Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Body Bag te klein? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Body Bag te klein?

@Auk, vanaf Schiphol alleen met een doos? Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Misschien hangt het van de vliegtuigmaatschappij af? Anders zal het spannend worden want met Emirates mag de verpakking niet groter dan samen 300cm zijn(175x100x25).
Je hebt trouwens een leuke website. Volgend jaar willen we waarschijnlijk in Europa gaan fietsen dan zal ik wellicht gebruik maken van je ervaringen die je beschreven hebt. Hoewel die 7maanden Australië ook wel geweldig is :lol: . Maar helaas kan ik voorlopig niet meer zo lang van m'n werk weg lijven(vorig jaar 3 maanden geweest).
Auk schreef:
mjeanne schreef:@auk, ik heb het hoesje al ingepakt maar ik schat dat hij 25x15x7,5 cm. is. Kan dus prima onder in de fietstas.
Oké, dat valt mee. Dat kan prima tussen de zijtassen op de bagagedrager.

Maar vertrekken vanaf Schiphol met de fiets in een hoes..... Mijn fiets in hoes werd pertinent niet geaccepteerd. De fiets moest in een doos terwijl in de voorwaarden doos of hoes stond beschreven. Alle fietsen die vanaf Schiphol vertrekken moeten in een doos, was de regel. Dus ik moest een doos kopen in de kelder van Schiphol (je bagage mag je niet achterlaten dus je begrijpt het probleem)
Sindsdien verpak ik de fiets altijd in een doos wanneer ik vanaf schiphol vertrek want ik hou absoluut niet van dit oort verrassingen
Ik vertrek regelmatig vanaf Schiphol met een fiets in een afgesloten hoes, of dat mag hangt van de vliegmaatschappij af. Ze hebben allemaal hun eigen voorwaarden en tarieven voor fietsvervoer. Dat personeel aan de incheckbalie de eigen regels niet kent, is overigens eerder regel dan uitzondering.
Auk schreef: Maar vertrekken vanaf Schiphol met de fiets in een hoes..... Mijn fiets in hoes werd pertinent niet geaccepteerd. De fiets moest in een doos terwijl in de voorwaarden doos of hoes stond beschreven. Alle fietsen die vanaf Schiphol vertrekken moeten in een doos, was de regel. Dus ik moest een doos kopen in de kelder van Schiphol (je bagage mag je niet achterlaten dus je begrijpt het probleem)
Sindsdien verpak ik de fiets altijd in een doos wanneer ik vanaf schiphol vertrek want ik hou absoluut niet van dit soort verrassingen
Ook ik vertrek regelmatig vanaf Schiphol met mijn fiets in een hoes. Heb nog nooit van het incheck-personeel gehoord: "Alle fietsen die vanaf Schiphol vertrekken moeten in een hoes."

Nadeel van de Schipholdozen is dat ze voor de terugreis in veel gevallen niet bruikbaar zijn, omdat op veel luchthavens de scanners voor afwijkende bagage te klein zijn voor deze dozen.

Zie de luchthavenscannerslijst van Frank Bueters https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Zie ook het draadje:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 26&t=22172