Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Door China reizen welke gps kaarten?? - Forum Wereldfietser

Door China reizen welke gps kaarten??

Hallo een ieder.

Ik Carel Briels ben hier al even geregistreerd, en lid van de Wereldfietser.
Heb ondertussen al een hoop nuttige info van het forum weten te halen.

Vorig jaar via AWOL de route Noord Thailand/Laos gereden.
Dit jaar in Oktober rijden de we Zuid-China vanuit Canton ook via AWOL.
Aan gezien we in Thailand gebruik hebben gemaakt van mn GPS.
Wil ik die de de komende vakantie ook graag gebruiken.

Lees een hoop over de mappen van Garmin, die niet bruikbaar zouden zijn op Europeese GPS modelllen van Garmin.
China schijn niet zo happig te zijn op buitenlanders met gedetaileerde mappen, of open source mappen. Zelfs de Wiki van OSM waarschuwt er voor.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_China

De China CN map die ik heb, lijkt niet te kloppen met de werkelijkheid.
Dat wil zeggen, de gehele map lijkt er er wat naast te liggen als ik hem bekijk in Mapsource.

Wat is het handigste voor China GPS thuis laten, en goede kaarten kopen??
Via Garmin https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=30217 en deze gebruiken??


Wil er iemand zn licht op laten schijnen.

Mvg Carel Briels
Breda
Er zijn wat mogelijkheden als je een iPhone wilt gebruiken :

- 2x papieren kaarten van t zelfde gebied waar je wilt fietsen, 1x in Chinees, 1x in Engels. Er zijn ook kaarten gedrukt in twee talen. De informatie die ze geven is echter beperkt.

- Kompas, standaard ingebouwd in iPhone.

- Diverse altimeters, gratis te downloaden.

- ABCMaps Pro: dit is een van de betaalde apps in Engels en Chinees speciaal voor iPhone, is gemaakt door Chinesen voor reizigers die geen Chinees lezen en spreken. Deze app geeft op de kaart aan waar je bent. Het geeft ook informatie over het verkeer in je omgeving.

- CamTranslate: dit is een betaalde app die Chinese karakters fotografeert en vertaalt naar Engels, geeft de uitspraak en de betekenis weer, herkent ook handgeschreven karakters.

- Voor stedelijk gebied zijn er talloze meertalige apps voor elke grote stad, met straten, metro's, trainen, vliegvelden en actuele reisschema's ..
Ik heb gewoon op kaarten gefietst in China. Geen moment een probleem gehad met het vinden van de weg. Kompas is altijd handig. Zo eentje die in je bel is verwerkt, is goed genoeg en altijd voorhanden. Gebruikt ook geen stroom.

Een deel heb ik gereden op een kaart van 1:50.000.000. Je schiet niet op, 2 cm per dag, maar geen moment de weg kwijt geweest. Als je een kaart koopt zorg dat de wegnummers erop staan. Deze staan ook op de kilometerpalen. Je kunt redelijk gedetailleerde wegatlassen kopen per provincie. Alleen nooit met hoogteinformatie.
Vorig jaar door Yunnan gefietst. Gebruik gemaakt van een grote Engels / Chinees talige overzichtskaart gekocht in Nederland en in China een provincieatlas gekocht. De taal is Chinees maar wel duidelijk en goed bruikbaar. deze gidsjes zijn te verkrijgen in elke grotere boekwinkel in China

Groet,
Paul Snoeij
Dag Carel,

We fietsen momenteel 2 maanden door Sichuan en Yunnan, de gratis OSM-kaarten (http://www.openstreetmap.org/) zijn volgens ons nauwkeurig en er staat verbazend veel (actuele) informatie op. We stippelden vooraf onze route uit op bikemap.net en stelden eveneens vast dat de route 50 tot 200m naast de weg lag. An sich geen probleem want zoveel wegen zijn er hier niet.

We hebben trouwens nog geen enkel probleem gehad met de Chinese overheid in combinatie met de gps. We vinden gps nog steeds een grote meerwaarde, ook in China (maar hebben ook een Westerse en Chinese kaart bij).

Groeten,
Wim & Tine

http://www.movingaround.be
ga zelf in september/october ook naar yunnan/sichuan, waarschijnlijk kunming-xining als alle wegen voor aliens open zijn.

de tip voor camtranslate om tekens te vertalen is geweldig! er is zelfs een versie voor mijn symbian phone. ga ik uittesten binnenkort!

@wil en tine, zag op jullie site dat jullie ook de route xining-kunming doen maar dan vrij oostelijk in plaats van meer langs de grens met tibet. bewuste keuze? hoe zijn jullie geplande wegen? druk, asfalt, steil, wildcamperen?

martijn
Hallo,

Vorig jaar in Yunnan gefietst, deels Awol route, voor een deel eigen route.

Openstreetmap is in Yunnan redelijk compleet. Vooral de toeristische gebieden/steden zijn goed ingevuld. Bij terugkomst was de kaart al weer behoorlijk bijgewerkt.
De GPS met openstreetmap en papieren kaarten is een goede combinatie. Soms biedt de GPS meer info: b.v. hotels, ATM's, winkels en wegen door (grote) steden. En zelfs een heel klein weggetje naar een pontje over de Yangtze stond erop. Als we dit hadden moeten vinden met behulp van de Chinezen dan waren we langer bezig geweest (maar je mist hierdoor ook weer veel leuke contacten en spraak verwarringen).
Verder hebben we geen problemen gehad met Chinese overheid (die niet zo happig schijnt te zijn op GPS apparaatjes).

Groeten, Wouter