Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weer die luchthaven scans - Forum Wereldfietser

weer die luchthaven scans

Hallo allemaal,

Bij de terugvlucht uit Alicante weer problemen en praten.

De fiets moest en zou door de scan. Past er echt niet door. Met veel praten en nadat andere personen er bij gehaald waren werd duidelijk waarom de fiets door de scan moest. Men dacht dat ik in de bidon bommen of van die luchtpatronen had. Na openmaken en laten zien dat er alleen maar gereedsscjhap in zat mocht ik door.

Hoe doen anderen dit? want om mijn fiets te laten pletten zie ik niet zitten. Overigens, vorig jaar vanaf Girona hoefde de fiets niet door de scan, althans ik heb deze niet door een scan geduwd, wellichtis dat achter de sschermen gebeurd waardoor mijn koplamp er half bij hing bij terugkomst.

Rob
Ironisch genoeg geen enkel probleem in Jeruzalem.
Wim
Als goed is, ergens in een donker scheur in Groningen is een man hard aan het werken om te zorgen dat mijn nieuwe fiets op tijd klaar is voor mijn vakantie.

En mijn nieuwe fiets is uitgevoerd met de oplossing!!! S+S kost wat, heb je ook wat zeggen ze dan.....Een kleine investering voor jaren vliegtuig en treinreis plezier 8)
Dat zal wel niet de tractorbouwer zijn. We zijn benieuwd.
Wim
alime schreef:Hallo allemaal,

Bij de terugvlucht uit Alicante weer problemen en praten.

De fiets moest en zou door de scan. Past er echt niet door. Met veel praten en nadat andere personen er bij gehaald waren werd duidelijk waarom de fiets door de scan moest. Men dacht dat ik in de bidon bommen of van die luchtpatronen had. Na openmaken en laten zien dat er alleen maar gereedsscjhap in zat mocht ik door.

Hoe doen anderen dit? want om mijn fiets te laten pletten zie ik niet zitten. Overigens, vorig jaar vanaf Girona hoefde de fiets niet door de scan, althans ik heb deze niet door een scan geduwd, wellichtis dat achter de sschermen gebeurd waardoor mijn koplamp er half bij hing bij terugkomst.



Rob


Ik had op vorig jaar op Valencia en Barcelona (nieuwe terminal) vorig jaar geen confrontatie met een dergelijke scan. In september vlieg ik vanaf Girona. Zal kijken of daar nog steeds niet zo'n vervloekte machine staat.
alime schreef:Hoe doen anderen dit? want om mijn fiets te laten pletten zie ik niet zitten.
Ik doe niets.....ik zet de fiets naast de scanner en laat de beambten mooi het werk doen nadat ik ze verteld heb wat de waarde van mijn fiets is. Maak me niet druk. Gaat altijd goed.

Fiets wordt overigens echt niet geplet door de scanner. Past er hoogstens niet in. En dat is dan ook tevens de oplossing voor het scanprobleem 8)
Blijkt maar weer hoe afhankelijk je bent van de luimen van de beveiligers. Wij hadden verleden jaar hetzelfde probleem ook op het vliegveld van Alicanta. De scans aldaar zijn zo klein dat je fiets er zelfs diagonaal niet door kan. Na overleg met een collega wat extra lucht uit de banden en uitleg wat er in het zakje zat dat aan het frame vastgetaped zat (derailleur en pedalen) kreeg ik de felbegeerde veiligheidssticker en werd de fiets samen met tientallen hondjes in kooitjes opgehaald. Hetzelfde had ik trouwens verleden week in Rygge (Oslo) Daar paste de fiets ook niet in de scan. Alleen was hier de beambte nauwelijks geinterresseerd en werd de fiets onmiddellijk afgevoerd.

Ronald
De dame in Oslo Gardermoen was niet erg goed geluimd, tot bleek hoe lastig mijn fiets er doorheen ging. Toen hoefden de fietsen van Bert en Johnny niet eens meer door de scanner.
Ik bood nog aan om te helpen trekken aan de andere zijde van de scanner, maar haar serieuze blik deed me besluiten het haar lekker helemaal zelf uit te laten zoeken.
Terug op Schiphol bleek alles nog te werken zoals vóór de Noorse scanner, dus KLM heeft geluk gehad met deze Noorse dame.
Verpak je fiets op deze wijze en hij past door iedere scanner heen.
Tenminste, tot nu toe!

Bron

John.

Code: Selecteer alles

[vimeo]http://www.vimeo.com/2943790[/vimeo]
Bron
Robertjan, bedankt voor het helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

John.
Ja, John en wat doe je met al dat verpakkingsmateriaal als je terug vliegt vanaf een ander vliegveld?

Ronald
De dame in Oslo Gardermoen was niet erg goed geluimd, tot bleek hoe lastig mijn fiets er doorheen ging. Toen hoefden de fietsen van Bert en Johnny niet eens meer door de scanner.
Zou het komen dat je niet hoefde te betalen voor de terugvlucht van je fiets RobertJan?
Dat wist zij niet. Ik ben immers gewoon met jullie naar die betaal-balie gelopen. Dus voor haar zag alles er normaal uit. Alleen die beste jongen van de business class baggage drop die mij hielp, was er blijkbaar niet van op de hoogte. Ondanks dat ik nog zei dat ik ook een fiets mee nam. Of hij ging er van uit dat ik zelf wel wist dat ik moest betalen, maar dat is dan een fout van hem.
Van Johnny en jij had de één een kwitantie maar de ander niet.

Erg slordig op Gardermoen bij de baggage drop.
johntelleman schreef:Verpak je fiets op deze wijze en hij past door iedere scanner heen.
Tenminste, tot nu toe!

John.
Nogal tijdrovend werk, en dan op het vliegveld van aankomst weer in elkaar zetten en het hele zaakje opnieuw afstellen. Zoveel buizenisolatie. Ik ben dan allang 25 kilometer weggefietst.
Ik heb al 57 keer gevlogen met mijn fiets mee. Stuur kwartslag draaien, banden leeg laten lopen en pedalen eraf halen. Klaar. Van 1973 tot 1981 zonder fietsdoos gevlogen. Hup, fiets de bagageruim in. Vanaf 1982 werden fietsdozen gebruikt. Gedurende die 57 keer maar twee keer lichte schade gehad.
Ronald van der Perk schreef:Ja, John en wat doe je met al dat verpakkingsmateriaal als je terug vliegt vanaf een ander vliegveld?

Ronald
Dan gebruik ik geen isolatieschuim en donder ik de doos weg.
Op luchthaven van vertrek zoek ik op markt oid "nieuw" verpakkingsmateriaal, dozen, plastic touw, vanalles.
Vertrouwen op geluk doe ik liever niet.

John.
Ja, zo doe ik dat eigenlijk ook. Met wat kartonnen dozen en een rol plakband kom je een heel eind.

Ronald