Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stena line - Forum Wereldfietser

stena line

Traject: frederikshaven - oslo (of evt. gotheburg)
Datum: juli 2008
Vervoerstarief fiets: ??? op de site staat deze optie niet, wil dit zeggen dat hetzelfde tarief geldt als voor een voetpassagier?
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: ??? wat ivm fiets plus bagagekar (bob yak) ???
Fiets tevoren aangemeld?: ???
Ervaringen: ???

Dank aan diegene(n) die deze leegtes kan opvullen

groeten, lars

heb je al gebeld?
Vervoerstarief fiets: Op stenaline.de kan je wel de fiets selecteren als voertuig, daar kan je dus je tarief in euro nakijken.

Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Geen ervaring met een fietskar maar je kan zo het ruim in fietsen, er worden dus geen eisen gesteld.

Fiets tevoren aangemeld?: Voor fietsers en voetgangers is altijd wel plek.

Ervaringen: Goede ervaringen, je moet alleen zorgen dat je fiets goed vast staat met de spanbanden die aanwezig zijn.

Op een willekeurige dag in juli 2008 geldt:
Preisübersicht

Gesamtbetrag: 23,00 € of 31,00€

Preisübersicht
Frederikshavn - Oslo
Economy/Flexi 17,00 € of 25,00€
Fahrrad 6,00 €
Gesamtpreis 23,00 € of 31,00€
Anzahlung 23,00 € of 31,00€
(Enkele reis)



Een kwestie van rechtsboven reisdoel/datum kiezen, dan kom je in het juiste menu op deze pagina:
http://www.stenaline.de/faehren/

(Ik zie dat de vorige poster een vrijwel identiek bericht plaatste. Sorry daarvoor)
Hoi,

Was eigenlijk van plan om de ferry van Frederikshavn naar Goteborg te nemen, met fiets, maar voor zover ik het heb begrepen is de ferry naar Oslo dezelfde prijs! Iemand een idee hoe dat kan? Het is VEEL verder.

Groetjes Jis

Maatschappij: Stena Line
Traject: Hoek van Holland - Harwich
Datum: juni 2008
Vervoerstarief fiets: € 10 enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: nvt
Fiets tevoren aangemeld?: ja
Ervaringen: Voor fietsen is er een aparte ruimte naast het autodek. De ingang daarvan is een krappe deuropening, waar je de fietsen doorheen moet draaien (zie foto). Eerst konden we deze ingang niet vinden omdat er een grote camper voor stond; later bleek dat we onze fietsen over een smal stoepje langs deze camper moesten slepen. Als je geluk hebt, wordt het fietsenhok niet geblokkeerd, maar er kan ook een 10 m lange vrachtwagen voor staan.
In het fietsenhok zag ik dat een andere fietser flink zijn hoofd stootte tegen een stalen trap, dus doe je fietshelm hier niet te snel af.
Heen en terug hadden we de dagboot geboekt. Op de terugreis arriveerden we al in Harwich enkele uren voordat de nachtboot zou vertrekken. Zonder veel rompslomp en voor relatief weinig extra kosten konden we nog mee en kregen we een prima hut: een B&B in Harwich zou duurder zijn geweest. Corries fiets had de reis helaas niet overleefd, maar het bedrag dat we al voor haar fietsticket hadden betaald, kregen we nu weer terug.

Afbeelding
Hieronder alleen een indruk aan boord van de ferry "Stena Germanica", waar fietsen worden gestald. Het is autodek 5, tegen de kont van het schip aan. De bovenste foto is nog in Göteborg genomen op 3 juli 2009 en de overige twee foto's zijn op 4 juli 2009 genomen tijdens het ontschepen in Kiel, dus terug uit Zweden. Mijn auto staat gedeeltelijk op alle drie foto's langs de linkerrand.
Bemerk de stang met sjorbanden boven de fietsen, mocht de zee ruw worden. Dacht ik bij mezelf: foto's maken voor De Wereldfietser!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maatschappij: Stena Line
Traject: Hoek van Holland - Harwich
Datum: heen 27 mei en terug 30 mei 2011
Vervoerstarief fiets: € 43 per persoon plus € 5 voor de fiets, enkele reis.
Vereiste/toegepaste verpakkingswijze fiets: n.v.t.
Fiets tevoren aangemeld?: ja, per internet geboekt
Ervaringen: Ik dacht na aankomst per trein in Hoek van Holland het terminalgebouw direct binnen te komen, dat daar tegen het station is aangebouwd. Maar nee, dit is alleen toegankelijk voor voetpassagiers en ik moest buitenom de autoroute volgen naar de veerboot. Daar staan naast het gele bakstenen gebouw van het arbeidsbureau de loketten waar je de ticket kunt ophalen en tevens is er paspoortcontrole.
Voor fietsen is er een aparte ruimte op het autodek, midden tussen de trappen- en liftengroepen (aan boord van de “Stena Hollandica”), met een kettingslot aan een soort stalen veiligheidshek. De terugreis was aan boord van de “Stena Brittanica”, waar de situatie voor de fietsen totaal anders is. Ik kwam binnen via de geopende boegdeuren (dus vóór) en al gauw staat daar een lange rek waar ik mijn fiets met het stuur eraan kan hangen (arme derailleur- en remkabels). Door het gewicht van mijn bagage wilde mijn fiets omvallen, daarom heb ik een rood-witte pylon als steun er tegenaan gezet. Tijdens de beide overtochten kon ik mijn bagage op de fiets laten zitten, alleen heb ik mijn stuurtas meegenomen. Het was bovendien erg rustig aan boord met nog geen 15 % bezetting van de capaciteit.

Heen en terug heb ik de dagboot geboekt. Duur overtocht 6½ uur. Men kon zich maar over één dek bewegen en zitten en er zijn maar twee kleine buitendekken achterin. Veel saaier en ongezelliger dan op de lijn Kiel-Göteborg, waar ik al erg regelmatig heb gevaren en daar kan men ook veel lekkerder eten, zoveel als je maar wilt voor een vast bedrag. Dat is helaas niet het geval op Hoek van Holland-Harwich.

Men moet wel oppassen dat op de zon- en feestdagen de eerste trein van Manningtree naar Harwich pas om 8.43 uur bij de terminal van Stena Line aankomt, zo kort voor de afvaart van 9.00 uur! Manningtree staat op een kruispunt van spoorlijnen naar London, Colchester en Ipswich, waar men altijd overstapt op de trein naar Harwich. Ik was daar op maandag 30 mei, maar dit was voor Engeland een z.g. Bank Holiday, dus een feestdag. Hoewel het station vlak voor de boot staat, moest ik mijn fiets over een loopbrug met trappen sjouwen en dan inchecken.... Ik raakte opgewonden vanwege de haast. Maar het personeel was erg coulant, met walkie-talkies werd er omgeroepen dat de boegdeuren voor mij even open bleven. En dan via een speciaal voor mij geopende nooduitgangsdeur op de eerste verdieping van het terminalgebouw over een betonnen helling direct naar de veerboot gefietst. Achter mij gingen de boegdeuren dicht. Oef! :oops:

Afbeelding
Aan boord van de “Stena Hollandica”

Afbeelding
Aan boord van de “Stena Brittanica”
Hej,

De prijzen genoemd in dit topic zijn denk verouderd, een maand geleden betaalde ik 68 EUR voor de boot van Fredrikshaven naar Goteborg.

Ik had niet op voorhand gereserveerd en heb gewoon de eerste boot genomen. De boot van 23 uur was iets goedkoper.

Sietse