Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips voor overnachting Agadir-tafraoute (marokko)? - Forum Wereldfietser

tips voor overnachting Agadir-tafraoute (marokko)?

Ik ben op zoek naar een positieve ervaring van een hotel in Agadir (of daar in de buurt) waarbij de fietsen en fietsers opgehaald worden van het vliegveld.
Daarnaast ben ik benieuwd naar overnachtingservaringen tussen Agadir en Tafraoute, op de weg R105 of daar voldoende en waar tussenstops voor overnachting mogelijk zijn. We nemen namelijk geen tent mee....

alvast dank!
Ik heb geen ervaring met de shuttle service van hotels, wel nemen de meeste taxi's probleemloos je fiets mee. Die binden ze gewoon op het dak.
Onderweg zijn voldoende overnachtingsmogelijkheden, de wat grotere steden/dorpjes is altijd wel een hotel te vinden. Wij hadden een tent mee omdat (wild)kamperen in Marokko gewoon erg leuk is, zonder tent hadden we echter geen problemen gehad een slaapplaats te vinden.
Is een mooie route en volgens mij zijn er in de dorpjes onderweg wel mogelijkheden. Zelf overnacht in Hotel Restaurant Camping L'Arganier D'Ammelne. 4 km van Tafraoute. Www.arganierammelne.com. Eenvoudig, airco, goed eten, betaalbaar en behulpzame gastheren. Maar in die omgeving is meer te vinden.
Ik heb deze route vanaf Tafraoute gefietst en onderdak vinden is geen probleem. Wij hebben geslapen in de Kashbah Tizourgane, echt een aanrader waar je vanuit het restaurant van de kasjbah een schitterend uitzicht over de omringende vlakte en bergen hebt. Eenvoudige kamers maar prima verzorging. Ik zou wel telefonisch reserveren, want het is een geliefd adres. Overigens zijn er ook hotels in Ait Baha en Biougra. Het is vanuit Tafraoute echt een prachtige route tot Ait Baha over een rustige weg, daarna wordt het minder. Zie ook mijn reisverslag.
In Agadir staan bij het vliegveld taxi's die je fiets meenemen in de open kofferbak of op het dak, een beetje onderhandelen en het lukt wel voor €20 - €25.
Ik maak graag reclame voor kleinschalige familiebedrijfjes die tijd en aandacht hebben voor de individuele reiziger, fietser of wandelaar.

Deze ecolodge even buiten Agadir heeft een pickup dienst. Ze investeren ook een deel van de winst in het behoud van de natuur in hun omgeving :
http://www.atlaskasbah.com/en/
dank voor de tips, geeft me in ieder geval vertrouwen dat er wel wat te regelen valt!