Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Praag-Porec of Bodensee-Koningssee-Porec - Forum Wereldfietser

Praag-Porec of Bodensee-Koningssee-Porec

Beste fietsters
Rond deze tijd van het jaar ben ik alweer bezig met de voorbereiding van onze fietstocht voor deze zomer.

Mijn vriendin hebben hetvolgende al uitgemaakt:
- We fietsten graag +- 1000km in 3 weken
- Porec (Kroatië) is ons eindpunt
- Kamperen zoveel als mogelijk op of rond de route

Ter info; we rekenen onszelf zeker niet tot de betere fietsers. We houden van een gematigd tempo met af en toe eens een rustdag daar waar het de moeite loont.


Mijn vraag voor jullie; welke route lijkt jullie het meest interessant voor ons:
- ofwel van Praag naar Porec via route van Benjaminse (Midden - Europa)
- ofwel de Bodensee-Koningssee route van Bikeline tot in Salzburg en dan van daaruit inpikken op de "Salzburg-Venetië route" van de Benjaminse, met de aftakking naar Porec.


Reden waarom we momenteel voor optie 2 zouden kiezen is omdat we dan (een stuk van) de Alpe Adria Radweg kunnen meenemen (fietsroute vh jaar 2015). We hebben eerder al in Noord Italië gefietst via Reitsma en vonden dit een zeer mooie en leuke omgeving. De moeilijkheidsgraad van het stuk Bodensee-Koningssee is dan weer een punt van twijfel.
Het stuk tussen Praag en Salzburg is me overigens onbekend, dus we weten niet wat we al dan niet missen daar. Ook de moeilijkheidsgraad hiervan is me niet helemaal duidelijk.

Dank voor jullie mening hierover!

vriendelijke groeten, Frank
Dag frank,
Wij hebben jullie "optie 2" een paar jaar geleden ook gefietst maar dan ingestoken ter hoogte van Munchen (nachttrein), via de Isar route naar het zuiden, deze route kruist de Bodensee-Koningssee route, vervolgens doorgereden naar Venetie dus niet de aftakking naar Porec genomen.

Het zijn 2 erg mooie routes, bij de Bodensee-Koningssee fiets je door de voor-Alpen dus zo nu en dan is er een klimmetje, maar in mijn beleving allemaal goed te doen. Er zijn genoeg faciliteiten (hotels/campings) en je komt langs een paar mooie meren als je eens een rustdag wilt houden.

Succes met de verdere voorbereidingen !


Ben & Ingrid