Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beginner wilt groene route doen - Forum Wereldfietser

beginner wilt groene route doen

hallo, ik ben nieuw hier en ik zou graag de groene route willen rijden van Eindhoven naar Barcelona. alleen dan een verlengde versie van Zeeland naar in de buurt van Valencia in Spanje. ik wil dit volgend jaar gaan doen met een maat van mij wij zijn allebei 21 jaar.

ik mountainbike best veel dus heb al een goede basisconditie. we hebbe nallebij een gazelle xr 3 hybride fiets. ik heb een gps garmin dakota 20 en veel sleutel skills. ik ben ook van plan om een coleman cobra 3 tent aan te schaffen en fietstassen enz..

mijn vragen lijstje aan jullie

-voldoen de fietsen die wij hebben?
-is die tent aan te bevelen?
-het moet zo goedkoop mogelijk, wie heeft er ervaring met wildkamperen? of zijn er kampeerpalen in frankrijk/spanje?
-wat kost het gemiddeld aan eten per dag?
-hoeveel km kan je per dag fietsen? en wat is nog haalbaar aangezien wij geen ervaring hebben met een meerdaagse reis? (wij doen dit voor het eerst! :o )

owja, en wij kunnen dus geen frans of spaans :oops: een goed boekje menemen denk ik....

alvast bedankt voor de reacties!!
Lees dit:
http://wiki.wereldfietser.nl/index.php? ... informatie
http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Fiets
http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Materiaal
etc. etc.
Over Wildkamperen in Frankrijk verschillen de meningen. In dunbevolkste streken is kamperen vlakbij of vrijwel in een dorpje geaccepteerd.
In Spanje is het normaler, maar ook hier niet in dichtbevolkte streken. (Dus niet in de buurt van de kust, maar daar wil je toch al niet fietsen wegens drukdrukdruk)
Eten is in Frankrijk even duur als hier. Op het platteland van Spanje goedkoper, uit eten helemaal.
Boekje is een goed idee, leer van tevoren iets, worden mensen vriendelijk van!
Als je op dit forum of gewoon op google op Groene Route zoekt zul je ook veel vinden.
Leon
oke bedankt voor je reactie! dan zullen de fietsen en de tent wel goed zijn :D alleen nog even een brooks zadel erop zetten, ik denk 2de hands...

de route is ongeveer 2300 km en ik zat te denken aan ongeveer 20 dagen, lijkt mij wel reëel toch?

en ik zoek ook nog een manier om mijn gps en telefoons op te laden, muziek ook desnoods, is een zonnelader aan te bevelen of zou dat niet zo goed werken?
terunky schreef:oke bedankt voor je reactie! dan zullen de fietsen en de tent wel goed zijn :D alleen nog even een brooks zadel erop zetten, ik denk 2de hands...

de route is ongeveer 2300 km en ik zat te denken aan ongeveer 20 dagen, lijkt mij wel reëel toch?

en ik zoek ook nog een manier om mijn gps en telefoons op te laden, muziek ook desnoods, is een zonnelader aan te bevelen of zou dat niet zo goed werken?
20 dagen, dat is dus elke dag iets meer dan 110 km zonder stops. 100 km op de MTB of racer zonder bepakking is al best een opgave als je dit dag in dag uit moet doen, maar als je onderweg ook wil genieten en wat dingen wil zien zou ikzelf er wel een paar dagen meer voor uittrekken. Ik zou het daggemiddelde op 80 zetten, denk ik.
terunky schreef:de route is ongeveer 2300 km en ik zat te denken aan ongeveer 20 dagen, lijkt mij wel reëel toch?
Als je thuis zomaar het dubbele van de dagafstand doet wel. 8)
Leon
Afgelopen de augustus de groene route gedaan. 100+ km per dag is na de ardennen wel te doen maar dan moet je vroeg vertrekken. Wij hebben het op 80 gem per dag gedaan met af en toe dus langere dagen maar dat had niet onze voorkeur.
Om even voor vergelijk te zorgen ik ben 32 met een redelijk goede conditie.

De gemiddelde camping kost je zo'n 5 euro per persoon per nacht. In de wat toeristische plekken is het wat duurder. Je kan altijd naar een municipal camping zoeken die zijn over het algemeen goed en goedkoop.

Als je interesse hebt kan ik je de gps met hoogteprofielen opsturen. Die zijn namelijk het meest belangrijke bij het wel of niet halen van bepaalde dagafstanden. Wij zijn vanaf Orange naar de gorge du verdon gegaan en uiteindelijk Cannes, jij zal dan juist de andere kant opgaan.

Voor de gpx moet je even een PB sturen.
Een Brooks gaat naar zich naar je achterkant vormen...dus een 2de handse is niet altijd een goed idee. De al ingesleten pasvorm, ismischien helemaal niet de jouwe! En een B17 is nieuw helemaal niet zo duur, als je kijkt hoeveel langdurig zitplezier je eruit gaat halen!
captain_fabulous schreef:Een Brooks gaat naar zich naar je achterkant vormen...dus een 2de handse is niet altijd een goed idee.
Dat heeft m.i. een groot broodje-aap-gehalte. Het geldt alleen als het zadel al ver ingezeten is én tegelijk jouw achterste er niet bij past.
Zadels die al een fiks deel van hun levensduur hebben gehad moet je niet kopen. Je herkent ze aan de die stelbout al ver naar voren staat, of dat ze - nalatig in onderhoud - al zover zijn doorgezakt dat ze bij het opspannen de juiste vorm kwijtraken en/of dat na opspannen de stelbout inderdaad aangeeft dat de levensduur voor een groot deel voorbij is.
Er zijn echter regelmatig zadels te koop van mensen wier zadel bij nader inzien toch niet lekker zit na een kilometer of 1000 proberen. 1000 km is voor een Brooks echt nog vrijwel nieuw; ik heb de verkoper van een van mijn zadels bedankt voor het inrijden :D .
Leon
de uitrusting is momenteel al geheel goed uitgezocht. nu zou ik graag door de allermooiste paadjes door de Pyreneeën willen ipv gewoon langs de kust. heb op google al gezocht maar is moeilijk iets te vinden. het liefst de grote hoofdwegen vermijden.

wie weet er een mooie route??
WOW Thanks wim! heb al een eindje doorgelezen, staat bijna alles in wat ik wou weten :P maar ben nog steeds opzoek naar dat ene mooie rustige weggetje door de Pyreneeën :D
terunky schreef:maar ben nog steeds opzoek naar dat ene mooie rustige weggetje door de Pyreneeën :D
Zoek en gij zult vinden; hier of via Google :wink:

Maar gemak dient de mens, dus vooruit dan maar ... op het forum hier
terunky schreef:de uitrusting is momenteel al geheel goed uitgezocht. nu zou ik graag door de allermooiste paadjes door de Pyreneeën willen ipv gewoon langs de kust. heb op google al gezocht maar is moeilijk iets te vinden. het liefst de grote hoofdwegen vermijden.

wie weet er een mooie route??
Als je bij Narbonne overstapt op de route van Benjaminse (Onbegrensd fietsen naar Barcelona), heb je bij Las Illas een mooie klim naar Spanje.

Groet, Joop
Een verhaal om vast in de stemming te komen:

http://ecbid.blogspot.nl/2012_07_15_archive.html
Wildkamperen in Frankrijk is geen probleem. Ik ben er een maand gaan fietsen (volledige oostkant van FR en groot deel pyreneeen) en de boeren hebben er precies geen probleem mee. Komen vriendelijk goedendag zeggen... Gewoon tactisch wildkamperen, wij hebben zelfs 2 nachten in een kraakpand geslapen :D
Roeland