Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bedrag - Forum Wereldfietser

Bedrag

Hallo wereldfietsers,


Ik heb een vraagje: hoeveel geld heb je ongeveer nodig op één dag (onderdak op een camping en eten enz. ). Hoeveel is dit ongeveer in Europa en in de rest van de wereld???


Alvast bedankt


Koen
Beste Koen,

Hoeveel je op een dag uitgeeft is heel erg afhankelijk van het land, je eigen stijl, etc. Binnen de EU zijn er al behoorlijke (noord-zuid) verschillen, ga je daar buiten dan zijn de verschillen nog groter. Een algemene norm is dus moeilijk te stellen. Zelf reken ik gemiddeld op zo'n 35 euro per dag als ik kampeer, maar dat is een ruwe schatting (en ik kijk niet op een pizzaatje of wijntje meer of minder, het is tenslotte vakantie).

Vlieg en Fiets geeft in haar brochure een indicatie per werelddeel, die volgens mij ook ergens in die richting gaat. Alleen Azië is wat goedkoper.

Ben benieuwd wat anderen als budget hebben...

Groetjes,

Astrid
Koen van Seyen schreef:Ik heb een vraagje: hoeveel geld heb je ongeveer nodig op één dag (onderdak op een camping en eten enz. ). Hoeveel is dit ongeveer in Europa en in de rest van de wereld???
Mijn europafietsvakanties komen meestal uiteindelijk uit op ca. 30 euro per dag. Dat is inclusief reis, verzekering, eten en campings. Maar je kunt overnachten en eten natuurlijk zo duur maken als je wilt.
Ik heb van horen zeggen dat zogenaamd dure landen meestal nauwelijks duurder uitpakken dan de goedkope omdat je je levensstandaard aanpast. Bij verre reizen wordt de prijs van reis en verzekering meestal gecompenseerd door de lage kosten aldaar en het feit dat zulke reizen meestal langer duren, wat de dagprijs drukt.
De kosten van de uitrusting zitten niet in mijn schatting, maar dat kan van persoon tot persoon heel sterk uiteenlopen!
Groeten, Leon
Dus het bedrag voor alleen verzekeringen, onderdak en eten komt zo rond de 25 euro uit????

zeker niet meer dan 25 euro

wij hebben vorig jaar in spanje en frankrijk rondgetoerd en kwamen per dag zeker met 25 euro rond, het hangt er natuurlijk van af welke levensstijl je hanteert onderweg

iets vragen kost trouwens niets!
Koen en anderen,

Houd er wel rekening mee dat als je alleen op stap bent de verblijfskosten (camping) ongeveer net zo hoog uitvallen als met zijn tweetjes. Ik heb me onderweg al regelmatig gestoord aan campings die voor een compleet gezin met caravan hetzelfde aanrekenen als voor een fietser met een minuscuul tentje. Maar ja, dat is niet anders...

Groetjes,

Astrid

Ik betaal gemiddeld 50€ per dag, MAAR: ik ga wel altijd in een restaurantje eten; en drink wel eens een glaasje (of 2, 3, 4) wijn als ik daar zit...

In frankrijk betaalde ik overigens nog meer, evenals scandinavië...


/moderated:
Gaarne geen afbeeldingen plaatsen in de signature.

het kan ook voor tien euro....