Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vanuit buitenland fiets bestellen zonder BTW - Forum Wereldfietser

Vanuit buitenland fiets bestellen zonder BTW

Ik gaat vanuit Aruba waarschijnlijk bij Snel een fiets bestellen. Omdat ik in Aruba zit gaat mij dit 19% BTW schelen. De verzendkosten zullen ongeveer €200,00 zijn.

Over een paar maanden komt er waarschijnlijk wat familie over vanuit Nederland, dus vraag ik me af wat de procedure moet zijn om mijn familie de fiets mee te laten nemen en toch vrijgesteld te worden van BTW.

Bovendien wil ik mijn familie de fiets ook laten ophalen en de betaling laten regelen (scheelt ook weer een hoop geld)

Kan dat allemaal wel?

Enig idee?

Dick.

Trapper,
Zelf heb ik ook een poging gedaan met mijn ligfiets.
Tot op heden is het me niet gelukt.

Normaal gezien gaat het als volgt.
Fiets inchecken en Faktuur meenemen.
Bij de douane op Schiphol laten afstempelen.
De afgestempelde faktuur terugsturen naar de Snel (in dit geval).
Zij storten dan de BTW terug op je rekening.

Waar liep het bij mij fout?

Die Douane vertikte het om mijn faktuur af te stempelen met de verklaring dat de persoon die de stempel kwam halen (een vriendin) over 3 weken terug zou keren naar Nl. (en de fiets dus ook)

Dat de fiets in Thailand bleef en dat hij op iemand anders naam stond ging er bij hem niet in.

Ondertussen ben ik nog pogingen bezig om het alsnog in orde te krijgen maar deze keer heb ik geen enkele medewerking vanwege de fabrikant-verkoper van mijn ligfiets.

Somchai,

Ik was zo'n zelfde procedure van plan. Op die manier kan het een hoop geld schelen. Omdat mijn fiets een levertijd gaat hebben van drie maanden, kunnen we trachten al deze zaken van te voren te regelen.

Ik heb heden Snel gevraagd wat zij voor mij kunnen doen. Ik zal in de toekomst op dit onderwerp blijven "posten" om een ieder op de hoogte te houden van de ontwikkelingen hieromtrent.

Bedankt voor je reactie.