Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel verouderd is de Koga Miyata - Roadrunner? - Forum Wereldfietser

Hoeveel verouderd is de Koga Miyata - Roadrunner?

Ik wil 2 de hands een hybride-trekking fiets kopen. Nu heb ik de volgende twee exemplaren zien staan:
- Roadrunner: 395 euro
- Traveller: 495 euro.
Nou is m'n vraag: Hoeveel verouderd is het Roadrunner-model? Op de Koga Miyata website kom ik het model namelijk al niet meer tegen.

Doel van mij, is de smaak van een fietsvakantie te proeven. Ik heb hier nog geen ervaring mee. Maar het avontuur trekt mij zeker! Maar misschien dat het ook bij 1 keer blijft. Dat vind ik nu nog zo onvoorspelbaar. Daarom lijkt een 2 de hands model mij interessant om mee te beginnen. De deglijkheid van Koga Miyata, voor een betaalbare prijs.

Voor een 1e keer wil ik een rondje rond het IJsselmeer, of naar de Belgische Ardennen fietsen. En als ik de smaak te pakken heb, een volgende keer mogelijk ook naar Rome.

Maar goed. Groeten uit Alkmaar,

Marco :D

Hoi,

wat ik er van weet is dat de RoadRunner een van de 'basis-fietsen' van Koga was. Net zoiets als de Forest (bestaat ook niet meer) en nu heb je geloof ik de Advance of zoiets. Meer een stadfiets dan een vakantiefiets. Hoewel je er een heel eind mee kan komen!

Sandra

Even afgezien, of ik het prijsverschil van 120 euro meer voor de Traveller wel of niet wil betalen. Hoeveel meer kwaliteit koop ik met de Traveller?
Hallo Marco van Maas en Waal,

De term verouderd is hier toch wel irrelevant, behalve als de koga's in kwestie minder dan 21 versnellingen hebben. De koga's van 10 jaar geleden waren waarschijnlijk even goed als die van nu, en er is in de loop der tijd al vaak geklaagd dat Koga's niet meer zo goed zouden zijn als vroeger!