Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagelijst tbv Mijn eerste lange fietskampeervakantie naar Santiago - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bagagelijst tbv Mijn eerste lange fietskampeervakantie naar Santiago

Dirk, ik heb jouw bagagelijst opgeslagen om mijn toekomstige ultieme paklijst op te stellen.
Mijn tent is onder 2 kilo, ik had geen kookgerief bij, geen kussen noch stoeltje en toch zat ik vorige keer om en bij de 16 kg in twee achtertassen van Vaude.
Ik neem zelf wel iets meer ondergoed mee, zalf voor op de poep, en een superlicht hangmatje met twee touwen om 's middags snel tussen twee bomen te rusten. Arm- en beenstukken, overschoentjes, waterdicht ademend jasje ook mee?
Wim schreef:Prima lijst. Voor sommige spullen geldt dat er ook wel lichtere alternatieven zijn, maar dat is nu niet relevant. Hier nog wat kleine opmerkingen:
wat is die tent 580 gram?
Ik althans zou geen stoeltje meenemen. Ik zit op een uitklapbaaar stukje cell foam van Bever (20 gram).
Ik zie geen buff tegen een koud hoofd en geen lange handschoenen (ook geen fietshandschoenen) of beenstukken.
Ik zie geen regenkleding en evenmin een donsvestje of iets anders tegen de kou, vooral rond de tent.
Als je een dezer dagen wilt vertrekken kan het best nog wel koud zijn (het kan ook meevallen).
Veel plezier,
Wim
:idea:
Wim, dank voor je reactie
De kleren die ik aan heb bij vertrek, zoals fietshandschoenen, fleece, lange fietsbroek, shimano fietsschoenen, fietsshirt lange mouw en helm heb ik niet meegeteld. De kleren die ik aanheb beschouw ik niet als bagage. Zit niet in de fietstassen. :D Als het regent trek ik misschien ook wel mijn overschoenen aan. :idea: Berghaus Goretex Paclite regenbroek gaat ook mee. :idea: Weegt bijna niets.
Als gevolg van 2 hersenbloedingen, afgelopen mei en juni 2016 kom ik heel slecht overeind als ik op de grond zit. Vandaar een stoeltje. De Helinox stoeltjes, zijn te laag, kom ik niet overeind zonder hulp :D :) Fietsen ben ik niet verleerd gelukkig! :D
Er is een binnen- en buiten tent, gewicht heb ik apart vermeld. Moet nog wel een keer proef opzetten :idea: . Is net nieuw uit doos allemaal.

vertrek was gepland vandaag maar is uitgesteld tot 11 mei wegens (niet zo leuke) omstandigheden 8) :oops:
Dus doe ik het eerste stuk met de Flixbus tot Parijs, fiets mee in de bus. en vervolgens trein tot Orleans, en verder op de fiets (langs de Loire) naar Tours, waar ik mijn fietsmaatjes hoop te treffen. :D :)
Meneer Zwijn schreef:Dirk, ik heb jouw bagagelijst opgeslagen om mijn toekomstige ultieme paklijst op te stellen.
Mijn tent is onder 2 kilo, ik had geen kookgerief bij, geen kussen noch stoeltje en toch zat ik vorige keer om en bij de 16 kg in twee achtertassen van Vaude.
Ik neem zelf wel iets meer ondergoed mee, zalf voor op de poep, en een superlicht hangmatje met twee touwen om 's middags snel tussen twee bomen te rusten. Arm- en beenstukken, overschoentjes, waterdicht ademend jasje ook mee?
Stuur mij e-emailadres via pm, dan stuur ik je de excelsheet.
Weet niet hoe ik bijlagen kan toevoegen op dit forum, dus heb ik met knippen en plakken gedaan.
Arm en beenstukken laat ik thuis omdat ik zowel korte als lange fietsshirts en koersbroeken mee heb. De lange heb ik aan bij vertrek. Uierzalf of sudocreme :idea: is goede toevoeging voor de ehbo kit , dank!