Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naar barcelona fietsen - Forum Wereldfietser

naar barcelona fietsen

Mijn naam is Joep(18 jaar) ik ben samen met een vriend(miss nog een derde) van plan om naar barcelona te gaan fietsen en dan met de trein terug. We hebben nauwelijks reiservaring. We zijn vorig jaar wel een keer naar boom gefiets(10 km onder antwerpen). Daar hadden we een scoutingkamp dus dan konden we daar slapen. Een aantal dingen hebben we al geregeld gepland.

terugreis

We gaan kijken of we in barcelona een last minute vliegreis kunnen nemen. De fiets mee kost 40 euro. Dan moet wel het voorwiel eruit en moet hij in een tas of iets dergelijks. Als we geen lst minute reis vinden. Dan gaan we met de trein met interrail tickets. Dan mogen we voor 175 euro binnen 10 dagen 5 dagen onbeperkt met de trein. HSL kosten extra reseveringskosten. Iemand ervaring met fietsen mee in de trein in spanje en frankrijk?

route

We willen de bergen mijden. We gaan van Den bosch eerst naar antwerpen, dan richting parijs. Daar gaat een derde persoon die miss mee gaat terug met trein/vliegtuig. Wij gaan verder richting de kust bij bordeaux. Vandaar doorsteken naar de kust van spanje en dan afzakken naar barcelona. We willen geen route uitstippellen van bij de derde straat rechts enzo. We hebben waarschijnelijk een garmin GPS(batterijen dus geen gezeik met lege accu’s) en sowieso een oud navigatie systeem met europa kaarten(accu, dus wel gezeik met lege accu’s) Verder gewoon een grote overzichtskaart mee, dan kunnen we bijhouden waar we zijn. En een kompas mee. Dan kunnen we zeggen van vandaag gaan we 210 graden fietsen ofzo.

slapen

We nemen een tent mee. We willen et zo goedkoop mogenlijk maken, dus we willen proberen om bij mensen/boeren in de tuin te slapen. Of zelfs gewoon wild te kamperen als dat toesgestaan is. Mijn oom heeft ooit iets soortgelijks gedaan en hij zei dat je best makkelijk bij mensen thuis mag slapen. Soms zelfs gewoon binnen. Hij zei ook dat zij gewoon buiten sliepen met landbouwplastic. Als we niet zomaar een slaapplek vinden kunnen we nog naar B&B’s ofzo. Heeft iemand een lijst met B&B’s ofzo.

materiaal

We zijn bezig met een materiaallijst. We hebben een tent. Weet iemand hoeveel een tent ongeveer mag wegen, dan kan ik dat even vergelijken. Verder hebben we nog geen goede fietsen. Dus als iemand ons daar mee kan helpen… We hebben geen groot budget(voor de fietsen 100 euro ofzo, wat meer miss). We hebben ook niet veel eisen: versnellingen, soepel lopen, kunnne tassen op. Voor de fietstassen hebben we ook nog niets. We kunnen geen nieuwe ortlieb tassen betalen, dus als iemand nog iets heeft laat het horen.

Verder gaan er ook twee gitaren mee, dus als iemand een goede plek op de fiets weet om die mee te nemen…

Ik weet dat jullie ons waarschijnlijk een stel onervaren waaghalzen vinden met een slecht wereldbeeld, maar wees mild voor ons. Don’t take life to serious, you will never get out alive. Tips zijn welkom, Materiaal ook.

Als jullie ons nu kunnen helpen met fietsen, fietstassen en iets van een lijst met B&B’s of campnings dan zou dat al heel veel helpen. Verder zijn alle tips en dingen waar we op moeten letten natuurlijk welkom.

Ik heb een paar fietsen gevonden is dit wat:

http://link.marktplaats.nl/536282140

http://link.marktplaats.nl/536297831

http://link.marktplaats.nl/524987921
Niemand tips of iets dergelijks?!?
Hallo,

als je de terugreisdatum op voorhand weet, kan het handiger (voordeliger ?) zijn om van thuis uit al een vliegticket te boeken,
fietsvervoer in vliegtuig varieert van maatschappij tot maatschappij,
fiets in trein is vaak zonder veel problemen mogelijk, enkel in de HSL is het niet altijd mogelijk om de fiets mee te nemen,
de info betreffende fietsvervoer vliegtuig en trein kan je vinden op het web, alsook op dit forum, gewoon ff in zoekfunctie proberen,

de Ardennen zijn niet te onderschatten, niet heel hoog, maar wel vaak korte steile klimmetjes,
over Parijs, Bordeaux naar de kust en dan afzakken naar Barcelona ???
hoeveel km zoek je te maken tijdens die reis en hoeveel tijd heb je ???
wat bedoel je met doorsteken, vermits je bergen wil mijden kan je beter die optie herzien, ben niet zeker, maar denk dat de Pyreneeen langs die kant zwaarder zijn dan langs de kant van Perpignan,

camperen geeft geen problemen,

fiets rond dat budget zal lastiger te vinden zijn,
tassen goedkoop houden is mogelijk, soort winkeltassen aangevuld met plastic zak om spullen droog te houden,

de gitaren in een gitaarzak bovenop de bepakking vastmaken?

weinigen zullen jullie op dit forum onervaren waaghalzen vinden, de allereerste fietsreizigers moesten ook vindingrijk zijn qua bepakking, fietsen, materiaal en dergelijke :D

succes met jullie onderneming :D

Frank en Diane
Ik zou iets meer geld uitgeven aan een fiets. Als je fiets onderweg 10 keer kapot gaat kost dat uiteindelijk meer geld.

Vliegen kan je vanaf Barcelona met Ryanair, deze zijn zeer goedkoop. Net even wat berekend voor een vlucht inclusief fiets en extra koffer. Vanaf girona(barcelona) naar weeze kost 140 euro. Dit is inclusief voorkeursplek in het vliegtuig.
Bedankt voor de reacties! Ik ben ondertussen al verdergegaan met wat materiaal verzamelen. Ik heb een set fietstassen voor voorop. Alleen achterop. Ook heb ik een redelijk goede fiets gevonden voor 125 euro. Ik heb hem nog niet gehaald, tentamenweek :( . Wat vinden julli ervan:
http://link.marktplaats.nl/525803703

Ik heb een vraag. Ik heb een goede kaart van frankrijk en een deel van spanje nodig. Een wegenkaart met coordinaten. Het hoeft geen supergedetailleerde kaart met alle fietspaden erop te zijn. Een grote overzichtskaart is ook goed. Weet iemand waar ik deze kan krijgen? Ik heb al lopen zoeken maar ik kan geen kaarten met coordinaten vinden. Gewone stafkaarten zijn altijd maar van een heel klein gebied.
als julie de bergen willen mijden en dus redelijk vlak naar barcelona willen fietsen
kun je de groen weg naar de middelandse zee rijden of fietsen naar barcelona, de routes zijn uitgezet via gemakkelijke outo luwe wegen, ga je de grote wegen in frankrijk volgen is het levensgevaarlijk bijna zelfmoord.
koop goed degelijk spul goedkoop is uiteindelijk duur, denk daarbij ook aan goede kleding, fietsen is leuk met mooi weer echter het kan ook een hele dag regenen met een graad of 10 ook in frankrijk en spamje. een stukje landbouw plastic gaat je dan niet warm houden

suc6

http://www.wingeltje.nl/fietsvakantie.html
Hier nog wat leeswerk - wordt wel overhoord: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf
Ik zal de komende dagen nog een update ervan plaatsen, met ondermeer extra informatie over goedkope lichte spullen.
Wim
Hoi Joep! Zijn jullie nog gegaan? Ik ben benieuwd hoe het was!? Zijn die filmpjes op YouTube van jou en je vriend? Ik wil ergens dit jaar ook gaan en uk ben benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes Christopher
Voor een update van het stuk met tips voor een eerste fietsvakantie en een link naar de nieuwe locatie: http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Wim