Additionally, paste this code immediately after the opening tag: betalen voor je fiets op de camping - Forum Wereldfietser

betalen voor je fiets op de camping

Ik was zondag op de terug weg op zoek naar een camping langs de Rijn in Duitsland ik stopte bij camping Buderich-Lorick.Niederkasseler Deich en vroeg voor een plaatsje voor mijn tent geen probleem maar je moest ook extra voor je fiets betalen.
Nu wist ik dat er 7 km. verder nog een camping was dus toen daar maar heen gegaan.
Ik heb nog nooit extra voor me fiets moeten betalen ?
zijn er meer campings die dit vragen?
Klaas
Ja volgens mij heb ik het wel eens meegemaakt in Frankrijk of Engeland, waar je voor je vervoersmiddel moest betalen. Kan nooit veel zijn geweest anders had ik er wel een punt van gemaakt:).
In 2002 moest ik op de camping in Baume-les-Dames (Jura) ook eens twee euro aftikken voor mijn fiets. De man van de eigenaar kwam die later op de avond wel weer terugbrengen. "Mijn vrouw is soms een beetje in de war"
Toen wij op onze (zelf uitgestippelde) tocht van Roemenië naar huis ineens per ongeluk een stukje Donau route fietste in Hongarije, moesten we ook betalen voor onze fiets op de camping dicht bij de hoofdstad. Onze buren hadden een caravan, fietsen, een hele tuinset en allerlei speeltoestellen voor de kinderen bij zich. Maar betaalden niet voor de extra spullen. Wij hebben toen mede daardoor maar heel snel besloten om NIET via deze route naar huis te fietsen maar gewoon zelf te plannen door Slovakije en Tsjechië. Resultaat = heerlijk rustig, niet betalen voor fiets en maar vooral geen hordes tegemoet komende fietsers die verbaasd opmerken dat de route ook andersom gefietst kan worden. :roll: :lol:
Volgens mij komt dit maar zelden voor. In de 20 jaar dat wij nu fietskamperen heb ik dat ook 1 keer meegemaakt. Ik zou niet meer weten waar dat was.
Ik heb het meegemaakt op camping Fuente de la Teja in Soria (Spanje).
De prijs voor fiets in het hoogseizoen was € 2,70 per nacht.
De beheerder hield een of ander verhaal op dat hij verantwoordelijk was voor de veiligheid van mijn fiets.
Overigens rekende hij voor een auto € 4,50 per nacht.
Als je met z'n tweetjes aankomt, kun je dus beter zeggen dat je met de auto bent.


http://www.fuentedelateja.com/contacto.html
Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur. Vervolgens is er meestal geen laagdrempelig alternatief (eerstvolgende camping tig km verderop), en dan neem ik mijn verlies. Ik zal er vervolgens ook niet wakker van liggen.

Noteren van campingtarieven deed ik in de jaren '90 nog. Toen ik tot het inzicht kwam dat dit mijn leven niet verrijkte, ben ik ermee gestopt.
Een andere ervaring had ik op camping Isla in Puebla de Sanabria (Spanje).
Was in het begin van de jaren 2000. Ik was de Zilverroute aan het uitzetten.
De eigenaar wilde dat ik het motortarief betaalde, want een fiets zou vergelijkbaar met een motor.
Ik heb het hem toen uit zijn hoofd gepraat door te melden dat ik dat helaas in mijn gids zou moeten vermelden en dat hij dan weinig fietsers zou zien.
Tijdens mijn volgende inspectie van de route bood hij mij onmiddellijk een biertje aan.
Ik heb dit lang geleden eens gehad op een camping in Madrid: voor twee fietsen zouden wij meer moeten betalen dan de camper van de buren van ruim 8 meter lang waar niet alleen twee surfplanken bovenop lagen maar waar ook twee fietsen aan hingen. Een fiets was op de prijslijst een voertuig en daar hadden wij er dus twee van... :evil:

Gelukkig was men in de ochtend niet bepaald handig met afrekenen en werd er helemaal geen voertuig in de optelsom opgenomen. Meestal ben ik bij vergissingen wel aardig, maar toen niet :D
Leon schreef:Ik heb dit lang geleden eens gehad op een camping in Madrid: voor twee fietsen zouden wij meer moeten betalen dan de camper van de buren van ruim 8 meter lang waar niet alleen twee surfplanken bovenop lagen maar waar ook twee fietsen aan hingen. Een fiets was op de prijslijst een voertuig en daar hadden wij er dus twee van... :evil:

Gelukkig was men in de ochtend niet bepaald handig met afrekenen en werd er helemaal geen voertuig in de optelsom opgenomen. Meestal ben ik bij vergissingen wel aardig, maar toen niet :D
@Leon, was dat camping Osuna, niet ver van de luchthaven? Zij rekenen voor een fiets € 2, - en in het hoogseizoen € 3,-.

Ik stel daar bij het inchecken mijn fiets verdekt op en schrijf dan in voor een persoon en een tentje.
Camping is eenvoudig en wat rommelig, maar prijzig, want ze hebben het monopoly in Madrid en bovendien vlakbij de luchthaven en een metrostation.

http://www.campingosuna.com/
In 2006 in Mont, Belgie ik meen iets van € 5,00 voor 2 fietsen.
bert sitters schreef:@Leon, was dat camping Osuna, niet ver van de luchthaven?
Zou kunnen. Het was een soort oud park. Op zich prima, maar de ligging was dramatisch. Om (lopend) naar de metro te gaan moest je langs de snelweg, onder een flyover door, over een stoffig oud spoorviaduct en langs een armoedig woonwagenkamp. 's avonds laat terug was niet prettig. Geen plek waar ik nog eens naar toe wilde. Hopelijk is het in 20 jaar tijd veranderd.
Ja Bert, nu je het zegt, dat was camping Osuna in Madrid. Nu herinner ik mij het ook weer. Geweldige camping voor een bezoek aan Madrid. Niet zo ver van de metro, was aan te lopen.
Ronald van der Perk schreef:Ja Bert, nu je het zegt, dat was camping Osuna in Madrid. Nu herinner ik mij het ook weer. Geweldige camping voor een bezoek aan Madrid. Niet zo ver van de metro, was aan te lopen.
Als je fiets er gekoeld binnen mag staan kan ik me die prijs wel voorstellen.
zie http://www.campingosuna.com/images/fotos/5recepcion.jpg

Als ik een stad als Madrid bezoek zit ik toch liever wat dichter bij het centrum in een pension of ho(s)tel. Overigens zijn er wel meer campings rond Madrid, alleen niet net naast het vliegveld, of je dat laatste wilt is nog maar de vraag.
Wat ik van die andere campings zie is dat daar voor fietsen niet betaald hoeft te worden.
willem.m schreef:Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur.
Op steeds meer campings (en zeker in Zwitserland, Italië en Noorwegen) is 15 euro voor 2 personen met 1 tent een koopje.
_Peter_ schreef:
Ronald van der Perk schreef:Ja Bert, nu je het zegt, dat was camping Osuna in Madrid. Nu herinner ik mij het ook weer. Geweldige camping voor een bezoek aan Madrid. Niet zo ver van de metro, was aan te lopen.
Als ik een stad als Madrid bezoek zit ik toch liever wat dichter bij het centrum in een pension of ho(s)tel. Overigens zijn er wel meer campings rond Madrid, alleen niet net naast het vliegveld, of je dat laatste wilt is nog maar de vraag.
4km hemelsbreed van het vliegveld kan je toch niet echt naast het vliegveld noemen. Die andere campings liggen hemelsbreed meer dan 14km van het centrum van Madrid, niet echt een optie als je wilt kamperen. En het openbaar vervoer in Madrid is snel en goedkoop.
Ronald van der Perk schreef:
_Peter_ schreef:
Ronald van der Perk schreef:Ja Bert, nu je het zegt, dat was camping Osuna in Madrid. Nu herinner ik mij het ook weer. Geweldige camping voor een bezoek aan Madrid. Niet zo ver van de metro, was aan te lopen.
Als ik een stad als Madrid bezoek zit ik toch liever wat dichter bij het centrum in een pension of ho(s)tel. Overigens zijn er wel meer campings rond Madrid, alleen niet net naast het vliegveld, of je dat laatste wilt is nog maar de vraag.
4km hemelsbreed van het vliegveld kan je toch niet echt naast het vliegveld noemen. Die andere campings liggen hemelsbreed meer dan 14km van het centrum van Madrid, niet echt een optie als je wilt kamperen. En het openbaar vervoer in Madrid is snel en goedkoop.
Je kunt ook fietsen naar het centrum. Je gaat via de hellingbaan de snelweg over. Daar is de ingang van het metrostation Canillejas. Ga voor de cafés schuinrechts en je komt in de Calle Alcalá. Deze langste straat van Madrid volg je helemaal tot het centrum. Er valt redelijk te fietsen in deze straat.
keesswart schreef:
willem.m schreef:Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur.
Op steeds meer campings (en zeker in Zwitserland, Italië en Noorwegen) is 15 euro voor 2 personen met 1 tent een koopje.
In Noorwegen heb ik zelfs meer dan €40 moeten betalen voor twee fietsers in een tentje...
HansvanderVeeke schreef:
keesswart schreef:
willem.m schreef:Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur.
Op steeds meer campings (en zeker in Zwitserland, Italië en Noorwegen) is 15 euro voor 2 personen met 1 tent een koopje.
In Noorwegen heb ik zelfs meer dan €40 moeten betalen voor twee fietsers in een tentje...
Dat is een idiote prijs zeg! Waar was dat? Kreeg je wel heet water uit een gouden douche?

Gelukkig kun je in Noorwegen regelmatig wildkamperen om de kosten gemiddeld binnen de perken te houden.
willem.m schreef:
HansvanderVeeke schreef:
In Noorwegen heb ik zelfs meer dan €40 moeten betalen voor twee fietsers in een tentje...
Dat is een idiote prijs zeg! Waar was dat? Kreeg je wel heet water uit een gouden douche?

Gelukkig kun je in Noorwegen regelmatig wildkamperen om de kosten gemiddeld binnen de perken te houden.
Dat was aan de zuidkust waar alle Noren zelf ook heen gaan.
Zie deze blog: https://hansvanderveeke.wordpress.com/2 ... r-kragero/
Nu is Noorwegen sowieso duur maar dit sloeg inderdaad alles. En dan hadden we ook nog niet eens een 'echt' plekje (maar wel een met veel privacy waar we blij mee waren).