Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste lange fietstocht (tips fietsvervoer) - Forum Wereldfietser

Eerste lange fietstocht (tips fietsvervoer)

Hallo allemaal, ik ben van plan om deze zomer van Assen naar Porec(Kroatië) te fietsen. Ik heb daar al een vakantie geboekt met vrienden via TUI. Zij gaan met de bus heen en terug en ik ga alleen mee terug met de bus. Mijn fiets kan niet mee terug met de bus dus ik ben nog op zoek naar een manier om mijn fiets terug naar Nederland te krijgen. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort situaties die mij wellicht willen helpen?

groeten
Johan
Ik zou mijn uiterste best doen om mijn fiets toch met de bus vervoert te krijgen, alle andere oplossingen vind ik spannend.

Je kunt natuurlijk altijd je fiets als pakket terug naar huis sturen of op zoek gaan naar een vakantieganger met auto die nog ruimte heeft voor een fiets.
Zou toch met TUI nog eens proberen te onderhandelen of je fiets niet meekan in die bus in een pakketje, waarbij jij je fiets zo klein mogelijk maakt. Probeer de juiste persoon te vinden op het hoofdkantoor. In de reiswinkels zeggen ze snel als iets hen te gecompliceerd lijkt: "Dat kan niet." TUI is groot en meestal hebben ze in die reiswinkels slechts contact met tussenpersonen.

Heb je die bus al geboekt? Kun je nog annuleren? Dan zou ik uitzien naar een goedkope vlucht. TUI vliegt op Pula. Wellicht wil TUI die bus voor jou omzetten in een vlucht. De fiets kun je bijboeken. kost je 35 Euro extra. Bij TUI moet de fiets in een doos. Kun je bij een fietsenwinkel in Pula op de kop tikken. Let op of deze doos niet te groot is voor de scanner. Je moet waarschijnlijk je voorwiel eraf halen.
De bus is al geboekt helaas... Ik ben gisteren bij een reiskantoor van TUI geweest en daar werd inderdaad gezegd dat het niet kon. Ik heb wel telefoonnummer meegekregen voor meer info. Bedankt voor de tips en het meedenken! :D
Als die bus helemaal vol zit kan ik me er iets bij voorstellen, maar wielen eraf en in een doos, en je schuift 'm toch zo onderin die bus?

Brrrrr.... busreizen... :cry:
Travelmaster schreef:Als die bus helemaal vol zit kan ik me er iets bij voorstellen, maar wielen eraf en in een doos, en je schuift 'm toch zo onderin die bus?

Brrrrr.... busreizen... :cry:
Waarschijnlijk gebeurt dat wel als je de gok neemt en er gewoon gaat staan met je doos, maar als ze dan moeilijk gaan doen heb je een probleem :oops:
johanvanselst schreef:De bus is al geboekt helaas... Ik ben gisteren bij een reiskantoor van TUI geweest en daar werd inderdaad gezegd dat het niet kon. Ik heb wel telefoonnummer meegekregen voor meer info. Bedankt voor de tips en het meedenken! :D
Wellicht is het in de toekomst handiger, als je eerst duidelijkheid hebt of je fiets meekan in een bus, voordat je een bus boekt.
Dit is typisch een geval waarbij ik meerwaarde zie in een fiets die mbv SKS-koppelingen in tweeën te delen in. Stuk kleiner doosje!

TS, succes, je vindt vast een oplossing - misschien gaat er inderdaad iemand terug met een auto met een plekje op de drager?
Ik weet niet of de fiets je dierbaar is, maar ter plekke verkopen is ook een optie (hotels, wielershops).
Het zou kunnen dat DHL of een andere pakketvervoerder je fiets als pakket wil vervoeren.
Als je daar meer informatie over kan vinden ben ik benieuwd naar de opties.
Veel plezier bij het fietsen.

Gr., Hans
Bedankt voor alle reacties! Fijn als er mee wordt gedacht door mensen met ervaring. Ik ga er over nadenken. Ik zal het nog even laten weten wanneer ik een oplossing heb gevonden!

mvg Johan