Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Barcelona Alicante - Forum Wereldfietser

Barcelona Alicante

beste medefietsers,
Inmiddels heb ik de hele Iberische (en dus ook Portugese) kuststrook gefietst met uitzondering van stukje Noord Spanje Baskenland en Barcelona naar Valencia.

Van Barcelona naar Valencia wordt weer een deel van een langere tocht.

Heeft iemand ervaring met dat stukje?

(overigens zou ik voor degenen die van plan zijn o.a. het stuk Marbella naar Gibraltar, waar niets aan is trouwens, te fietsten dat af raken. De eerste circa 70 km is het alleen mogelijk de bus te nemen, wat ik dus gedaan heb. Fiets gewoon onder in de bus, voor niets)
Robw
alime schreef:Van Barcelona naar Valencia wordt weer een deel van een langere tocht.
Heeft iemand ervaring met dat stukje?
Ik ging in de jaren 80 altijd op vakantie met mijn ouders naar een strandappartement in de buurt van Salou. Ik heb de kuststrook tussen Tarragona en Cambrils toen goed gezien. Die bestond toen uit toerisme, zware veelal petrochemische industrie, wegen, meer wegen en braakliggende grond met veel rommel erop die wachtte op gebruik door de andere catagorieën. Ik had toen geen idee waarom mensen naar Spanje zouden willen gaan behalve om op zee te windsurfen en 's avonds naar de discoteca te gaan.
Sindsdien is het er aanzienlijk drukker geworden. De petrochemische industrie is geloof ik wel behoorlijk gesaneerd.
Da's wel erg kort door de bocht...

Als je vanaf Barcelona richting Saint Boi de Lobregat fiets kun je door Parc Natural del Garraf fietsen. Geen licht terrein maar wel heel mooi.

Vandaar zou ik op de google maps kijken met de optie 'terrein' aangevinkt en dan een route plannen. Als je dat doet met de fietsoptie krijg je ook een idee van het hoogteprofiel.

Maar inderdaad, de directe kuststrook is naar mijn smaak te vol en te druk om lekker te fietsen. Maar een paar kilometer landinwaarts is het mooi en goed te doen.

Gewoon om eens te kijken waar routeyou mee zou komen Barcelona en Valencia ingetoetst op routeyou en die komt met een aardige suggestie...http://www.routeyou.com/nl-es/route/vie ... encia-test