Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets mee met KLM - Forum Wereldfietser

fiets mee met KLM

Hallo,
Ongetwijfeld hebben meerdere van jullie wel eens met KLM gevlogen naar je fiestbestemming.
Graag raad en advies hoe ik mijn fiets moet verpakken.
Vorig jaar vloog ik vanaf Rotterdam en kon de fiest (in hoes) afgeven aan iemand en ik zag datie het vliegtuig werd ingetild.Daar Schiphol veel groter is ben ik benieuwd hoe daar eea gaat.gaatie op de band en zoja op dezelfde plek als waar ik incheck en ook mijn tassen afgeef?
veel vragen.. :? en hoop op antwoord.
Vriendelijke groeten,Marjan.

Hoi Marjan,

Die KLM is mijn werkgever, vandaar ik redelijk veel met deze club ben meegegaan.
Meestal wordt je verzocht om je fiets naar de excessive lugagge afdeling te brengen.
Dit is een bali niet ver van de plek waar je je spullen laat wegen en je gewone bagage richting vrachtruim afgeeft.

Als ik met KLM's partners vlieg is de procedure trouwens hetzelfde, het is meer een protocol voor de luchthaven Schiphol.

Veel hangt af van hoe je fiets is verpakt.
In een doos past ie nooit op de band, gedemonteerd in bellenfolie misschien wel.
De laatste jaren gaat mijn fiets in bellenfolie en breng ik hem zelf naar de excessive lugagge.
Ik heb het idee dat die weg beter voor je fiets is.

Sinds mijn fiets in de bellenfolie zit komt ie meestal op de plaats van bestemming wel via de band.

Voor het vervoer van een fiets is geen beste methode. Je zult veel verschillende verhalen horen.
De ??n levert zijn fiets is zonder enige bescherming en klaagt nooit, de ander doet er tien lagen karton omheen, en krijgt een kromme fiets als resultaat.

Groeten, John.

Hallo John,
Dankjewel voor je antwoord.
duidelijk.
vgr,Marjan.

Begin augustus 2003 ging ik met de KLM, bij het inchecken kreeg ik te horen dat ik moest bijbetalen vanwege het overgewicht. De doos met fiets was alleen al bijna 20kg (de hoeveelheid die je max. mee mag nemen). Ze noemde een prijs van EUR 45 per kilo. Een familielid heeft toen het een en ander weer meegenomen en ik heb flink wat van mijn bagage als handbagage meegenomen. Gelukkig kon de grondstewardes niet al te best rekenen en hoefde ik uiteindelijk niks bij te betalen. Op de terugweg werd er gelukkig totaal niet moeilijk gedaan. Geen leuk begin van de vakantie.
:(

In 2004 heb ik met MAS gevlogen, hier kon ik 30 kg meenemen en alles was prima gegaan. Je begrijpt ik vlieg geen KLM meer, stel je voor dat ik wel een paar honderd euro moet bijbetalen.

Ja , daar ben ik ook bang voor,ik heb nu nl niet extra voor mijn fiets hoeven te betalen (bij t boeken van ticket) , vorig jaar bij basic air wel (E80),ik neem nog even contact op met reisbureau want wat jij meemaakte heb ik ook geen zin in.Inderdaad geen leuk begin van een vakantie.

tenzij je bijv. naar Amerika vliegt geldt er meestal een max. van 20 kg bagage, een fiets plus de doos (zo'n doos is verplicht bij KLM en weegt al bijna 10 kg) kost 80 euro extra als je boven die 20 kg komt. Weegt je fiets+doos meer dan 23 kg, dan komt er nog meer bij. Een truc is zoveel mogelijk zware spullen in je handbagage proppen en zoveel mogelijk kleren aandoen in het vliegtuig ;-)
Maar als je fiets van zichzelf al tegen de 20 kg weegt schiet je er niet veel mee op. :(

Zie ook
http://www.klm.com/nl_nl/flying/luggage ... /index.jsp

PS
80 euro enkele reis voor een fiets, 20 euro extra voor een KLM fietsdoos.

Dan zijn de regels veranderd, of die baliemedewerkster die ik had paste ze verkeerd toe. Nee, bij mij wilde ze elke kilo die ik boven die 20 kg (bagage en fiets) had in rekening brengen. Bovendien de manier waarop het ging, het leek wel of ik een misdadiger was. Al met al voor mij een reden om niet meer met de KLM te vliegen. :(

Marjan,

Had je die plastic hoes bij Rotterdam Airport gekocht, of had je deze al van huis meegenomen? Wij vliegen namelijk ook vanaf Rotterdam met Transavia (vroeger Basiq Air) en we twijfelen nog of we een doos meenemen of dat we een hoes regelen.

Bedankt voor de info!

El & El

Hoi El en El,
Ik had 'm bij de fietsvakantiewinkel gekocht.Heb 'm onderweg redekijk vaak gebruikt onder de tent als ik op een plek stond met veel steentjes.
Vaf Rotterdam airport vliegen is echt plezierig,grondmedewerker komt je fietsen halen en gaan er zorgvuldig mee om en in Scandinavie komt het grondpersoneel de fiets ook weer netjes brengen.
Fijne reis!
groeten,Marjan.