Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft ervaring met campings in Zuid-Engeland? - Forum Wereldfietser

Wie heeft ervaring met campings in Zuid-Engeland?

Binnenkort vertrekken we vanuit Dover voor een trip langs de Engelse zuidkust (een deel van 'Fietsen rond Het Kanaal' van Kees Swart). Ergens rond Plymouth willen we doorsteken naar het noorden en de 'Hart van Engeland'-route (Eric van der Horst) gaan volgen tot in Harwich en dan met de ferry terug naar Nederland.
Heeft iemand ervaring met campings onderweg? We horen verhalen over het feit dat fietsers karig bedeeld worden vwb de trekkersplekjes op campings, als die er überhaupt al zijn op plaatsen waar caravans en campers een 'voorkeursbehandeling' genieten.
We vertrekken vlak voor het pinksterweekend. Wellicht speelt dat tijdstip ook nog een rol vwb de drukte op campings, althans in het begin van onze trip. We hebben 4 weken.

Corrie en Jos
Wij fietsten in de zomer van 2005 in de UK, inclusief een stukje van de zuidkust (Eastbourne - Brighton). Aan de kust geen problemen ondervonden, maar was natuurlijk maar een kort stukje van de zuidkust vergeleken met wat jullie gaan doen.

In mijn herinnering was het daar waar we op campings konden staan allemaal best prima, een enkele uitzondering daargelaten (Greenacres caravan park in Harwich bijvoorbeeld, waar het sanitair voor tentkampeerders zo abominabel was, dat we het ochtend toilet maar hebben overgeslagen). Alleen heb je dus ook veel specifieke Caravan parks, waar je met de tent dus absoluut niet op komt (waarbij het verwarrende is dat er dan ook weer Caravan Parks zijn waar je wel met je tent op kan). In de praktijk wisten we dit altijd op te lossen, maar we hadden ons ook voorbereid door een boekje met campings aan te vragen (ik meen van de Camping & Caravanning club), en van tevoren op internet vast wat plekken op de route uit te zoeken. Ook verbleven we een keer bij een pub waar we in de tuin konden kamperen, en namen we een keer een B&B.

Roef
Rongyos schreef:
In mijn herinnering was het daar waar we op campings konden staan allemaal best prima, een enkele uitzondering daargelaten (Greenacres caravan park in Harwich bijvoorbeeld, waar het sanitair voor tentkampeerders zo abominabel was, dat we het ochtend toilet maar hebben overgeslagen). Alleen heb je dus ook veel specifieke Caravan parks, waar je met de tent dus absoluut niet op komt (waarbij het verwarrende is dat er dan ook weer Caravan Parks zijn waar je wel met je tent op kan). In de praktijk wisten we dit altijd op te lossen, maar we hadden ons ook voorbereid door een boekje met campings aan te vragen (ik meen van de Camping & Caravanning club), en van tevoren op internet vast wat plekken op de route uit te zoeken. Ook verbleven we een keer bij een pub waar we in de tuin konden kamperen, en namen we een keer een B&B.

Roef
Kwaliteit van campings blijft altijd relatief. Het sanitair van Greenacres Caravanpark is inderdaad wat onder de maat. Maar er is een hete douche, toilet en keukentje met stopkontakten in een sta- caravan waar je ook nog op een bank kan zitten. Het is allemaal niet zo schoon maar het is wel de enige camping vlak bij de ferry en je kan leuk wandelen langs de kust.

Wij hebben de route die Corrie en Jos willen gaan doen verleden jaar gedeeltelijk over hetzelfde traject maar dan andersom gedaan. De Hart van Engeland route van Eric v.d. Horts. Gestart in Harwich en via Londen (camping Abbey Wood aldaar is een aanrader, prachtige groene camping en het station op 10 minuten lopen) het alternatief genomen langs Dartmoor Nationaal park richting Plymouth. Daarna een zelf gemaakte route naar het westen zoveel mogelijk over sustrain nr. 2. tot aan Axminster. Toen waren we het vaak lopen tegen de hellingen van 18% met volle bepakking zat en hebben de trein naar Salisbury genomen. Na een paar dagen de trein naar Londen en weer terug naar Harwch.

Campings staat er voldoende in het boekje van Eric v.d. Horst l waren er een aantal gesloten en naar ik aanneem ook in het gidsje van Kees Swart.

Als je meer info wil over campings, winkels, routes moet je maar even via een pb je emailadres geven dan stuur ik je dat toe

Veel plezier.
Cuckoo's rest in Polegate bij Eastbourne is een prima camping voor fietskampeerders. Soort kamperen bij de boer.
Little Switzerland in Folkestone ligt schitterend halverwege de kliffen, maar het sanitair is basic (althans een paar jaar geleden).
Kwaliteit van campings blijft altijd relatief. Het sanitair van Greenacres Caravanpark is inderdaad wat onder de maat. Maar er is een hete douche, toilet en keukentje met stopkontakten in een sta- caravan waar je ook nog op een bank kan zitten. Het is allemaal niet zo schoon maar het is wel de enige camping vlak bij de ferry en je kan leuk wandelen langs de kust.
Ik weet niet van wanneer jouw ervaringen met Greenacres zijn, maar destijds (2005) werden wij op een veldje vooraan bij de receptie gezet. Mijn geheugen laat me een beetje in de steek, maar voor zo ver ik me herinner was direct aan dat veldje een soort van bedompte en schimmelige noodkeet à la een 'de Meeuw' container die fris genoeg was om er water te tappen om in te koken en je tanden te poetsen, maar meer ook echt niet. Voldoende reden voor ons om op de terugweg in Harwich een Bed & Breakfast te pakken...
En nog als aanvulling:

- de goede ervaring met Abbey Woord in London kunnen we onderschrijven
- In Eastbourne was ook East bay Park een prima plek (http://www.bay-view.co.uk/)
- In Brighton heb je de Sheepcote valley camping, was destijds zeer aan de prijs - reden voor ons om op de Brighton gay pride festival camping ernaast te gaan staan :)
-Onderweg terug naar Harwich was ook de camping in Colchester prima: http://www.colchestercamping.co.uk/

Roef
Rongyos schreef:
Kwaliteit van campings blijft altijd relatief. Het sanitair van Greenacres Caravanpark is inderdaad wat onder de maat. Maar er is een hete douche, toilet en keukentje met stopkontakten in een sta- caravan waar je ook nog op een bank kan zitten. Het is allemaal niet zo schoon maar het is wel de enige camping vlak bij de ferry en je kan leuk wandelen langs de kust.
Ik weet niet van wanneer jouw ervaringen met Greenacres zijn, maar destijds (2005) werden wij op een veldje vooraan bij de receptie gezet. Mijn geheugen laat me een beetje in de steek, maar voor zo ver ik me herinner was direct aan dat veldje een soort van bedompte en schimmelige noodkeet à la een 'de Meeuw' container die fris genoeg was om er water te tappen om in te koken en je tanden te poetsen, maar meer ook echt niet. Voldoende reden voor ons om op de terugweg in Harwich een Bed & Breakfast te pakken...
Onze ervaringen zij recent, zomer 2014
wat leuke trip gaan jullie maken ik ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren want ik bijna de zelfde route fietsen met me zoon in juli



waar ik nog benieuwd naar bent is als je s avonds van de boot af komt is er dan nog mogelijk bij een camping in de buut kamperen
kaasmuis schreef:

waar ik nog benieuwd naar bent is als je s avonds van de boot af komt is er dan nog mogelijk bij een camping in de buut kamperen
Welke ferry ga je nemen

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:
kaasmuis schreef:

waar ik nog benieuwd naar bent is als je s avonds van de boot af komt is er dan nog mogelijk bij een camping in de buut kamperen
Welke ferry ga je nemen

Ronald van der Perk


sorry dat is Hoek van Holland - Harwich
gr kaasmuis
Er is op een paar kilometer van de aanlegplaats van de ferry een camping. Greenacres Caravan Park. Hij ligt in het zuiden van Harwich in de wijk Dovencourt. Zoals ik al schreef het is allemaal heel primitief met beperkt sanitair maar als je helemaal achterin gaat staan sta je vlak bij de caravan met sanitair en er is daar heel veel gras. De receptie is in het huis rechts van de ingang, als je met je neus naar de slagboom staat. Die mevrouw is niet vaak thuis maar de vaste bewoners helpen je wel verder.

http://www.greenacresdovercourt.co.uk/c ... nd-us.html

Veel plezier

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Er is op een paar kilometer van de aanlegplaats van de ferry een camping. Greenacres Caravan Park. Hij ligt in het zuiden van Harwich in de wijk Dovencourt. Zoals ik al schreef het is allemaal heel primitief met beperkt sanitair maar als je helemaal achterin gaat staan sta je vlak bij de caravan met sanitair en er is daar heel veel gras. De receptie is in het huis rechts van de ingang, als je met je neus naar de slagboom staat. Die mevrouw is niet vaak thuis maar de vaste bewoners helpen je wel verder.

http://www.greenacresdovercourt.co.uk/c ... nd-us.html

Veel plezier

Ronald van der Perk
dank je voor je info

gr kaasmuis
De leukste camping langs de Hart v Engeland route vonden wij die bij de http://www.the-barge-inn.com/, vlak bij Avebury. De Barge Inn is het hoofdkwartier van de graancirkeljagers en dit is een serieuze zaak!. Achter de Inn is een eenvoudige camping met een leuk gevarieerd publiek. Ga kijken en laat je verrassen!