Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Belfast airport fietsen - Forum Wereldfietser

Belfast airport fietsen

In mei 2017 hebben we gepland om in Ireland te fietsen. We gaan met het vliegtuig naar Belfast International Airport. Heeft iemand eerder een route van het vliegveld naar het centrum van Belfast gefiets? Is het mogelijk om van Belfast Airport naar het centrum van Belfast te fietsen zondat dat de auto's je van de weg rijden en je met gevaar voor eigen leven langs de autosnelweg fiets? Alvast bedankt voor jullie tips
Groet, Hans en Sandra
Probeer Google streetview. Volgens mij kun je vanaf het airport over de A57 fietsen. De letter A lijkt snelweg-achtig, maar daar wordt het aangeduid met een M. De A57 is een tweebaansweg. Beelden van streetview kunnen mij niet zeggen of het een drukke weg kan zijn, maar je kunt deels een evenwijdige weg nemen: Crooked Stone Rd links van je en dan na de rotonde aan je rechterkant de Old Ballyrobin Rd welke uitkomt op de B39, daar rechtsaf over de Seven Mile Straight, dit is volgens mij de kortste route naar Belfast. De B39 kruist de A52 en wordt Ballyutoag Rd die eindigt op de T-kruising van de Ballyhill Rd die na een bocht Ligoniel Rd heet. Daar rijd je zo Belfast binnen, en je daalt iets omlaag. Afstand 19 miles of ongeveer 30 km. Ik ben zelf in 2002 in Belfast geweest, maar met mijn auto. Men rijdt daar links, hoor! Hou er wel rekening mee dat de afstanden op de wegwijzers in Noord-Ierland (wordt daar ook Ulster genoemd) in miles worden aangegeven en steek je misschien de grens over naar Ierland, dan heb je met kilometers te maken. Dus je fietscomputertje in miles of in km's instellen. Veel succes!
Wij hebben die een paar jaar geleden gefietst.
Op mijn site kun je de gps track hiervoor vinden.
Ik kan me niet herinneren dat we toen van de sokken gereden zijn :-)
Ik zou naar http://cycle.travel/ gaan en als vertrek "Belfast International Airport" invullen en als aankomt "Belfast", daarna eventueel nog de vlaggetjes iets verplaatsen en op "Get route" drukken. Ik zie dan best een mooie route die niet over grote wegen gaat.
Bedankt voor jullie reacties. We gaan verder speuren op het internet en jullie opies bekijken
Groet, Sandra
Wij hebben het jaren geleden ook gefietst .
Ook ik kan me niet herrineren van de fiets te zijn gereden.
wel auto's die spontaan stopte toen ze de NL sticker op mijn tas zagen en vertelde dat ze ook in Nederland waren geweest.
Wij zijn toen naar de haven van Belfast gefietst er was toen de sail Belfast we mochten met de fiets met bepakking de wachtrij voorbij gaan en de fietsen bij de bewaking stallen was super.
Erg aardige mensen en heel veel rustige wegen.
Ik gebruik altijd google maps en eventueel street view om in te schatten wat de verkeerssituatie is rondom een vliegveld. Als je kiest voor routering voor fietsers of wandelaars, krijg je zeker een veilige optie. Fijne reis!