Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NTKC, wat te verwachten? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

NTKC, wat te verwachten?

Dat de NTKC een image probleem heeft lijkt me wel duidelijk gezien de meningen in deze draad. Binnen de NTKC is dat ook bekend en wordt er aan gewerkt om dat te veranderen. Dat gaat wel langzaam zoals elke cultuur verandering.

Volgens mij ieders eigen keuze. Rustig kamperen met veel privacy op de mooiste plekjes op fietsafstand in Nederland is na paalkamperen volgesn mij alleen bij de NTKC te vinden. Af en toe een azijnzeiker en overal bordjes met regels neem ik dan graag voor lief. Natuur campings gebruik ik ook maar zijn vaak een stuk drukker en je staat dichter op elkaar.

De meeste NTKC leden kamperen overigens met de tent en zijn gewoon leuke eigenwijze buitenmensen, net als bij de wereldfietsers.

Jaap Nieuwmeijer, lid van NTKC en Wereldfietsers
Al die lidmaatschappen gaan al in de papieren lopen voor je een haring in de grond geslagen hebt. :(
Belle het is al een paar keer in dit topic benadrukt , ook door Albert Fien hoofd bestuurslid van de NTKC dat je de fiets bij de tent mag plaatsen, jammer dat je blijft volhouden dat dat niet mag.

NTKC 2.0 is er nog niet , wel zitten we op 1.5. Komend weekend is er op ons terrein in Hazerswoude een overleg van alle afdelingsbesturen waar onder andere een rapport van een werkgroep besproken wordt die zich gebogen heeft over het doel en de gebruiken /cultuur van de NTKC, en hoe we hierover nog beter kunnen communiceren naar niet leden/de buitenwacht. Dus we blijven bezig met aanpassingen maar wel met behoud van de eigen identiteit.

Beelden zeggen vaak meer dan woorden, bekijk nog maar eens de foto's die de 25 deelnemers aan het Achterhoekweekend geplaatst hebben van de 3 NTKC terreinen in Lochem , Winterswijk en Ootmarsum waar we gestaan hebben. Je ziet daar tentjes rond een heideveld en op open plekken in een bos zonder caravans. Alleen in Lochem waren we met te veel tentjes om op het aparte tentenveldje een plaats te vinden,.
Dit was de vierde keer dat dit weekend georganiseerd is, het aantal aanmeldingen overtreft elke keer weer wat we kwijt kunnen, blijkbaar spreekt het NTKC concept veel wereldfietsers aan.

Belle, LHT joost, Marco ga volgend jaar mee met het Achterhoekweekend jullie zijn van harte welkom!

Ben Huve wereldfietser,( en bestuurslid NTKC afdeling oost)
Wij zijn nu twee keer mee geweest als introducé naar een NTKC terrein en ben enorm positief over het NTKC. Wij overwegen een lidmaatschap. Onze ervaring:

- fiets mocht bij de tent
- geen caravans enkel tenten
- geen betutteling, aardige beheerder en gasten
- we mochten bbq-en met als resultaat een brandgat in het gazon
- enorme relaxte sfeer
- rust rust en nog eens rust - jippie!
- een enorm veld enkel voor ons groepje de andere mensen stonden op de andere veldjes
- gratis kampvuur

Mijn vrienden zijn dus al vaker geweest bij verschillende terreinen, hebben ook een positieve indruk. Enne deze vrienden*, twee gezinnen met kinderen zijn zeer zeker wars van betutteling.

*(Bike4Travel en TravellingTwo)
Ruim 10 jaar geleden organiseerde Gerard Poorthuis een trektocht door Noord-Holland met overnachtingen op de NTKC-terreintjes in Limmen en op Texel. Was erg geslaagd.
Is er belangstelling om deze tocht in het voorjaar van 2016 te herhalen? Fietsen in kleine groepjes in appeltaart-tempo. Vrijheid blijheid.
Kunnen de deelnemers ervaren wat kamperen op een NTKC-terreintje is.
Bert appeltaart met jou en op een NTKC terrein - altijd!
Blanche schreef: een brandgat in het gazon
)
Foei Blanche :lol: :lol: :lol:
Had Marco gedaan!
Of was het nu Elmar? :lol:
Blanche schreef: Of was het nu Elmar? :lol:
Die zit lekker ver weg.
ben erg benieuwd wat dat inhoud "appeltaart tempo" :D

Moet je dan een appeltaart bakken als je je een max snelheid overschrijd?
cosnemo schreef:ben erg benieuwd wat dat inhoud "appeltaart tempo" :D

Moet je dan een appeltaart bakken als je je een max snelheid overschrijd?
Doe gewoon eens mee met een weekend van de Wereldfietser, dan ervaar je dat.
De appeltaartgroep neemt onderweg wel eens plaats op een terras om de appeltaart te keuren.
bert sitters schreef: De appeltaartgroep neemt onderweg wel een plaats op een terras om de appeltaart te keuren.
En die groep denk dat de andere groepen geen appeltaart eten...
Maar dat doen ze toch ook altijd!
Leuk om te lezen. Hier wordt lidmaatschap overwogen. Zag op de facebookgroep fietsvakantie met kinderen ook al enthousiaste reacties.
Zoals hier voor geschreven; nu onze drie kinderen jong zijn, lijkt het mij heel leuk. Vooral om mede-kampeerders om mij heen te hebben zonder mega-tent.Over een aantal jaar hoef ik er echt niet meer mee aan te komen.
De rust zal overigens wel ver te zoeken zijn als wij komen...sorry. Kinderen mogen er wel spelen, neem ik aan? Krijg soms beetje zenuwen als ik op een camping kom met veel zeg 50+ met strenge 'ik zoek rust'-blik in de ogen.. :lol:

Blanche, jij raadt het aan? :D

Natuurkampeerterrein zijn ook leuk, veel leeftijdsgenoten voor kinderen. Stil zijn ze in het hoogseizoen trouwens allesbehalve. Maar dat lijkt mij fijn voor de eigenaar:)

Waar mijn fiets staat boeit mij niet. Stond trouwens van de zomer op natuurcamping bij Heerlen, raadden ze ook stalling aan want er werden er wekelijks een paar gejat bij de tenten/caravans..

gr. Marieke
Hoi Marieke,
Ja hoor , kinderen mogen er wel spelen....Er zijn ook terreinen (te zien aan de picto- grammen op de terreinkaart) met eenvoudige speeltoestellen zoals een schommel en/of zandbak. Maar door de natuurlijke ligging van veel terreinen heb je ook al vaak een soort "ontdekbos" , en op Tessel en Ouddorp het strand./

Voor jonge kinderen is er een zgn "trollengroep", we hebben zelf geen kinderen maar het zijn ouders met jonge kinderen die elkaar oa via facebook dan opzoeken. Voor de oudere kinderen vanaf 14 jaar is er de jeugdsectie die er geregeld zelfstandig samen op pad gaan.

Fijn om te horen dat je lid wilt worden !


Ben Huve
Dit jaar zijn wij (gezin, drie jonge kinderen) lid geworden van NTKC. Dat hadden we eerder moeten doen! Wat een oases van rust (afgezien van de kustterreinen). Zeker als je het afzet tegen de Natuurkampeerterreinen met steeds kleinere plekken, voor een steeds hogere prijs en met steeds groter worden kampeerapparaten om je heen (dan hebben we nog niet over het nieuwe vreselijke reserveersysteem van SBB).

De genoemde bezwaren hebben wij niet ervaren:
- alle nachten onze vijf fietsen bij de tenten; wel zo'n fijn idee en handig. Geen enkel probleem; nooit opmerkingen over gehad.
- caravans staan apart, uit het zicht; zijn echt minderheid.
- sanitair is stukken en stukken schoner is dan een gemiddeld Staatsbosbeheerterrein in hoogseizoen. Daarom vinden we het kleine moeite om op een rustdag ook een keer te poetsen. Maar op drukkere terreinen krijg je die kans niet; dan is er wel iemand voor je...
- alle regels zijn weldoordacht en met een goede reden; dan heb ik er veel minder moeite mee.
- wijsneuzige terechtwijzers kom je ook tegen op andere terreinen. Ja knikken, en doorlopen. Ik ben ze nog niet tegengekomen bij de NTKC. Het tegendeel juist: veel vriendelijke mensen, die geest achter de regel belangrijker vinden.

Nog een voordeel: je betaalt niet per tent. Dat tikt wel door als je met drie tenten op pad wilt als gezin (€ 12 vs. gem. € 35 op natuurkampeerterrein).

Groet! Jochum
Na het eerste achterhoekweekend met Ben en Ingrid zijn wij meteen lid geworden van de NTKC. Het zijn de terreintjes die het dichtst bij de natuur liggen en bij onze wens hoe een camping er uit zou moeten zien.
De beschreven regels benauw(d)en vooral mij erg, Wim heeft er geen last van. Waar ik op natuurkampeerterreinen meestal het woord neem, de aanmelding doe, zo doet Wim dat bij de NTKC.
Bij mij werd de toon gezet toen ik van een caravanner een ongevraagde kampeerles kreeg.

Ik realiseer me ook dat het flauw is om daarin te blijven hangen, de andere keren waren alleen maar positief.
Ben blij te lezen dat het bestuur bezig is met een 1.5.
Anderzijds las ik dat iedereen in de wintermaanden met een caravan mag kamperen, dat juich ik dan weer niet toe.

Vooralsnog blijven we lid, we hadden het lidmaatschap per 1-1-16 opgezegd maar de ervaring tijdens de achterhoektocht heeft ons toch doen besluiten lid te blijven.
Joepie Marjan,
Blij dat jullie toch lid blijven van de NTKC!!!!!
Ben en Ingrid

PS : gauw maar eens een (fiets) tochtje organiseren voor fietsende NTKC érs
zijn wij wel kampmeester...., hoef je daar i.i.g. niet bang voor te zijn .....
ben huve schreef:Joepie Marjan,
Blij dat jullie toch lid blijven van de NTKC!!!!!
Ben en Ingrid

PS : gauw maar eens een (fiets) tochtje organiseren voor fietsende NTKC érs
zijn wij wel kampmeester...., hoef je daar i.i.g. niet bang voor te zijn .....

8)

Mooi, hier hou ik jullie aan!
Bij deze alvast 2 aanmeldingen :D
De web site is vernieuwd!

http://www.kampeerclub.nl

Ook hier zie je een frisse wind door de club gaan, ziet er mooi, fris en welkom uit!