Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gewetensvraag... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gewetensvraag...

Hallo Reisfanaten,

Inhakend op wat Marco schreef ben ik zo'n persoon die toen (1958) een keuze had moeten maken. Ik koos voor veiligheid met een vleugje vrijheid. Hoe? Marine, Buitendienst functie etc. etc. Waarom deze opsomming, wel om de doordeenvoudige redenen omdat je niet tevreden ben met tussen steeds dezelfde vier muren en mensen te moeten kijken. De wens om steeds nieuwe horizonten te verkennen zit in je. Bij de een zit het veel sterker dan bij de ander en...... hoeveel lef heb je. Dat bezat ik toen nog niet.
Na inmiddels een aardige arbeidsverleden opgebouwd te hebben kwam de klad even in. Weg dromen! O, schrikbeeld: huisje, tuinje, huisje, tuinje. Nu, inmiddels 63 jaar "oud", kan mijn wens in vervulling gaan. Weliswaar geen wereldreis, maar wel tochten willen maken van een aantal weken zoniet van een aantal maanden (2a3 mnd).

Het bovenstaande verhaal is slechts ter lering ende vermake. Als je jong ben en de kans hebt om te gaan, ga. Want anders blijft het je hele leven achterna gaan waarom je het niet gedaan hebt. Hoeveel "ouderen" hebben die wens uitgesteld en nooit meer kunnen doen.

Veel succes,

Willem

pff, ik ben nog geen 17 en heb al vanaf mn 14de de kriebels. Ik denk eraan deze zomervakantie erop uit te trekken(niet zo ver weliswaar) En na mn achtiende wil ik echt beginnen met grote tochten, en de 100 cols tocht in frankrijk (zwaarste ter wereld) zal er zeker bijzitten!!
Je kunt zelfs na je 70ste nog fietsen hoor, al hangt het van persoon tot persoon af, maar als je je heel leven al fietst, zal het dan zeker nog lukken!
veel plezier!