Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste solo fietsvakantie Zweden - Forum Wereldfietser

Eerste solo fietsvakantie Zweden

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste topic op dit forum, dus ik zal maar meteen even beginnen met mijzelf voor te stellen. Ik ben Cas, student Technische Informatica doordeweeks en in het weekend ben ik fietsenmaker.
Vorig jaar ben ik samen met een vriend van mij op roadtrip gegaan in Zweden. Dit jaar was hetzelfde het plan, maar hij kon geen vrij meer krijgen van zijn werk. Ik heb geen zin om thuis te blijven dus ben een ander idee gaan verzinnen. Al gauw kwam het idee om zelf naar Zweden te gaan en daarvoor de fiets te pakken. Het eerste plan was om met een fixed-gear er naar toe te fietsen, en daar misschien nog wat rijden en dan weer terug met de trein/bus/boot. Omdat ik wat meer informatie zocht heb ik wat vragen gesteld op het ZwedenWeb forum en met mensen gepraat. Nu is heb ik het idee aangepast en ben ik het volgende van plan:

Nachttrein met fiets naar Kopenhagen toe, vanaf waar ik naar de boot toe fiets naar Zweden. Eenmaal daar aangekomen doe ik hetzelfde als vorig jaar: we kijken wel hoe het loopt en waar ik uitkom. Als ik het beu ben ga ik terug naar de boot en pak ik vanaf Denemarken de (dag) trein naar huis.
De fiets die ik er voor wil gebruiken is uiteindelijk niet mijn fixed gear, maar mijn andere stalen ros dat in de schuur staat:
Afbeelding
Bouwjaar: +- 1975 (echte jaartal onbekend), maar wel voorzien van alle spatborden, licht, bagagedrager, licht op dynamo en aangezien dit tegenwoordig ook mijn dagelijks vervoer voor woon-werkverkeer is, wordt ie goed bijgehouden.

Echter zat ik nog met een paar dingen die niemand mij goed duidelijk kon maken: