Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [trekking/hybride] moeilijke keuzes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

[trekking/hybride] moeilijke keuzes

Dan snap ik wel dat iemand sneller kiest voor een standaard model van bijvoorbeeld Giant of Koga. Wachten is ook niet alles.

Jarno schreef:Dan snap ik wel dat iemand sneller kiest voor een standaard model van bijvoorbeeld Giant of Koga. Wachten is ook niet alles.
Op het moment dat ik mijn fiets bestelde (19 maart 2004) was de levertijd 5-weken. Levering volgende week :? . Volgens mij lopen de levertijden van veel merken in deze periode op. Ooit eens een gazelle gekocht, ik kon kiezen, het model dat in de winkel of bestellen bij Gazelle, levertijd 12-weken of meer :cry: .

Tommy

Op 29 Juli 2003 besteld.

Eerste groep geleverd begin November 2003
Tweede groep geleverd eind Februarie 2004
Derde groep geleverd begin April 2004

Alles was beloofd voor eind Oktober 2003
Wachten kan inderdaad soms een beetje moeilijk zijn 8O

Somchai schreef:Op 29 Juli 2003 besteld.

Eerste groep geleverd begin November 2003
Tweede groep geleverd eind Februarie 2004
Derde groep geleverd begin April 2004

Alles was beloofd voor eind Oktober 2003
Wachten kan inderdaad soms een beetje moeilijk zijn 8O
Somchai,
Wat bedoel je met groep, een groep, of gehele fiets?

Tommy

Tommy schreef:
Somchai schreef:Op 29 Juli 2003 besteld.

Eerste groep geleverd begin November 2003
Tweede groep geleverd eind Februarie 2004
Derde groep geleverd begin April 2004

Alles was beloofd voor eind Oktober 2003
Wachten kan inderdaad soms een beetje moeilijk zijn 8O
Somchai,
Wat bedoel je met groep, een groep, of gehele fiets?

Tommy
Sorry, staat voor een aantal, een groep van fietsen, hoe zeg je dat?
groep 1 , 17 fietsen
groep 2 , 13 fietsen
Groep 3, 15 fietsen

Zit hier blijkbaar al wat te lang, moet al beginnen naar mijn woorden te zoeken :oops:
Gisteren bij de vakantiefietser in Amsterdam langsgeweest. Nog een hele tijd staan praten met Eric over de keuze van Santos/ Giant.
Hij had namelijk de Expedition ook in zijn winkel staan. Het enig nadeel dat hij had voor de Expedition was dat de pedalen van slechte kwaliteit waren (oplossing: nieuwe erop voor 30 euro) en dat de geveerde zadelpen ook niet de beste was.
Verder waren de velgen niet zo goed als de Exal van Santos en de dragers uiteraard ook niet zo goed als de Tubus. Maar het waren zeker erg goede velgen en dragers.

Maar hij vond het zeker een goede keuze. En aangezien het toch wel wat vele euro's scheelt denk ik dat we toch voor de Giant zullen gaan (deze hebben waarschijnlijk ook een kortere levertijd??? Weet iemand dat?).

Wellicht verschrikkelijk uit de richting, maar bij ons in Zeist (het Rijwielpaleis) staat ie op voorraad. Welke maat zoek je?

het is inderdaad wat uit de richting als jullie de standaard prijzen van Giant hanteren ;) (Groningen)
ik kan echter geen prijzen vinden op jullie website?

Normale prijs idd. Expedition is, als ik het goed heb, €1149,-.
Op de Santos Travelmaster worden op alle TM 2.6 modellen (ook die met deore onderdelen) een aantal specifieke onderdelen gebruikt die ervoor zouden moeten zorgen dat er zo weining mogelijk problemen opduiken tijdens het gebruik.

Hieronder staan een aantal van deze onderdelen:

*handgemaakt wielen met Exal SP19 velgen, DT alpine 3 spaken (de tandemspaak van DT) en messing prolovk nippels zodat loslopen van de spaken veel minder vaak voorkomt

*Santos Travelmaster pedalen; grote BMX achtige pedalen met cr-mo assen en industrie lagers. De

*WTB balhoofdstel met grote kogellagers en smeernippels om van buitenaf de lagers van vet te kunnen voorzien

*Schwalbe Marathon XR banden

*leren handvatten

*leren Selle Italia FLX zadel met gel erin

*gepoedercoat frame

Dit wilde ik graag vermelden zodat een ieder voor zich kan bepalen of en waarom de ene fiets duurder is dan de andere hoewel de Shimano groep op het eerste gezicht hetzelfde is. Een fiets bestaat immers uit meer dan alleen Shimano onderdelen.

De levertijden bij Santos zijn momenteel helaas langer dan we zouden willen. Ook wij (ik werk bij Santos) hadden het liever anders gezien en streven een levertijd van 4 weken na. Aangezien we elke fiets naar wens van de klanten opbouwen kunnen we niet vooruit werken en zorgt een sterk stijgende vraag voor een oplopende levertijd.

Het handmatig opbouwen van de fietsen en het maken van de wielen kost veel tijd. De drukte wordt echter niet gebruikt als excuus om fietsen af te raffelen. We blijven opbouwen zoasl we dat altijd deden. Met twee extra mensen erbij sinds begin mei moeten we in staat zijn om medio eind juni de levertijden weer terug te hebben op ongeveer 5 a 6 weken.

Ik wens jullie veel plezier met het maken van de juiste keuzes m.b.t. de fietsen en de toebehoren. En veel plezier ermee op de aanstaande reizen!

Groeten,
Robbert
Robbert schreef:ik werk bij Santos
Das handig :)
Hebben jullie ook al een oplossing voor het punt dat de gemiddelde Nederlandse mannenhand groter is dan de gemiddelde wereldhand? Ik heb na jaren zoeken vorig jaar pas de BBB handvatten gevonden die een beetje bij mijn handen passen; de rest van die dingetjes zijn allemaal veel te dun! Groeten, Leon
We zijn wel bezig met nieuwe handvatten maar ik weet niet of die voor jou zouden passen. Rond oktober moeten we ze wel hebben. Ze schijnen erg comfortabel te zijn, ook voor de forsere hand.
Robbert schreef:Op de Santos Travelmaster worden op alle TM 2.6 modellen (ook die met deore onderdelen) een aantal specifieke onderdelen gebruikt die ervoor zouden moeten zorgen dat er zo weining mogelijk problemen opduiken tijdens het gebruik.

Hieronder staan een aantal van deze onderdelen:

*handgemaakt wielen met Exal SP19 velgen, DT alpine 3 spaken (de tandemspaak van DT) en messing prolovk nippels zodat loslopen van de spaken veel minder vaak voorkomt

*Santos Travelmaster pedalen; grote BMX achtige pedalen met cr-mo assen en industrie lagers. De

*WTB balhoofdstel met grote kogellagers en smeernippels om van buitenaf de lagers van vet te kunnen voorzien

*Schwalbe Marathon XR banden

*leren handvatten

*leren Selle Italia FLX zadel met gel erin

*gepoedercoat frame

Dit wilde ik graag vermelden zodat een ieder voor zich kan bepalen of en waarom de ene fiets duurder is dan de andere hoewel de Shimano groep op het eerste gezicht hetzelfde is. Een fiets bestaat immers uit meer dan alleen Shimano onderdelen.

De levertijden bij Santos zijn momenteel helaas langer dan we zouden willen. Ook wij (ik werk bij Santos) hadden het liever anders gezien en streven een levertijd van 4 weken na. Aangezien we elke fiets naar wens van de klanten opbouwen kunnen we niet vooruit werken en zorgt een sterk stijgende vraag voor een oplopende levertijd.

Het handmatig opbouwen van de fietsen en het maken van de wielen kost veel tijd. De drukte wordt echter niet gebruikt als excuus om fietsen af te raffelen. We blijven opbouwen zoasl we dat altijd deden. Met twee extra mensen erbij sinds begin mei moeten we in staat zijn om medio eind juni de levertijden weer terug te hebben op ongeveer 5 a 6 weken.

Ik wens jullie veel plezier met het maken van de juiste keuzes m.b.t. de fietsen en de toebehoren. En veel plezier ermee op de aanstaande reizen!

Groeten,
Robbert
Ik ben mij er zeker van bewust dat de Santos ERG goede onderdelen gebruikt. Maar ook dat deze 250 euro (minimaal, aangezien Santos geen aanbiedingen kent, en Giants vaak wat goedkoper worden aangeboden dan de adviesprijs) duurder is...