurts, die andere Zeistenaar, weet daar alles van. Ik denk in jouw situatie, waarin je als zelfstandig ondernemer beroepsmatig onderweg gaat, dat je gewoon kunt bellen met je GSM via een Nederlands abonnement. Niet goedkoop, maar volledig aftrekbaar van de belasting. Let op: die luxe geldt niet voor anderen die niet beroepsmatig onderweg zijn.

1. De goedkoopste manier voor jou: Koop in OZ een prepaid simkaartje voor je mobiel, en laat familie via Skype of Onetel naar jou bellen.
2. In Australië zijn talloze (pre-select-carrier) telefoonkaarten te koop, waarmee je voor een paar euro al gauw een uur kan bellen vanuit een telefooncel.

Groeten,

Marco

Kijk ook even op http://www.televergelijk.nl
Naar Australie kan je vanuit Nederland al vanaf 10 ct/min naar een mobiel nr bellen of zelfs gratis naar een vast nummer. Ik weet niet of dat mogelijk is in Australië maar in de USA kan je ook in een telefooncel gebeld worden*, dus je zou bijv een sms-je met het tel.nummer naar huis kunnen sturen en zo gratis gebeld worden vanuit Nederland.

PS ik heb het even gecheckt op google maar in Australië schijnt dat vanuit een openbare telefooncel niet te kunnen, helaas. Je zou bijv wel vanuit een hotel of hostel gebeld kunnen worden vanuit NL.

Mijn oudtante woon in Australië en die belt vrij vaak dus ik denk dat t bellen naar Nederland niet veel kost, maar dan heb je idd wel een vaste telefoon nodig. Misschien in een youth hostel of hotel dat ze dat hebben, en anders misschien een internetcafé en Skype-en of msn-en!
Bestaan er ook dingen als 'bel'cafe's of wordt daar niet aan gedaan?
Groet,
Maurits

Ik heb nov 2005 tot jan 2006 gefietst in Nieuw-Zeeland en heb soms een dik half uur naar huis gebeld. Je kan er gewoon van die "International Calling Cards" kopen waarmee je vanuit elke telefooncel of vanop elk vast toestel kunt bellen (GSM weet ik niet). Code wegkrabben, ingeven en je belt het gewenst nr en voor enkele luttele eurocents per minuut bel je naar Europa (ik denk dat je met een kaart van een eurotje of 5 meer dan een uur kon bellen). Ik was al een heel tijdje onderweg en iedereen was verbaasd dat ik plots zolang belde, is echt spotgoedkoop vanuit NZ (en ik hoorde daar dat in Australie hetzelde systeem van toepassing is). Vind je de kaarten niet in de winkel, dan kan zeker elke "backpacker"-accomodatie en ik dacht ook internetshops je er eentje aan de hand doen.

Ik ben niet zo'n beller dus ik heb er tijdens mijn 3 maanden Australië geen gebruik van gemaakt. Maar, ik heb gezien dat je in Australië overal telefoonkaarten kunt kopen, waarmee je vanuit telefooncellen voor een habbekrats naar Europa kunt bellen. En telefooncellen zijn bijna net zo dicht gezaaid als openbare toiletten. Openbare toiletten vind je in Australië in elk gehucht van een huis of tien.

Gerd

Wat wellicht ook een optie is, is om via http://www.mobielbellenbuitenland.nl een SIM-kaart te kopen. Kan je overal in het buitenland gebruiken. In Australie wordt je gratis gebeld, en bellen vanaf KPN in Nederland kost 13 cent. Prima oplossing. Heb ik veel gebruikt in Frankrijk en Spanje...

kschrijer schreef:Wat wellicht ook een optie is, is om via http://www.mobielbellenbuitenland.nl een SIM-kaart te kopen. Kan je overal in het buitenland gebruiken. In Australie wordt je gratis gebeld, en bellen vanaf KPN in Nederland kost 13 cent. Prima oplossing. Heb ik veel gebruikt in Frankrijk en Spanje...
Is er voor de Belgen een vergelijkbare oplossing?

En kan je hiermee je bestaande nummer behouden, of heb je dan een nieuw nummer?

Remy schreef:
kschrijer schreef:Wat wellicht ook een optie is, is om via http://www.mobielbellenbuitenland.nl een SIM-kaart te kopen. Kan je overal in het buitenland gebruiken. In Australie wordt je gratis gebeld, en bellen vanaf KPN in Nederland kost 13 cent. Prima oplossing. Heb ik veel gebruikt in Frankrijk en Spanje...
Is er voor de Belgen een vergelijkbare oplossing?

En kan je hiermee je bestaande nummer behouden, of heb je dan een nieuw nummer?
Volgens mij kunnen Belgen ook gewoon bestellen. Je moet dan het bedrag overmaken, en dan wordt de kaart opgestuurd. Je krijgt sowieso een nieuw nummer. Het is als het ware een SIM-kaart voor in het buitenland. Als ik naar het buitenland ga, spreek ik gewoon mn voicemail in met mijn tijdelijke nummer, ideaal!