Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schokabsorberend materiaal voor vouwfiets - Forum Wereldfietser

schokabsorberend materiaal voor vouwfiets

Weet iemand wat er wordt gebruikt waarmee je je vouwfiets kunt beschermen? Van die schuim rollen die je om je frame kan vouwen. Ik ben er al een tijd op aan het googlen maar ik kan niks vinden. Weet iemand hoe die rollen heten? Bike friday heeft het over "protective sleeves" maar als ik daarop google kan ik niks vinden voor mijn vouwfiets. En op bike friday is het nogal duur om zo'n set te bestellen. Ik wil mijn frame tijdens het reizen beschermen tegen krassen en beschadigingen.
Noppenfolie en ducttape?
In elke bouwmarkt koop je een rol noppenfolie voor een paar euro, bij Gamma bijvoorbeeld. Voldoet prima in combinatie met een rol tape.
Afhankelijk van de maat buizen kan je ook kijken naar de isolatie materiaal voor CV leidingen endergelijke.
Ja, buisisolatie lijkt heel erg op wat ik zoek. Heb zoiets liever dan een rol noppenfolie en tape, want is minder werk.
Het is niet helemaal wat je zoekt maar een maandje geleden moest ik mijn fiets verpakken om deze onderin een bus te vervoeren. Een tijdje heb ik na zitten denken. Kartonnen dozen, fietshoezen, bubblewrap en ducttape alles kwam voorbij......

Mijn eindoplossing een rol huishoudfolie dit plakt van zichzelf en een paar lagen overelkaar zijn oersterk. Ik had de fiets in 5 minuten ingepakt.
Doe er wat schuim onder en je bent helemaal het mannetje (of vrouwtje)
Ik denk dat dit https://www.gamma.nl/assortiment/l/bouw ... _vorm=Buis prima gaat werken.
Gamma heeft ook noppenschuim, overigens aanzienlijk goedkoper te krijgen via schuim websites zoals van noppenschuim Hillegom oid
ik nam mijn Brompton al mee naar Thailand en Japan en deed dit telkens met buisisolatie en dan in een kartonnen doos die ik opvulde met bagage tot ik aan de toegelaten 23 kilo zat. Dit liet ik dan achter op mijn eerste verblijfplaatsn. Misschien is dat wat overdreven, maar het werkt goed.
De eerste keer is het wat knip/snijwerk, nadien heb je ze steeds klaar.