Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago low budget - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Santiago low budget

Bedankt voor alle informatie en die kaart van de frontlijn route super, ik weet er niet zoveel van omdat ik geen oorlog zoeker ben daarnaast zijn die oorlog vondsten veel te veel gesleep en het is niks waard ;), ik hou mij voornamelijk bezig met muntjes ook om wat extra budget te vergaren dus ik ga voornamelijk de toeristische plekken af zoals stranden maar ook oude fabrieken en andere historische plekken om speciale muntjes te vinden die ik nog niet heb, ik hoop op opengebroken straten dat zijn altijd de beste plekken :), ik zal via de vvv altijd eerst zoveel mogelijk informatie vergaren voordat ik ga zoeken want anders heeft het geen nut om te gaan zoeken en zoals ik al schreef zal ik mij ook even extra gaan verdiepen in ww1 en ww2 want het is wel een interessant onderwerp.

@Mia klopt wij dwalen een beetje af maar ik vind het niet erg zo krijg ik wel wat extra tips en informatie, bedankt.
MiaV schreef:Sorry jongens maar dit gaat al lang niet meer over de vraag van de topicstarter!!
Alle respect...maar ik kon geen eenduidige vraag in de openingspost ontdekken. Dus ik bestrijd je conclusie.
Kwam toevallig dit filmpje tegen, er zijn ook van dit soort koekwousen in het veld, heel veel en alleen maar om hebzucht die mogen van mij direct wel opgeblazen worden zo ga je niet met je vondsten om, ik tenminste niet... dat soort mensen zetten de goede zoekers in een fout daglicht, ik heb vanaf mijn 8ste al een detector maar de laatste jaren is het echt een hype aan het worden en dan krijg je dit soort wausen, ja sorry is off-topic maar kan het niet laten om het te laten zien https://youtu.be/rbXDz7I1QkE

Mijn hoofd vraag was de bepakking of ik die wel in orde had, de rest was voorstellen enzo.
Even antwoord over het vers-vlees probleem:

Zoals hierboven al aangegeven is het beste het gekochte vlees direct klaar te maken en op te eten. Met name gehakt is niet houdbaar in een fietstas. Worst blijft wel een paar dagen goed maar ik ben ook al een ziek geweest omdat ik die te lang had bewaard.

Wat wij nog wel eens als alternatief in de pastasaus doen is een blikje tonijn. Moet je wel lekker vinden, maar is een prima alternatief.

In het zuiden van Frankrijk en met name in Spanje vind je daarnaast nabij de pelgrimsroute veel restaurants waar je voor €10,- een complete pelgrims-maaltijd krijgt, inclusief een halve fles rode wijn! Dat is ook de prijs die de meeste refugios hanteren voor de maaltijd.

Dan is zelf koken nauwelijks goedkoper.
CorneK schreef:Dan is zelf koken nauwelijks goedkoper.
Aleen die openingstijden he? Ik weet niet hoe het langs de Santiagoruote is maar langs de El Cid-route en daaromheen kun je beter niet hopen voor half negen iets te eten te krijgen. Dat is ons maar één keer gebeurd, omdat de Afrikaanse keukenhulp in haar eentje in het hotel werd gelaten en zij duidelijk ook nog niet gewend was aan die tijden. Wij waren zoals vaker de enige gasten en dus konden we allemaal op tijd naar bed. :D
Klinkt goed, ik vertrouw vlees niet ik ben ook al eens goed ziek geweest van kip dus zal het sowieso direct consumeren maar ik vraag mij nog wel af of er kleine porties gehakt daar zijn te vinden, die tijden zijn normaal ook in frankrijk heb al eens eerder een jaar in frankrijk gezeten moest daar erg wennen aan hun manier van doen maar heeft iets te maken met het warmste moment van de dag en die willen ze vermijden ergens wel logisch.
almeloo schreef:... of er kleine porties gehakt daar zijn te vinden.
Gehakt is in Frankrijk en Spanje niet zo veel verkocht als bij ons, maar als je een braadworst openmaakt heb je gehakt.
Bij een plaatselijke slager is het gebruikelijk om een stuk vlees ter plekke door de gehakmolen te laten halen. Dan heb je meteen erg goed gehakt omdat je weet wat er in zit. Vooral de Fransen zijn een stuk kritischer dan wij Nederlanders omtrent hun eten. Ik heb eens ergens gelezen dat het percentage van het inkomen dat de Fransen aan eten uitgeven iets van bijna het dubbele is van wat Nederlanders er aan uitgeven, het was in ieder geval aanzienlijk meer.
Bedankt daar kan ik wat mee, en klopt er wordt veel geknooid met gehakt in nederland, ze voegen bij rundergehakt iets van tomaten bij, natuurlijk aroma's noemen ze dat dan of dat magere gehakt gadverdamme het meurt een uur en in wind en het nog vettiger dan gewoon rundergehakt en dan nog niet te praten over half om half tis net dat je een bult pestvoer in de pan hebt maar goed en klopt fransen geven veel uit aan hun eten het begint s'ochtends vroeg al met stokbrood terwijl wij hollanders gewoon brood eten ;) en dan hebben ze rond 2 uur het warme eten en zes uur hapjes of stokbrood met een glaasje pineau (lekkere streekdrank).
Mag ik pleiten voor een emmertje interpunctie in je relaas, almeloo :wink: ?
Doe maar direct een vrachtwagen ;) ik weet het ik ben daar niet goed in vroeger kreeg ik regelmatig te horen dat ik te veel coma's gebruikte en nu is het andersom tis ook nooit goed :wink: .
almeloo schreef:Doe maar direct een vrachtwagen ;) ik weet het ik ben daar niet goed in vroeger kreeg ik regelmatig te horen dat ik te veel coma's gebruikte en nu is het andersom tis ook nooit goed :wink: .
Zou het kunnen dat je teveel komma's gebruikt omdat je geen gebruik maakte van punten om een tekst te verdelen in verschillende zinnen?

Naast komma's bestaan er dus ook andere leestekens (punten, vraagtekens, uitroeptekens) en bestaan er ook hoofdletters en de mogelijkheid om alinea's te maken.

Renaat
almeloo schreef:Doe maar direct een vrachtwagen ;) ik weet het ik ben daar niet goed in vroeger kreeg ik regelmatig te horen dat ik te veel coma's gebruikte en nu is het andersom tis ook nooit goed :wink: .
Je bent prima te lezen hoor! en gelukkig is dit geen taalforum maar een fietsforum. Veel plezier op je fietstocht Almeloo!
Ik ben normaal van korte en krachtige zinnen, alles moet in een keer vertelt zijn, vanwege mijn werk zit ik veel op marktplaats, en dan krijg je de hele dag door mails dus probeer ik zoveel mogelijk in een zin kwijt, ik zal er op letten. Verhalen vertellen gaat mij minder af dat is altijd al zo geweest. @Youpie: Bedankt.
Yopie schreef:
almeloo schreef:Doe maar direct een vrachtwagen ;) ik weet het ik ben daar niet goed in vroeger kreeg ik regelmatig te horen dat ik te veel coma's gebruikte en nu is het andersom tis ook nooit goed :wink: .
Je bent prima te lezen hoor! en gelukkig is dit geen taalforum maar een fietsforum. Veel plezier op je fietstocht Almeloo!
Alles wat je zegt is prima te volgen.

Ik drink in de morgen altijd koffie i.p.v. azijn, zouden meer mensen moeten doen.

Eelco
diekleur schreef:
Yopie schreef:Je bent prima te lezen hoor! en gelukkig is dit geen taalforum maar een fietsforum. Veel plezier op je fietstocht Almeloo!
Alles wat je zegt is prima te volgen. Ik drink in de morgen altijd koffie i.p.v. azijn, zouden meer mensen moeten doen.
Moet je er toch eens wat suiker in doen. Wordt het minder bitter van :D

Ik vind almeloo ook goed te volgen. Ik weet inmiddels dat hij een punt bedoelt als hij een komma schijft. Er zit logica in.
Ontopic weer dan, ik zie in je lijstje nog geen slaapmatje dat ligt wat zachter en een grote kluif voor de hond. Voor de rest alles wat je vergeet hoef je ook niet mee te slepen. Wildkamperen mag altijd zolang je er maar voor zorgt dat je niet gezien word.

Hou wel rekening met feestdagen want dan zijn in de regel de meeste winkels gesloten, en zorg dat je wat kaartmateriaal of gps hebt en dan ga je een geweldige reis tegemoet.

Veel plezier.

Eelco
Haha, slaapmatje heb ik en daar heb je ook wel weer gelijk in, ook al kijk ik niet echt naar de grams, ik heb een paar goede kuiten "ik trap wel voort", en klopt, wild kamperen eigenlijk moet je het gewoon doen maar ik ken de franse boer en die wil ik liever niet achter mij aan hebben, dus probeer ik nu voor de zekerheid toch maar zoveel mogelijk informatie te vergaren zodat ik straks mijn rechten een beetje ken.

Ik neem een oudere wegenatlas mee, dat is prima toch, mijn gps is een geschreven route van plaats naar plaats, 6 uur per dag ongeveer 100 km per dag, ik probeer gewoon zoveel mogelijk bordjes te volgen, ik sta niet echt onder tijdsdruk.
almeloo schreef:6 uur per dag ongeveer 100 km per dag
Dat is met hond, met kampeerbagage en met heuvels en met de normale zuidwestenwind een flinke prestatie.
Normaal ben ik alleen een lezer maar wil nu toch even reageren.
Ik heb diverse lange hikes gemaakt met mijn hond.
Ook de tocht naar santiago. Allereerst neem heel veel water mee voor de hond.
Zeker in een karretje of naast de fiets krijgen ze het bloedheet.
Verder zijn frankrijk en spanje streng met wetgeving als je een hond over de grens mee wilt nemen.
"In Frankrijk gelden bijzondere maatregelen voor zogenaamde “aanvals- en verdedigingshonden”
Honden zonder officiële stamboekpapieren en die qua uiterlijk lijken op de volgende rassen: American Staffordshire Terrier (“pit-bulls”), Mastiff (“boer-bull”) en Tosa. Het is verboden deze honden mee te nemen voor een verblijf in Frankrijk of ze mee te nemen op een doorreis door Frankrijk."


tevens is het heel belangrijk om het paspoort voor de hond in orde te hebben.
Dierenarts moet de ontworming doen en prik voor rabies moet van te voren gegeven zijn en in het paspoort staan.
Het probleem van mijn tocht was dat de tijd dat de ontworming geldig is ( geloof 2 weken) ik niet over de spaanse grens was. Dus moest in zuid frankrijk opzoek naar een dierenarts om opnieuw te laten ontwormen.(en weer opnieuw toen ik terug vloog)
Verder moet je medicatie halen voor zandvlooien, en hart/ring wormen.
Ook de wisseling van voer voor de hond is iets waar je rekening mee moet houden.
Al met al liep het bij mij aardig op om de hond mee tenemen.
Ook omdat veel campings extra rekenen hiervoor en wild kamperen echt niet elke dag mogelijk is.
400/500 euro heb je zeker nodig.
En vroeg mijzelf later af wie ik nu eigenlijk een plezier hier mee deed.
Ik denk dat mijn hond liever thuis was gebleven bij mijn ouders.

halsband van Scalibor én druppels van Advantix voor ziekte LEISHMANIOSE (zuid frankrijk) 100€
Dierenarts ( 35/40 euro)
Paspoort 5€
Vaccinatie weil nieuw + cocktail 40€
Rabbies vaccinatie 35€ (penning altijd omhouden van rabbies en een penning met jouw nummer internationaal 0031 anders heb je een groot probleem in spanje)
Honden Boots (70€ ) dit is echt nodig voor het warme asfalt
Bij directe zon, geen wind en lage luchtvochtigheid kun je uitgaan van onderstaande tabel. Als aanvulling: bij 51,6°C is de huid verschroeid binnen 60 seconden, bij 55°C kun je binnen 5 minuten een eitje bakken.
Buitentemperatuur: 25°C = temperatuur van het asfalt: 51,6°C
Buitentemperatuur: 30°C = temperatuur van het asfalt: 57,2°C
Buitentemperatuur: 30,5°C = temperatuur van het asfalt: 61,7°C

Goedgekeurde Muilkorf (spanje, frankrijk, duitsland verplicht) 20€

Denk dus goed na voor je je hond meenemend er komt namelijk nogal wat bij kijken. En low budget is oke voor ons maar kiest je hond er ook voor ??
meer informatie vind je oa hier.
http://www.hondenwelkom.com/regels-per-land

Ps 100km is nogal wat met een fietskar en vol beladen persoonlijk zou ik dit bij stellen naar 60 en alles wat je meer fiets kun je als rustdag terug pakken. Ook fijn voor je hond dagje niets.

Heel veel plezier gewenst alvast
Ja dat vermoeden had ik ook al wel, dat het iets teveel van het goede is, maar als ik het bereken zegt google ca 6 uur en google houd ook rekening mee met bergen zo zit er een etappe tussen van 88km en van 124km beiden ca 6 uur er zitten 24 uren in een dag zoals iedereen weet, dus gokte ik er op dat die 100km wel haalbaar is, ma voor de zekerheid had ik 15 mei al een tocht gepland van 80km met hond, dan kan ik al een stuk meer zeggen, bedankt voor alle informatie betreft de hond, mijn hond lijkt gelukkig niet op een pit bull of iets dergelijks, het is een mix friese stabij met nog wat, super sociaal, goed met kinderen en vrouwtjes :roll:, katten en begint steeds beter te luisteren zonder riem, ik kon geen opvang vinden voor de hond wel voor de katten dat is de reden dat ik dit jaar ook de tocht ga doen, en de hond moet dan maar mee, bedankt voor het delen van de benodigdheden en kosten daar kan ik zeker wat mee en die honden boots zijn geniaal haha.