Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in tent - Forum Wereldfietser

fiets in tent

Graag zou ik willen informeren naar tenten zoals de vaude hogan xt waarin je fiets onder de luifel kwijt kan.
Is dit handig of af te raden om fiets in de tent te zetten , en zijn er nog andere merken die gelijkaardige tenten hebben, liefst iets goedkoper of in dezelfde prijsklasse.
Waarom moet de fiets binnen staan? Hij is gemaakt om nat te worden.
Wim
crovax schreef:Graag zou ik willen informeren naar tenten zoals de vaude hogan xt
Ik ben op zoek naar een tent van dergelijke afmetingen.
De Hogan vind ik te klein en met veel te ingewikkelde stokjes.
Kanshebber, maar te zwaar: Eureka Bighorn 3.
Eigelijk op dit moment als laatste over: Fjällräven Akka 3.
Maar de fietsen komen er niet in.
Leon
Vrijbuiter Biker, € 199
Afbeelding
Passen fietsen in het voorgedeelte, wij hebben deze tent en bevalt wel goed, maar we zetten de fietsen er nooit in...

Groeten
Eric
Zou fiets binnen willen kunnen zetten op plaatsen waar ik niet zeker genoeg ben over veiligheid of waar ik hem niet makkelijk kan vast zetten.
zou eerste keer zijn dat ik echt zou kamperen en heb dus niet echt ervaring of je je fiets overal kan vastmaken en dergelijke.
Is vooral hierdoor dat ik twijfel over tent waar ik fiets kan in zetten .
Heb nu een robens small dreamer die ik kan gebruiken van iemand die ik ken maar hier is heen groot genoege luifel aan om fiets in te zetten.
Je kunt je fiets ook met scheerlijnen aan je tent vastmaken. Als iemand 'm wil meenemen merk je dat vast wel.
crovax schreef:zou eerste keer zijn dat ik echt zou kamperen en heb dus niet echt ervaring of je je fiets overal kan vastmaken en dergelijke
Wees gerust, volgens mij hoeft de fiets niet in de tent.
Ik heb wel veel ervaring met fietskamperen in Nederland plus in allerlei landen binnen en buiten Europa (op campings, wildkamperen, bij hotelletjes, in de tuintjes van mensen etc etc) en heb nooit de behoefte gehad mijn fiets in de tent te willen zetten. Indien nodig kan je je fiets altijd wel ergens aan vastzetten, maar in de praktijk blijkt dat vaak niet nodig.
Kom eens kijken op één van de vele fietsweekends die we organiseren, daar tref je heel veel andere ervaren fietskampeerders (waaronder vele echte wereldfietsers), en niemand heeft een tent waar fietsen in kunnen.
Natuurlijk is er nooit 100% veiligheid. Fietsen worden wel eens gestolen, al komt het op campings niet zo vaak voor als in de stad. Een goed slot en een boom werken beter dan een tentdoek, dat een kwaadwillende makkelijk opensnijdt. Ik zou het extra gewicht van zo'n grote luifel dus liever besteden aan een deugdelijk slot.
jimvdberg schreef: Kom eens kijken op één van de vele fietsweekends die we organiseren, daar tref je heel veel andere ervaren fietskampeerders (waaronder vele echte wereldfietsers), en niemand heeft een tent waar fietsen in kunnen.

Afbeelding

Ikke lekker wel............ toen, nu niet meer, nu kleiner tentje en helaas fietsen niet meer zo tof vanwege een versleten knie.
Maar ik heb wel de fiets in de tent gehad.
Vrijbuiter Biker, is al eerder genoemd.

Groet

Jans
Kanshebber, maar te zwaar: Eureka Bighorn 3.


grote fan van deze tent goede service en slaapt heerlijk net een huis
Jans Kinds schreef:
jimvdberg schreef: Kom eens kijken op één van de vele fietsweekends die we organiseren, daar tref je heel veel andere ervaren fietskampeerders (waaronder vele echte wereldfietsers), en niemand heeft een tent waar fietsen in kunnen.
Ikke lekker wel............
Ik ook, speciaal mijn tent op uit gezocht. Ofschoon je gewoon op de camping een plek kan zoeken waar je meestal je fiets aan vast kan maken, slaap ik toch een stuk beter als hij 's nachts in mijn tent ligt. Anders slaap ik veel lichter en bij elk "verdacht" geluid toch even de rits open voor controle...

Eén keer stond hij met 2 sloten (! doe ik normaal nooit) vast aan een picknicktafel die zelf ook vast stond, werd er toch een poging gedaan hem te stelen. Ik werd gelukkig wakker. Ook al was ik er wel van overtuigd dat hij goed stond ging hij daarna toch mijn tent in.

Ik had een heel fijn 2 pers tentje waar ik de fiets in de voortent legde en hem er over heen prikte 's nachts van ik dacht 1,8 kilo. Die wordt helaas niet meer gemaakt, wel in 1 persoons uitvoering (kijk eens bij birdland, heet nu anders). Nu heb ik een vrij grote, zware tent, met grote voortent. Ik leg de fiets op de grond. Overdag staat hij naast mijn tent, 's nachts erin. Je kan gewoon over de fiets heen stappen, ik heb er geen last van.

Overigens zou ik in jouw geval er niet speciaal een tent voor kopen. Als dit de 1e keer is dat je kampeert en je kan een tent lenen zou ik dat doen. Kijk eerst eens of het je bevalt en dan kan je altijd nog kijken wat je wilt.

Ik heb mijn fiets ook vaak genoeg buiten staan...

Je kan ook een persoonlijk alarm kopen, dat met een nylondraadje ergens binnen in je tent vastmaken.
Ok, bedakt voor de inlichtingen , ga het eerst proberen met deze tent en dan beslissen.
En in de plaats eens kijken voor zo een alarm en een extra langer slot zodat ik hem aan bomen enzo kan vastmaken.
http://www.zeltland.de/products/2-Perso ... -plus.html

Nog een alternatief. Te bestellen vanuit Duitsland.

Ik neem aan dat het om diefstal gaat, en niet om regen?
In dat geval kun je misschien een wiel en het zadel de ( gewone, kleine ) tent mee innemen, en de rest van de fiets op slot buiten laten.
Leon schreef:
crovax schreef:Graag zou ik willen informeren naar tenten zoals de vaude hogan xt
Ik ben op zoek naar een tent van dergelijke afmetingen.
De Hogan vind ik te klein en met veel te ingewikkelde stokjes.
Kanshebber, maar te zwaar: Eureka Bighorn 3.
Eigelijk op dit moment als laatste over: Fjällräven Akka 3.
Maar de fietsen komen er niet in.
Leon
Ik treuzel altijd als ik iets koop.
Dat pakt in dit geval gunstig uit, want Fjällräven heeft net zijn Akka-tenten vernieuwd. Twijfelde ik bij de oude versie precies (gezien op de F&W-beurs, waarvoor dank aan de vrijwilligers!) bij de ene roldeur, blijken de nieuwe versies twee deuren te hebben, precies zoals de tent die we nu hebben: erg handig. Er zijn versies voor 2, 3 en 4 personen.
Info:
Cool reclamefilmpje van Fjällräven zelf: http://www.youtube.com/watch?v=txLV8R8ohDQ
Volledige info staat nog niet op de .nl en .se-websites, maar alleen op deze:
http://www.fjallraven.com/outdoor-equipment/tents/
Info op Nederlandse website met prijs: http://veneboercamping.nl/tenten0/Index ... taal=nl-NL
Ik vermoed dat het deze wordt.
@Leon..... wij hebben vorig jaar de Fjällraven Akka RS 3 voor een leuke prijs via MP kunnen kopen en hij is ons uitstekend bevallen! en anders hadden we hem dit jaar nieuw aangeschaft. Ik kan deze tent je zeker aanraden,

grtz Corine
crovax schreef:En in de plaats eens kijken voor zo een alarm en een extra langer slot zodat ik hem aan bomen enzo kan vastmaken.
Ik heb voor dit soort 'angsten' een cycla alarm aan mijn frame gezet. Weinig nodig gehad, maar de keren dat ik het niet vertrouwde liet hij me wel beter slapen.
Het enige nadeel vind ik dat hij erg gevoelig is. Als je de fiets tegen iets bewegelijk aan zet, kan hij snel afgaan.
Ik gebruik al jaren de Vaude Monolith. Daar passen twee fietsen in (ook al doe ik dat nooit).

Een fiets in een tent is niet zo handig, tenzij je een fiets met riemaandrijving hebt :lol:
De tent waait tegen je ketting aan of je kruipt er langs en dan heb je oliestrepen op je kleding :twisted:

Ga vooral kijken op ANWB kampeerdagen of de Bever info- en doe-dagen.
Of bij een winkel die ze heeft uitstaan of op een WF-weekendje (de kans bestaat dan wel dat je dan een tent ziet die al een tijd niet meer te koop is :cry: )
Niet dat ik perse mijn fiets in de tent wil hebben, maar de mogelijkheid daartoe heb ik wel gemist in mijn tocht november - december jl. Vooral miste ik wat extra leefruimte op zeer mistige dagen of dagen met regen. Alles was al vochtig en dan ook nog koken in mijn kleine tentje was niet altijd echt optimaal.

De Vrijbuiter Outdoor Biker is nu voor 125,= te koop (normaal 199,=).
http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtge ... oor-biker/

Ik zal nooit honderden euro's uitgeven aan een tentje zoals sommigen geen bezwaar vinden. Ik ben van mening dat er best wel goedkope, kwalitief goede tentjes zijn.

Het lijkt mij nu een goede kwaliteit - prijs verhouding. Hoe denken jullie er over?

Groet,

Arno
Glika schreef:De Vrijbuiter Outdoor Biker is nu voor 125,= te koop.
Het lijkt mij nu een goede kwaliteit - prijs verhouding. Hoe denken jullie er over?
Een vriend van mij heeft die tent en die gebruikte hij al jaren voor motorvakanties, en sinds vorig jaar ook voor fietsvakanties. Het is een lekker ruime tent waar je in het voorgedeelte makkelijk met twee mensen zou kunnen zitten.