Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elbe-Radweg 1 - Forum Wereldfietser

Elbe-Radweg 1

Ik heb twee vragen:
- Is het makkelijk om in Tsjechië gasblikjes te kopen?
- heeft iemand een overzicht van de campings langs de Elbe-Radweg 1?

In de gids staan ze nogal verborgen in de plattegrond.
Is het makkelijk om in de Duitse jeugdherbergen te overnachten? Heb je daar een speciale jeugdherbergkaart voor nodig?

We willen de route Millingen - Praag én Praag - Maagdenburg fietsen in de derde week van augustus. In de hoop dat het dan minder warm is als nu :D
antwoord vraag 2
Ik heb de Elbe route van Praag naar Hamburg gefietst.
Ik heb regelmatig een plaats voor mijn tentje gevonden bij jachthavens waar je daar ook lekker kan douchen.
Ook zijn ze bij roeiclubs erg vriendelijk ook daar kreeg ik een plaatsje voor mijn tentje .
Die roeiclubs hebben ook vaak kamers waar je voor 10 a 12 euro kan overnachten met ontbijt.
Ook heb ik overnacht bij achter een café werd daar erg gezellig in de avond .
De mensen zijn erg behulpzaam en vriendelijk, gewoon hier en daar even vragen en je heb zo een plekje.
Dus lekker gaan zou ik zeggen het eerste stuk van af Praag vond ik trouwens ook het mooiste de tweede helft erg veel op of achter de dijk fietsen.
Op vraag één geen oplossing ik nam ontbijt bij een bakkertje onderweg en voor een simpel dinner ging ik naar een restaurant of inbis, in kook al jaren niet meer tijdens mijn fiets tochten.
Klaas de Pelgrim