Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geheugen GPS te Klein? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Geheugen GPS te Klein?

HansvanderVeeke schreef:Er is ook nog een truuk om je interne trackgeheugen van 10.000 punten te gebruiken. Heb hem zo niet bij de hand maar je moet hem dan een bepaalde naam geven en uploaden. Dan heb je twee keer zoveel ruimte. Je kunt dan niet meer de tracklog aanzetten anders gaat hij overschrijven.

Ja, daar zat ik ook aan te denken, heet dat bestand niet de GPSMAP.SUP?

Edit: Het heet gmapsupp.img. Zoek hier maar eens op op het forum van mountainbike.nl, daar is een hoop info te vinden.
Als je je kaart wilt wissen moet je m vooral gmapsupp.img noemen, :P
Dat is de naam van de kaart, Hans bedoelt activelog, daarmee kan je 10000 punten opslaan maar dan heb je geen log meer van je gereden track dus dat is ook niet handig.
De tovenaar schreef:Als je je kaart wilt wissen moet je m vooral gmapsupp.img noemen, :P
Dat is de naam van de kaart, Hans bedoelt activelog, daarmee kan je 10000 punten opslaan maar dan heb je geen log meer van je gereden track dus dat is ook niet handig.
Al met al zijn dit dus dé verbeterpunten voor de fabrikanten (die in de nieuwe series grotendeels zijn opgelost). Als bijvoorbeeld Garmin zijn toestellen voor een nog groter publiek bereikbaar wil maken, valt hier zóveel te winnne. Maar dat terzijde. Bovenstaande issues zijn, naast rekensnelheid, voor mij wel een reden om op termijn te upgraden naar een 62s.
Ik heb juist daarom een gpsmap62s gekocht.
Los ervan dat ik nu ook gewoon alle kaarten mee kan nemen die ik wil.(16gb kaartje)
Zelfs de auto kaarten vanwege de vele poi's en de open fiets map benelux en de eu.

Upgrade niet goed koop maar is het zeker waard als je veel gebruikt.
De tovenaar schreef:Als je je kaart wilt wissen moet je m vooral gmapsupp.img noemen, :P
Dat is de naam van de kaart, Hans bedoelt activelog, daarmee kan je 10000 punten opslaan maar dan heb je geen log meer van je gereden track dus dat is ook niet handig.
Minko,

Als ik het goed heb, kun je ook nog de log op laten slaan op je geheugenkaartje. Dus los van de interne tracklog. Daarmee kun je én de 10.000 punten gebruiken én toch nog een log houden. Deze laatste moet je dan wel eraf halen door de GPS even als USB-stick te koppelen.
Ik gebruik deze methode vaak omdat hij dan mooi een logje per dag maakt.