Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding fietsreis: Nederland - China (paklijst) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voorbereiding fietsreis: Nederland - China (paklijst)

Sjarel schreef:
wo 09 mei, 2018 19:50


De crank blijft lastig. Er zijn een aantal goedkope shimano crankjes (acera, altus) en een enkele sunrace en sram cranks van 20-35 euro met zowel vaste als losse bladen. Echter is mijn vertrouwen in deze niet heel groot. Iets duurder is ook geen probleem maar veel nieuwe cranks vallen af vanwege mijn vierkante trapas.



Mijn andere optie is oude en enigzins versleten LX crank voorzien van nieuwe Deore (22-32-44) bladen. Kortom, er zit nog wel wat werk in het verschiet. We gaan het zien!

Zou voor verwisselbare bladen gaan. Kun je eventueel ver weg nog wat met een compleet crankstel met armen in een verkeerde lengte en alleen daarvan de kettingbladen wisselen bijvoorbeeld. Of slechts 1 of 2 van de 3 bladen wisselen als ze versleten zijn.

Of na je reis terug naar die 50T, zonder bepakking krijg je die na de reis vast goed rond getrapt met je goed getrainde benen ;-)

Duurder hoeft overigens niet altijd beter te zijn, soms is het slechts lichter.
Hij is onderweg (gelezen op Instagram) :D
waarom SPOTtracker inschakelen..gewoon als je ergens kamp opzet smiddags even op OK drukken..daar bespaar je ook weer veel batterijen mee.
Mooie reis, veel plezier!

Ik wil nog een soortgelijke route gaan fietsen. De vertrekdatum bepalen om zo goed mogelijk uit te komen met de seizoenen is een lastige afweging.

Waarom heb jij gekozen om te vertrekken in mei? Met de zomer in Turkije en Iran lijkt me echt té heet om te fietsen. En ben je denk je nog op tijd om vóór de winter (sneeuw en temperaturen onder 0) door West-China te zijn?
Ik ben onderweg inderdaad! De eerste week zit erop en die bracht me halverwege Duitsland (Würzburg) Momenteel volg ik de limes route om later langs de Donau af te zakken richting Roemenië. Ik had meer fietsers op deze route verwacht! Langs de Rijn genoeg dagjesvolk en sporadisch een vakantie fietser maar na de mainz niemand meer tegen gekomen.

Gaat tot nochtans goed! (Op een verloren gopro in de eerste week na, grote oen) Het idee zo lang alleen te zijn is wel wennen. Vreugde kan soms snel afwisselen met alleen voelen. Maar dat komt vast goed, kom er nu een beetje in!

Even op de vragen terugkomend:
Uiteindelijk heb ik op een dag voor vertrek het hele crankstel en trapas vervangen. Zit nu een shimano acera m3000 o.i.d. op. Die 22 tanden blijkt inderdaad een uitkomst hier in de Duitse heuvels!

De spot tracker staat op 1 keer per uur, zo'n 6-8 uur per dag. Ik heb gelezen dat ie zo toch een maand of twee a drie mee moet gaan. Verder kan ik de batterijen opladen en is het erg leuk voor mijn ouders en vrienden.

Vertrek in mei is inderdaad een beetje onhandig. Eerder ging echter niet. Ik wou het ook geen jaar uitschuiven. Ik hoop dat de warmte in Noord turkije te doen is en de hoogzomer in Iran al een beetje voorbij zal zijn. Maar ik moet ook bekennen dat ik het niet helemaal weet. Bij extremen sta ik mezelf wel een stukje trein toe. (En mocht het echt tegen zitten dan skip ik turkeije voor een groot deel)

Wel leuk dat je ook deze route wilt gaan fietsen! Ik zou een maand je of twee eerder vertrekken. Dat had ik ook liever gedaan.

Volgen kan via de links in de eerste post! Ik ben actiever op instagram dan op de site. Zolang het internet nog strekt. Ik ga mijn tentje opzetten, Tschuss!

Bijlagen