Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets meenemen op het vliegtuig (Spanje) - Forum Wereldfietser

fiets meenemen op het vliegtuig (Spanje)

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in oktober een stuk van "de zilverroute" fietsen. We zijn juist gaan informeren om een vliegtuigticket te boeken en ze hebben ons verteld dat het niet zo simpel is om de fiets mee te nemen. Je kan dat wel maar je mag maar max 20 kg meenemen, fiets inbegrepen. Per kg meer betaal je 15 Euro extra, zowel heen als terug. Heeft iemand onlangs nog gevlogen naar Spanje en weet hoe we het goedkoopste in Spanje geraken met de fiets?

Met welke maatschappij vlieg je?
De prijs van fietvervoer hangt van de maatschappij af. Informeer vooral bij de maatschappij zelf, reisbureaus zijn vaak niet op de hoogte.
De laatste tijd veranderen de regels nogal en vaak niet ten gunste van de vliegende fietser...
KLM is gratis als je binnen de 20 kg blijft, daarboven 40 euro per enkele reis, meen ik.
Basiqair kost 40 euro voor een enkeltje, ongeacht het gewicht.
Iberia weet ik niet, was altijd gratis.

Als je niet al te veel meeneemt, moet het lukken om binnen de 20 kg te blijven; zware spullen in de handbagage en een beetje helpen bij het wegen.