Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lakenzak mee? - Forum Wereldfietser

Lakenzak mee?

Wij vertrekken over een paar weken naar Zuid-Korea en zijn volop bezig met de voorbereiding.

In Korea overnachten we voornamelijk in hotels. Iemand gaf ons als tip om een lakenzak mee te nemen om in te slapen. Zelf vind ik het wat vergezocht dus ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken.
Mijn tip zou zijn daar een lakenzak kopen :)

Voor onze reis naar Vietnam kregen we die ook als tip mee, maar ter plaatse kon je overal voor nog geen €3,- een zijden lakenzak kopen.

Overigens heb ik hem niet veel gebruikt, mijn vriendin wel een aantal keer.
Zou ik zeker doen. De hotels kunnen soms wat groezelig zijn en in de echte Koreaanse hotels slaap je op de grond.

En er zijn ook erg goede routeboekjes van Zuid Korea waarop de vrijliggende fietspaden staan.

Afbeelding
Even zoeken wat de koreaanse vertaling van lakenzak is. Gelukkig hebben we een offline vertaal app gevonden.

B.t.w. groezelige hotelkamers maar ik zie een joekel van een tv, dat dan weer wel.
In veel hotels worden kamers gebruikt door prostituees. Je krijgt dan een 'goodiebag' met mannen- en vrouwencondooms, glijmiddel en massageolie.
Ik zou de matrassen niet met een UV-lamp willen bekijken :oops:

's Avonds hangen ze dan kaartjes op voor degene die trek heeft in een fruitig hapje. Je kan dan een nummer bellen dat op het kaartje staat.

Afbeelding