Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring vrienden op de fiets voor singel? - Forum Wereldfietser

Ervaring vrienden op de fiets voor singel?

Graag hoor ik van fietsers die vaak alleen rondtrekken de ervaring met boeken bij vrienden op de fiets.
Mijn ervaring is dat vaak na de vraag met hoeveel personen kom je en je meld dan alleen, dan is er ineens geen plaats meer .
Dus ik kampeer weer meer .
Kwam in Brabant een Belg tegen die rondje Nederland had gefietst had het zelfde probleem en hij vertelde dat hij regelmatig tot wel 8 adressen moest bellen.
Ik vertelde dat ik al had overwogen om het maar op te zeggen, hij zij terecht voor de 8 euro laat ik het maar.
Ik denk toch dat veel deelnemers meer een BB. gevoel hebben twee personen is 40 euri en geen 20 als je alleen komt.
Ik fiets regelmatig alleen en maak vaak gebruik van vrienden op de fiets.

In het hoogseizoen is het vaak lastiger om een adres te vinden als je niet ruim van te voren boekt, ik boek vaak pas de avond tevoren en dan moet je inderdaad vaak meerdere adressen bellen, al heb ik vaker dat een adres vol is of de mensen zelf van huis zijn dan dat ik niet welkom ben.

Naast de ouderen die het als hobby doen (waar vrienden op de fiets voor bedoeld is) zijn er ook bed and breakfast's en mensen die het puur om het geld doen. Ik heb eigenlijk alleen problemen gehad met die laatsten. Sommige zeggen gewoon meteen nee, sommige vroegen 5 euro extra (in het hoogseizoen vind ik dat acceptabel, al hoort het niet bij vrienden op de fiets) en 3 keer had ik gewoon een waardeloos verblijf.

Buiten het hoogseizoen nooit problemen gehad, meestal waren de mensen dan allang blij met een boeking.

Maar vrienden op de fiets word langzaam wel minder leuk. Heb echt al adressen gehad waar ik nooit meer heen wil (en ik ben echt niet iemand die over elk wissewasje moeilijk doet). Maar de bijzondere adressen en mensen maken heel erg veel goed. En ikzelf heb met vrienden op de fiets en vrijheid die ik met campings niet heb.