Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste driedaagse solo fietstocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste driedaagse solo fietstocht

Beste Luc,
Las je verslag over voorbereiding op Santiago met een Trek X500. Voordat je al te somber wordt van deze fiets....
Mijn exemplaar is van 2009, met waarsch. veel dezelfde onderdelen (wielen Gruenert 19 rim) en ik heb tot nu toe nog niet 1 x spaakbreuk gehad. En ook op pad geweest met 15 kg bagage achterop (mijn gewicht 70 kg). Kort samengevat ben ik zeer tevreden over deze fiets. Heb alleen nieuw (Brooks) zadel geplaatst en nu nwe banden na een kleine 5000 km.

Succes met je verdere voorbereiding!!!
Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden.

We blijven ons verder voorbereiden op onze trip naar Compostela. Het wielprobleem is intussen opgelost. Heb onder fabrieksgarantie een nieuw wiel gekregen van Trek. Had persoonlijk liever een wiel gekregen met sterkere spaken, maar is een identiek wiel geworden zoals bij aankoop. Heb dit ondertussen redelijk goed getest met bagage in combinatie met onverhard en geen enkel probleem gehad. Zal dus waarschijnlijk te maken gehad hebben met een fabricagefout.

Veel trekkingplezier aan iedereen.
Luc
Beste allemaal,

Ondertussen ligt de startdatum van onze fietsvakantie naar Santiago de Compostela reeds achter ons. We zijn er op 12 mei aan begonnen vol goede moed.

De fiets heeft het uitstekend gedaan, ik had in totaal 23 kilogram bagage bij me.

Ik heb mijn tocht helaas moeten afbreken in Dax na 1300 kilometer in 13.5 fietsdagen. De benen konden wel nog vooruit, maar de rest van het lichaam was op. Van de 16 dagen dat mijn tocht geduurd heeft heb ik slechts drie goede nachten gehad. We sliepen voornamelijk op campings.

Dax was de laatste grote Franse stad waar ik op relatief gemakkelijke manier kon terugkeren naar België. In ongeveer 10 uur stond ik van Dax in Rijsel waar ik afgehaald werd.

De volgende dag werd duidelijk waardoor ik niet meer verder kon. Begon hoge koorts te krijgen en enkele dagen later was zelfs een ziekenhuisopname noodzakelijk wegens een dubbele longontsteking. De oorzaak was een legionellabesmetting die ik waarschijnlijk opgelopen heb ergens in Noord-Frankrijk.

De companen zijn nog op tocht, ik zit nu herstellende thuis met een wrang gevoel. Enkele jaren voorbereiding om zeep en een tocht die ik niet meer zal kunnen herhalen tijdens mijn actieve loopbaan.

Toch zal ik fietsvakanties blijven ondernemen, maar niet meer gedurende 6 weken.

Groeten,
Luc
Lucsje schreef:[...] Toch zal ik fietsvakanties blijven ondernemen [...]
Gelukkig! Heel even dacht ik tijdens het lezen van je bericht dat de teleurstelling te groot was. Tegen besmetting met het fietsvakantievirus is gelukkig geen kruid gewassen. ;)

Zelf beleef ik buiten de grotere trips ook wel plezier aan 'Sub-24 Hour Overnight (S24O) trips'. Met weinig bagage laat in de middag vertrekken (dat kan vanaf je werk). In een paar uurtjes naar een kampeerplek fietsen. Daarvan en van een maaltijd genieten. De volgende ochtend fiets je weer terug naar huis, via een korte of langere route. Een micro-avontuur, dat weinig tijd kost en ontspannend werkt, juist als je een drukke agenda hebt.
Lucsje schreef:De companen zijn nog op tocht, ik zit nu herstellende thuis met een wrang gevoel. Enkele jaren voorbereiding om zeep en een tocht die ik niet meer zal kunnen herhalen tijdens mijn actieve loopbaan.
Oei Luc, dat is jammer! Beterschap gewenst. Zeg nooit nooit; wie weet wat voor kans zich nog eens voordoet. En je weet nu hoe je per trein naar Dax kunt komen :wink: ; misschien kun je (volgend jaar?) je tocht voortzetten vanuit daar, dan kun je toch naar SdC in ongeveer de helft van de tijd die je er nu voor uitgetrokken had.

Groeten,

Carl
Ik kan me jouw ontgoocheling voorstellen: eerst lang uitkijken naar iets wat je voor de rest van je leven zou bijblijven en dan die tocht moeten afbreken... Maar de rit tot Dax heb je wel gehad ondertussen.
Zoals anderen ook zeggen: niets zegt dat je niet tussen nu en enkele jaren van daaruit de rit kunt verderzetten. De ervaring heb je ondertussen, een geschikte fiets ook. En tijd vind je altijd wel, als je echt wil.
Spoedig herstel!
Wat vervelend zeg :( Hopelijk vind je de tijd om je tocht nog een keer te hervatten of een andere lange fietstocht te maken!

Veel beterschap!