Additionally, paste this code immediately after the opening tag: betalen voor je fiets op de camping - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

betalen voor je fiets op de camping

HansvanderVeeke schreef:
keesswart schreef:
willem.m schreef:Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur.
Op steeds meer campings (en zeker in Zwitserland, Italië en Noorwegen) is 15 euro voor 2 personen met 1 tent een koopje.
In Noorwegen heb ik zelfs meer dan €40 moeten betalen voor twee fietsers in een tentje...
Het kan nog gekker. Op 24 juni arriveerden we bij camping Bellavista in het Zwitserse Vira. Een kleine camping met een mooi leeg tentenveldje aan het Lago Maggiore. Een vriendelijke Nederlandse vrouw ontvangt ons bij de receptie. "Jullie treffen het: vandaag is het nog laagseizoen". En even later: "Dat is dan 46 frank." Oftewel 42,51 euro :shock:
Het was boven de 30 graden en het koele meer lag onweerstaanbaar aan onze voeten. Doorfietsen naar de volgende camping, 18 km verderop in Italië, was voor ons geen optie. Even later lag ik al in het water.
Ons was niet verteld dat we maar liefst 15 frank hadden kunnen besparen door niet op het mooie veldje aan het water te gaan staan, maar op een bloedhete dag als deze was dat toch een verkeerde bezuiniging geweest. Waren we hier een paar dagen later gekomen, dan hadden we voor hetzelfde plekje 63 frank (57,29 euro :roll: ) neer moeten tellen (of 41 frank voor een minder goed plekje aan de grote weg) en was het hier misschien ook nog een stuk drukker geweest.
@Kees,
Waren de fietsen wel inbegrepen bij dat bedrag :lol: :lol: :lol: :?:
Aan het Gardameer bij Bardolino moest ik een hele plek nemen waar auto caravan voor een heel gezin op kon. koste 38 euro p/nacht kon maar één nacht blijven plek was al gereserveerd.
Maar de fiets was vrij moest wel verplicht een in en uitrij kaart nemen met 15 euro borg.
Ze zijn daar gewoon niet ingericht op fiets nomade , maar langs de Rijn is het een ander verhaal daar zijn vaak tent weide,s .
Ik vraag me af als je met camper of caravan komt met één of twee fietsen achterop of je dan ook voor de fietsen moet betalen?
Klaas.
keesswart schreef: Het kan nog gekker. Op 24 juni arriveerden we bij camping Bellavista in het Zwitserse Vira. Een kleine camping met een mooi leeg tentenveldje aan het Lago Maggiore. Een vriendelijke Nederlandse vrouw ontvangt ons bij de receptie. "Jullie treffen het: vandaag is het nog laagseizoen". En even later: "Dat is dan 46 frank." Oftewel 42,51 euro :shock:
Het was boven de 30 graden en het koele meer lag onweerstaanbaar aan onze voeten. Doorfietsen naar de volgende camping, 18 km verderop in Italië, was voor ons geen optie. Even later lag ik al in het water.
Ons was niet verteld dat we maar liefst 15 frank hadden kunnen besparen door niet op het mooie veldje aan het water te gaan staan, maar op een bloedhete dag als deze was dat toch een verkeerde bezuiniging geweest. Waren we hier een paar dagen later gekomen, dan hadden we voor hetzelfde plekje 63 frank (57,29 euro :roll: ) neer moeten tellen (of 41 frank voor een minder goed plekje aan de grote weg) en was het hier misschien ook nog een stuk drukker geweest.
Ik ben net terug van vakantie en heb ook aan Lago Maggoire gestaan. Campings waren inderdaad rond de 50 frank, maar er liggen er iets van 7 naast elkaar. Ben er een paar langs gegaan tot ik er 1 van 31 frank vond (dus ongeveer 29 euro). Nog steeds heel duur natuurlijk.
Hoi

Wij hebben op een van onze eerste fietsvakanties (zeker 25 jaar geleden) in Trier
op de camping voor onze fiets moeten betalen. Wij vonden het raar maar aan de andere kant die mensen moeten het hebben van een kort seizoen. Ik geloof dat het 1 gulden per fiets was. Daarna inmiddels 27 jaar verder hebben wij nooit meer voor onze fiets betaald. Als wij het op onze vakantie van dit jaar waren tegen gekomen dan hadden wij gewoon betaald want ik heb ook geen zin om na 80 km fietsen nog een 25 km te moeten fietsen om niet voor onze fietsen te betalen.
Groet Brigit
Ach, mogelijk weet je het in sommige gevallen niet eens omdat je een totaalprijs krijgt... Maar ik zou ook gewoon lappen.
Lennard schreef:Ik ben net terug van vakantie en heb ook aan Lago Maggoire gestaan. Campings waren inderdaad rond de 50 frank, maar er liggen er iets van 7 naast elkaar. Ben er een paar langs gegaan tot ik er 1 van 31 frank vond (dus ongeveer 29 euro). Nog steeds heel duur natuurlijk.
Zo te zien is er langs het Lago Maggiore een campingkartel ontstaan dat de prijzen hoog houdt. En in Zwitserland betaal je sowieso voor alles anderhalf tot twee keer zoveel als in Euroland.
Een dag na die dure camping Bellavista kampeerden we aan de Italiaanse kant van het Meer van Lugano op camping La Sbianca bij Porlezza. Daar mochten we voor 15 euro bivakkeren op een sjofele camping met veel hutjes, boomwortels en een groezelig strandje. De muziek van de naastgelegen camping International Sport kregen we er gratis bij. Ik citeer uit de reviews: De camping is klein met mix van Nederlanders en Italianen, veel vaste plekken, leuk meer . Buurzwembad is te gebruiken voor 16 euro voor t gezin. We vonden t prima, behalve dat op vaste tijden inspirerende nummers als de toeter op de waterscooter, en handjes draaien langskwámen en dan bij voorkeur met een behoorlijk volume. Deze muziek werd gedraaid op de buurcamping - international sports camping- dus nog niet eens op onze camping, maar de boxen stonden duidelijk wel richting la sbianca gericht.

De volgende ochtend reden we nog geen 5 km verder langs een paar campings die er vanaf het fietspad aantrekkelijker uitzagen (Costa Azurra en Ranocchio). De vorige dag was het echter al 8 uur 's avonds en hadden we geen zin en tijd meer om lang naar een camping te zoeken. En dan kom je wel eens op campings waar je anders alleen op verjaardagsfeestjes over hoort praten. Waar mensen komen die geen behoefte hebben aan rust, ruimte en privacy, integendeel: waar men het liefst enkele weken rondhangt op het terras, in het zwembad, bij de barbecue of in de disco met oergezellige soortgenoten waarmee je ruzie kunt maken, de liefde bedrijven, of allebei. Het fenomeen vakantiefietsen is voor hen een eigenaardige hobby voor ietwat wereldvreemde of elitaire types :wink:

Betalen voor fietsen lijkt vreemd, omdat we er niet aan gewend zijn. Als je daarvoor een mooi autovrij plekje krijgt of een veilige stalling die 's nachts op slot gaat, zou ik er geen punt van maken. Zoals een schone douche met muntjes, die gegarandeerd 5 minuten warm water levert, fijner is dan een gratis douche met lauw water vol legionellabacteriën. Zeker als je die douchemuntjes ook om 9 uur 's avonds nog kunt krijgen.
keesswart schreef:Zo te zien is er langs het Lago Maggiore een campingkartel ontstaan dat de prijzen hoog houdt. En in Zwitserland betaal je sowieso voor alles anderhalf tot twee keer zoveel als in Euroland.
Een jaar of wat (zes of zo?) geleden kreeg je 1,60 Zwitserse franken voor je euro. Nu nog maar 1,08. Tel uit je winst. Bizar als je langs de Zwitsers-Italiaanse grens in Ponte Tresa bent (Meer van Lugano), een bezoekje aan een Zwitserse pizzeria kost minstens tweemaal zoveel als de pizzeria aan de Italiaanse kant, 100 meter verderop. Dankzij de chauvinistische Zwitsers zit die loeidure pizzeria toch ook vol. Hetzelfde verhaal zal voor de Zwitserse campings aan het Lago Maggiore ook wel gelden.
keesswart schreef:Het fenomeen vakantiefietsen is voor hen een eigenaardige hobby voor ietwat wereldvreemde of elitaire types :wink:
Zoooo herkenbaar! :D
En misschien ergens wel waar... vroeger was reizen met de fiets iets voor mensen die zich geen andere (duurdere) manier van reizen konden veroorloven maar als je vandaag de dag ziet met wat voor materiaal er wordt rondgereden is dat toch helemaal de omgekeerde wereld? Ik weet het, 't is een veralgemening, maar toch...
Bij Vaals stond ik op een camping waar een groep Duitse jonge lui aan kwamen we stonden met 39 tentjes we op een veldje waar max. 4 caravans op konden.
Ik moesten 12 euro voor tentje en één persoon betalen incl. gratis douchen.
Dat stukje grond bracht meer op als er caravan,s op zouden staan.
dus van fiets nomade worden ze echt niet armer.
nu vind ik die 12 euro redelijk niet dat ik daar over klaag.
willem.m schreef:Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur. Vervolgens is er meestal geen laagdrempelig alternatief (eerstvolgende camping tig km verderop), en dan neem ik mijn verlies. Ik zal er vervolgens ook niet wakker van liggen.

Noteren van campingtarieven deed ik in de jaren '90 nog. Toen ik tot het inzicht kwam dat dit mijn leven niet verrijkte, ben ik ermee gestopt.
Mee eens.
Ik ken nog een leuke.
Met een flinke groep (40?) fietsers kwamen we bij een camping die vol bleek, ondanks dat we gereserveerd hadden.
We moesten wel het tarief betalen, maar we mochten niet eens op de camping maar moesten op een slecht gemaaid weiland zeker honderd meter buiten de poort staan.
De campingbaas bij Villach (Oostenrijk) rekende één euro voor de fiets; voor het eerst dat ik dat meemaakte. Ik heb m'n wenkbrauwen gefronst en de beste man betaald. Camping is overigens, ondanks het zeer mooie sanitair met elektrisch bediende schuifdeuren en de gratis WiFi, beter te vermijden: pal naast een drukke weg (ook zondag avonds) en het veldje voor tentjes is nogal meh.
Dan ben ik toch benieuwd welke camping dat is want ik kon er destijds geen in de stad vinden en ben toen naar de Faaker See uitgeweken. In het hoogseizoen is het hier natuurlijk stervensdruk maar in mei en juni kun je bij bijvoorbeeld Anderwald prima staan. Prima plek op de route naar Slovenië of verder de Balkan in. (of terug)
Camping Seehof bij de Vassacher See. Ik geloof dat het een kwartiertje fietsen was naar het station / centrum.