Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen langs de Moezel? - Forum Wereldfietser

fietsen langs de Moezel?

Ik als ervaren toerfietser wil mijn zoon ook kennis laten maken met fiets vakantie,s.
Ik wil de week na Pinksteren met mijn zoon 42 jaar zonder fiets ervaring een tocht van Trier naar Koblenz maken.
Nu ga ik zelf altijd zoveel mogelijk kamperen maar mijn zoon ziet dat niet zitten .
Wat is verstandig de reis vooruit boeken met etappe hotels of zelf onderweg wat zoeken bij bv. zimmer frei of kleine hotels?
Voordeel van etappe hotels is dat je bagage vooruit word gebracht.
Heeft iemand ervaring hiermee of leuke tips.
Klaas
Ik zou het gewoon lekker zelf regelen. Het zal niet per se goedkoper zijn dan een georganiseerde reis, maar je kan wel je eigen tempo gaan fietsen en in de middag rustig een zimmer zoeken in een leuke plaats. En dat vind ik persoonlijk erg fijn, want het geeft een stuk vrijheid.
En als je toch in zimmers of hotels verblijft heb je erg weinig bagage, want je kan een tent, matje en slaapzak thuislaten. Eten inslaan hoeft in dat stuk Duitsland ook niet.
Ik zie hier een handig kaartje met de overnachtingsplekken van Ade reizen, misschien is dat te gebruiken als leidraad voor de trip?
Laat het lekker onderweg gebeuren Klaas, dat geeft een veel vrijer gevoel.
Er is altijd wel plek om te overnachten, zelfs in de zomerweken, zo is mijn ervaring. Plannen vooruit deden we niet, gewoon besluiten van: nou, nu is het welletjes voor vandaag. En dan uitkijken naar een overnachtingsadres.
Inderdaad, gewoon elke middag kunnen kiezen of je er nog een uurtje tegenaan wil of al een glas op het terras wil pakken. Leuke route trouwens, stukje Moezel op, doorsteken naar de Saar, verder door de Elzas naar Basel en dan langs de Boven-Rijn naar Koblenz. Nog even verder en jullie hebben ook Schaffhausen gezien, dat is maar 40 km door vanaf Koblenz.
Leuke route voor zaterdag aanreizen per trein naar Trier, en zondag een week later van Waldshut met de Duitse spoorwegen weer terug. In zeven dagen is dat - zeker zonder te veel bagage - fijn te doen.
Bedankt voor de adviezen .
Denk dat we toch maar zelf gaan regelen , onze zoon ziet wel op tegen 50 km. p/dag fietsen maar dat zal hij ervaren valt echt wel mee je heb de hele dag er voor.
We denken om met de auto naar Koblenz te rijden dan met de trein naar Trier zo dat we bij aankomst gelijk naar huis kunnen en niet weer eerst de auto moeten ophalen in Trier.
Heeft iemand ook ervaring met overnachten in hutten op campings?
Klaas