Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar online je foto's plaatsen? - Forum Wereldfietser

Waar online je foto's plaatsen?

Hoi...

Over een paar dagen vertrek ik voor een fietsvakantie Thailand & Malesië, en nu ga ik daar foto's maken ( tuurlijk...duuuh).

Deze wil ik graag tussendoor online op internet bewaren, welke fotosite's
zijn naar jullie mening daar het beste geschikt voor.

Je hebt oa Flickr, Photobucket, Rooomr, Picasa, Mijn Album etc.

Shoot.....

Groetjes,
Sandra (TravelWoman)
Wil je het tussendoor ook nog kunnen laten zien? Of wil je het slechts opslaan, om als backup te dienen? Dan werkt een site als dropbox bijvoorbeeld ook prima.
Nee, wil het tussendoor ook nog kunnen laten zien.
In dat geval heb ik goede ervaringen met picasaweb.google.com.
Ik plaats ze doorgaans op Facebook (omdat mijn vrienden daar nog massaal op zitten).

Voor albums in hogere kwaliteit gebruik ik inderdaad ook ook Picasa, die is meer gericht op sec het delen van foto's en heeft bv betere en gebruiksvriendelijker middelen voor beheer.
Wij zijn hier met een aantal vrienden die dikwijls samen op stap zijn. Wij zweren hier allemaal bij Flickr, 1 TB gratis ruimte en heel makkelijk om foto's te uploaden.
Nog een fan van Flickr ! Dit is een van de weinige websites speciaal ontworpen met foto's en fotografen voor ogen. Veel mogelijkheden om op te slaan, te ordenen, te bewerken, te publiceren en te delen. Bevat daarnaast nog handige tips over camera's en fotograferen.
Hoihoi,

Zelf staan al mijn foto's op shutterfly.com.

't Is een Amerikaanse website waar je gratis onbeperkt foto's op kan plaatsen (en sorteren in mappen en submappen) en 10 filmpjes. Ze bieden ook fotobewerkingen aan in de vorm van albums en dergelijke, maar die worden uiteindelijk nog wel wat prijzig aangezien ze opgestuurd worden vanuit Amerika. (mijn fotoboek was uiteindelijk €80, maar wel superkwaliteit)

Als je ze wil laten zien dan kan je (eveneens gratis) een fotowebsite aanmaken waar je de foto's heel makkelijk op kan zetten.

Voor een voorbeeld: https://kellyinjapanfotos.shutterfly.com/pictures

Veel plezier met het uitkiezen van een website en vooral: genieten op reis!! :)
Ik heb al jarenlang alles op Picasa staan. Maar sinds Google met die Google+ onzin is begonnen en heeft bedacht dat ze alles, dus ook Picasa, in dat concept gingen integreren, ben ik ontevreden. Zo gaat navigeren niet meer intuitief en is de functionaliteit eerder af- dan toegenomen. En ik heb er ook niet om gevraagd! (alsof ik daar op invloed heb...)

Als ik in de Kerstvakantie tijd heb dan zet ik alles over naar Flickr. Dat kost veel tijd want dan moet ik ook op mijn website ook alle URLs naar Flickr veranderen :?
Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie reaktie's ik ga even kijken bij Flickr en Picasa.

Top!!

Groet,
Sandra (only 3 days to go...)
Ik gebruik al jarenlang www.mijnalbum.nl voor, maar voor het plaatsen van foto's in dit forum moet de grootste breedte van de foto niet meer dan 800 pixels zijn. Dan heb ik Adobe Photoshop nodig om de formaten te wijzigen. Als grafisch vakman heb ik professionele grafisch computerprogramma's in mijn PC zitten.
willem.m schreef:Ik heb al jarenlang alles op Picasa staan. Maar sinds Google met die Google+ onzin is begonnen en heeft bedacht dat ze alles, dus ook Picasa, in dat concept gingen integreren, ben ik ontevreden. Zo gaat navigeren niet meer intuitief en is de functionaliteit eerder af- dan toegenomen. En ik heb er ook niet om gevraagd! (alsof ik daar op invloed heb...)

Als ik in de Kerstvakantie tijd heb dan zet ik alles over naar Flickr. Dat kost veel tijd want dan moet ik ook op mijn website ook alle URLs naar Flickr veranderen :?
Ik heb ook de meeste foto's op Picasa. Die google+ is overigens een totaal mislukt concept als antwoord op facebook, zal stilzwijgend de nek worden omgedraaid door google zelf. Je kan overigens de oude Picasa links zonder die google plus onzin door ?noredirect=1 achter de link te plaatsen, zie https://picasaweb.google.com/1152600705 ... redirect=1
Doe je dat niet dan wordt je doorgestuurd naar de google plus site, en word je op je tablet gedwongen een + account in te stellen anders krijg je het album niet te zien. :evil:
Vanwege dat malle Google+-gedoe heb ik inmiddels mijn fotoalbums naar Flickr overgeheveld. Dat is ook gratis en is zonder inlogtoestanden voor iedereen te bekijken (afhankelijk van de privacy-instellingen die je hebt gemaakt). Zonder meer aan te raden.
kijk ook eens op http://www.smugmug.com doet hetzelfde als de voornoemde sites, maar dan uitgebreider en beter. met name op het vlak van presentatie zijn de mogelijkheden onbeperkt. en is onderweg zeer eenvoudig bij te houden.
Hoihoi,

Wij hebben alles op onze Google Drive geplaatst.
Even opletten in derdaad met Google+ (wij hebben de accounts gedeactiveerd), maar het is een echte opslagruimte, dus foto's hebben we er in raw-formaat op staan. Daarnaast kun je mapjes delen met vrienden/familie door ze de link te sturen.

Voordeel: geen gecomprimeerde foto's + wij hadden ooit al 200 gig ofzo aan ruimte gekocht voor bodemprijs dus we hoefden niets nieuws te openen, daarnaast, makkelijk te gebruiken, de googledrive app voor de mobiel werkt heel handig en als je chrome gebruikt/installeerd op desktops in hotels kun je er gemakkelijk bij.

Gr!
Leuk om het over functionaliteiten etc te hebben.

Wat extra info: als je privacy en/pof beveiliging belangrijk vindt, houd je dan ver van Dropbox. En ik heb zelf ook mijn bezwaren tegen Google, omdat Google echt van alles over je registreert. Foto's vertellen veel over wat je wanneer waar aan het doen was, mede door de metadata.
Dat telt nog zwaarder bij foto's genomen met telefoons en/of andre apparatuur die ook de locatie weet en kan doorspelen aan partijen die jij misschien niet lief vindt. En vast aan meer partijen dan je zelf wist.
Even afgezien van eventuele privacy bezwaren, in tegenstelling tot wat hier eerder werd gemeld, via Dropbox kun je ook prima foto's delen. Dat kan middels een link naar een map op Dropbox, zie bijvoorbeeld deze link voor een (willekeurig) voorbeeld hoe dat er uit ziet:

https://www.dropbox.com/sh/xsykjqpqgpqw ... WYn3a?dl=0

Als je veel foto's met mobiel maakt, kun je deze zelfs automatisch naar dropbox laten uploaden, best handig.

Box.com is een beter ge-encrypte variant van Dropbox, mocht je je zorgen over de privacy hebben. Daar kun je ook beter reguleren wie wel en niet je link mogen bekijken (als-ie bijvoorbeeld verder wordt doorgestuurd), en wel of niet mogen downloaden.

Zelf gebruik ik gewoon Facebook, heeft als voordeel dat ik niet meer apart via mail hoef te delen, en het merendeel van de mensen die ik wil dat mijn foto's zien, die ook eenvoudig kunnen zien (bij mij alleen 'vrienden'). Je kunt er meteen wat leuks bij typen en mensen kunnen er op reageren. Werkt natuurlijk minder als je 'publiek' niet ook op FB zit, hoewel je ook op FB in principe prima links van je albums kunt delen met niet gebruikers.

En ook hier natuurlijk weer even zelf bekijken en afwegen hoe je staat ten opzichte van t privacy beleid van FB, maar dat geldt denk ik overal (de stelregel is "if it is free, you're the product!") :-D

Roef