Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lange broek - Forum Wereldfietser

lange broek

Ik heb 'n jaar of 4 geleden een Fjall Raven afritsbroek van zeer lichtgewicht en absoluut slijtvast materiaal gekocht. Die gebruik ik zelf eigenlijk meestal als lange broek over fietsbroek als het wat frisser is. Neem geen katoen: Zwaar, neemt vocht op en slijt over het algemeen snel. Tevens is die ook moeilijk te drogen. Dat lichtgewichte materiaal is ook snel droog. Zelfs bij een regenbui hou ik vaak gewoon die broek aan, want even in de wind en de boel is droog.
Succes.
Paula

Bij ons zomer bij hen winter en net omgekeerd.
Is het weer dan echt zo slecht in feb.?

Paula haar suggestie lijkt me wel een goede oplossing.

Hoi Paula,
Ik heb in zowel een "gewone" lange broek gefietst als in een lange fietsbroek. Dit is afhankelijk in wat voor soort land ik fiets.
Voor Nieuw-Zeeland zou ik echt voor de lange fietsbroek gaan.
Het is comfortabel, warm (zelfs als het nat is), droogt enorm snel, is klein om mee te nemen, fietst perfect, geen gefladder in de wind, slijt nauwelijks, enz, enz.
succes,
Marco

Marco,
Klopt als een bus wat je schrijft. Fietsbroek zit erg fijn en heeft legio voordelen. Voor 'normaal gebruik' , dus van de fiets af, vind ik het alleen niks. Zodoende de suggestie van een afritsbroek. Is zeer persoonlijk overigens hoor. Ik hou er gewoon niet zo van om in een nietsverhullende strakke fietsbroek een schattig dorpje/ museum o.i.d. te bezoeken...
Ciao,
Paula

Kan ik mij iets bij voorstellen. Gelukkig zijn de Nieuw-Zeelanders dat wel gewend. Wellicht is het een idee om een jas/shirt te dragen dat iets meer "verhuld"? Dus iets langer is?

Als het je om de speciale functie van de fietsbroek gaat, het zeem, dan zijn er nog andere oplossingen. Er bestaat namelijk ondergoed met zeem. Vervolgens kun je daar andere kleding overheen doen, waaronder zo'n ritsbroek.

[mod]
Vergeet ik nog. Agu is een aanbieder van het ondergoed, maar ik vermoed dat er wel meerdere aanbieders zullen zijn.

Odlo levert dit fietsondergoed ook. Geen slechte ervaringen mee. Odlo heeft ook windwerende Long Johns, maar daar zit weer geen zeem in. Zag overigens laatst een hele serie van dit windwerende ondergoed in de uitverkoop, en vroeg me direct af waarom....

Paula schreef:Marco,
Klopt als een bus wat je schrijft. Fietsbroek zit erg fijn en heeft legio voordelen. Voor 'normaal gebruik' , dus van de fiets af, vind ik het alleen niks. Zodoende de suggestie van een afritsbroek. Is zeer persoonlijk overigens hoor.



Ik hou er gewoon niet zo van om in een nietsverhullende strakke fietsbroek een schattig dorpje/ museum o.i.d. te bezoeken...
Ciao,
Paula

Daar geef ik je 200% gelijk in.

In Thailand lijken sommige (wereld) fietsers eerder op cultuurbarbaren.

hester de zoete schreef:Nee, ik zie mezelf dat ook niet doen en zat dus ook eerder aan een gewone broek te denken, met daaronder een fietsbroek
hester
Zo rijd ik hier in Thailand ook rond.
Alhoewel dat fietsondergoed van AGU mij ook wel een mogelijke goede oplossing lijkt.