Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdoos kopen in Barcelona - Forum Wereldfietser

Fietsdoos kopen in Barcelona

Wie weet waar je in Barcelona een fiets doos/verpakkingsmateriaal kunt halen voor terug reis naar NL of andere tips aangezien ik dit niet mee op reis kan nemen

dank voor je antwoord,

Marc
Het is natuurlijk afhankelijk wat de eisen zijn van de airline waar je mee vliegt.
Maar ik zou geen doos gebruiken maar een hoes. , vrijwel alle airlines accepteren dat.

Een hoes ,ik gebruik een halffors hoes, kan je makkelijk plat opvouwen en gewoon van huis meenemen achterop de fiets.
Wel bescherm ik de kwetsbare delen met bubbeltjesfolie
Succes Dirk
Op de luchthaven is een 'wikkel-machine'. Ik heb ooit met wat stukken karton (van een supermarkt) en omwikkeld mijn fiets vervoerd vanaf Rome.

Als je toch graag een doos wil kun je een lokale fietsenmaker proberen. Moet op internet te vinden zijn, in Barcelona is het fietsen in opkomst.
Enige risico is dat je alleen relatief kleine dozen kan vinden van een mtb. Dan zul je je fiets wat verder moeten demonteren om hem in de doos te krijgen.
Bubbeltjesplastic schijnt verkocht te worden bij Servicio Estacion, bevindt zich zo'n beetje waar de Calle de Aragon kruist met de Passeig de Gracia.

Karton om kwetsbare delen en omwikkelen met huishoudfolie uit de supermarkt biedt ook bescherming onder een hoes of doos.

Een hoes kan zoals gezegd meegenomen worden vanuit Nederland. De Vakantiefietser verkoopt ze in ieder geval.
mvooijs schreef:Wie weet waar je in Barcelona een fiets doos/verpakkingsmateriaal kunt halen voor terug reis naar NL of andere tips aangezien ik dit niet mee op reis kan nemen

dank voor je antwoord,

Marc


Met welke maatschappij vlieg je terug uit Barcelona?
bert sitters schreef:
mvooijs schreef:Wie weet waar je in Barcelona een fiets doos/verpakkingsmateriaal kunt halen voor terug reis naar NL of andere tips aangezien ik dit niet mee op reis kan nemen

dank voor je antwoord,

Marc


Met welke maatschappij vlieg je terug uit Barcelona?

Dat heb ik nog niet besloten probeer budget...

Marc
Als je Transavia vliegt is een hoes in principe goed genoeg. Als je je fiets onder de hoes nog wat beter wil beschermen, kun je daarvoor spulletjes (bubblewrap, karton) kopen bij een Bauhaus, hier zit er bijv eentje:
https://www.google.nl/maps/place/BAUHAU ... 5101f03887

Roef
Ter inspiratie, zo pakten wij onze fiets in voor de vlucht vanaf Malaga met Transavia:

https://www.dropbox.com/sh/jrm1bcay0s0a ... Lnxoa?dl=0

Isolatiebuis, bubblewrap en tie-wraps ingeslagen bij de Bauhaus.

Roef