Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsverzekeren met vakantie - hoe doen jullie dat? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

fietsverzekeren met vakantie - hoe doen jullie dat?

Zelf heb ik een doorlopende reisverzekering bij de ANWB met een extra pakket sportuitrusting die tot 3500,- dekt. Dit laatste dekt de fiets (weliswaar dagwaarde en enkel buitenland). Er zijn geen eisen omtrent Art-sloten. Omdat er in de polis niet meteen stond opgenomen hoe en wat als je enkel met de fiets weg bent heb ik nog gebeld. Ik gaf het voorbeeld: stel dat ie gestolen wordt voor de supermarkt, terwijl ik boodschappen aan het doen ben. Ook gaf ik aan wel hem op slot te doen, maar met een gewoon slot omdat Art-sloten nu eenmaal heel zwaar zijn. Antwoord was: wordt gedekt door de verzekering.
Tja, maar zolang de fiets enkel als bagage verzekerd is tegen dagwaarde, en niet als vervoersmiddel, sta je dan toch mooi met je tasje boodschappen voor de winkel, en heb je nog geen vervoer verder / naar huis...
Was er indertijd niet sprake van een Wereldfietserverzekering? Ik meen dat Raoul daarover contact heeft gehad met het bestuur, dat daarna weer naar alternatieven ging zoeken of zoiets?
Maar ik ben al wat ouder dus mijn geheugen kan zaken deformeren ..
Polling schreef:Tja, maar zolang de fiets enkel als bagage verzekerd is tegen dagwaarde, en niet als vervoersmiddel, sta je dan toch mooi met je tasje boodschappen voor de winkel, en heb je nog geen vervoer verder / naar huis...
Als je fiets wel verzekerd is, sta je net zo goed met je tasje boodschappen zonder vervoer.

Of je later wel of niet je trein/bus/vliegtuig vergoed krijgt verschilt per verzekering, maar persoonlijk vind ik dat geen bedragen waar een verzekering voor nodig is.
Helaas pindakaas een correctie op mijn eerdere bericht.
Net bericht van Univé: onze fietsen kunnen niet verzekerd worden, ze zijn te duur! Het kan wel wanneer ik nog drie andere verzekeringen bij hun afsluit. :roll:
Fijn hé die verzekeringen!

Ik ga mijn eigen verzekering maar maken - iedere maand het bedrag wat ik voor de verzekering kwijt zou zijn zelf reserveren heb ik over een paar jaar weer een nieuwe fiets.
Mee eens, en de kosten vallen erg mee.
johankoning schreef:Ik heb mijn fiets verzekerd voor diefstal en schade bij Unigarant. Indertijd geregeld via Bike4Travel. Maar volgens mij kan je ook rechtstreeks een verzekering afsluiten bij Unigarant. De looptijd is 5 jaar waarbij de dagwaarde de eerste 3 jaar gelijk was aan de nieuwwaarde. In het 4e jaar is de dagwaarde 75% en in het 5e jaar 50%. De dekking is hiermee nog altijd hoger dan de reisverzekering.
Wat een andere mogelijkheid is, wat wij gedaan hebben! Wij hebben al onze verzekeringen lopen bij Unigarant en hebben een "buitenhuisverzekering" als extra afgesloten voor 7 euro in de maand. Dit heeft onze adviseur voor ons geregeld overigens. Normaal valt de fiets thuis onder de inboedel, als er iets op reis gebeurd dan komt de buitenhuisverzekering kijken. Ik weet niet meer uit mijn hoofd het verzekerde bedrag, maar ik meen rond de 5000 euro.

Andere verzekeraars bieden deze optie ook. Het is dan niet zozeer een fietsverzekering, maar een aanvulling op de inboedel.
Joramm dat is een top tip - wist niet eens dat die bestond. Ga ik eens uitzoeken of IAK dat ook heeft.
Ben benieuwd,

Deze verzekering dekt dan ook de schade aan de fiets bijvoorbeeld. De reisverzekering die wij hebben dient vooral voor eventuele medische kosten (we doen ook nog aan wintersport...), maar het meeste kan verhaald worden op deze verzekering (wat we ook al gedaan hebben). Het maandbedrag komt natuurlijk wel voort uit een pakketkorting.
Nog een vezekering gevonden Inge, of toch maar goede sloten? :D
Ik ben er nog niet uit - dus voorlopig maar een goed slot(en). Heb inmiddels wel mijn fietsalarm binnen maar nog niet uitgeprobeerd.