Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dfds seaways - Forum Wereldfietser

dfds seaways

Traject: Goteborg ( zweden ) - New castle ( Groot Britannië )
Datum: Juli 2005
Vervoerstarief fiets:Gratis,
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: Aangemeld in kantoortje bij de terminal. Hier kom je door in Goteborg over de grote brug te gaan. Vlak naast de brug zit de terminal die richting Groot Britannië vaart.
Ervaringen: Je kan gewoon achter de moterijders aanrijden. Fiets vastmaken met touwen.
Traject: IJmuiden- NewCastle en vv, mei 2007
Datum: 13 februari 2007
Vervoerstarief fiets: 5,- per enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: niet van toepassing
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking.

Ervaringen: kennis van me heeft telefonisch een drietal boekingen gedaan (2x heenreis, gezamelijk terug). Op internet zag ik andere prijzen, bleek dat er 3x 15,- boekingskosten in rekening gebracht waren. Wellicht dom van ons dat wij daar geen erg in hadden, maar DFDS bood ons gelegenheid de tickets te annuleren. Vervolgens via internet zelfde tickets 15,- goedkoper besteld. Zeer coulant afgehandeld!

De Engelandvaarders hebben van deze verbinding Newcastle IJmuiden gebruik gemaakt. Het eten was prima, de dancing viel bij velen ook in de smaak, de hut was echter warm, en het ergste van al: er was geen fatsoenlijke plek om de fietsen netjes neer te zetten. Het is allemaal goed afgelopen, maar we hebben hem wel geknepen voor onze mooie karretjes. Schande.
Wim
Ter illustratie .... zo stonden onze fietsen er bij ... Dat was nadat het personeel ze vakkundig had vastgezet zoals je kunt zien.

Afbeelding

Wouter
Waar precies ligt de kade van DFDS in IJmuiden waar het schip ligt aangemeerd en waar is het dichtstbijzijnde station? (jaren geleden is IJmuiden niet meer op het NS-net aangesloten)

http://www.dfdsseaways.nl/DSW/NL/Destin ... muiden.htm
(Het is wat verstopt, maar ik moet er ook naar toe)
En ga er zo naar heen:
http://www.lekkerweg.nl/nl/generalinfor ... muiden.jsp

Oeps IJmuiden :oops: nou ja ... ik zal europoort laten staan voor de liefhebber:

Fietsinfo:

Let vooral op de tijden van het pondje bij Rozenburg en als je in Rozenburg bent heb je een wirwar van viaducten waar de bewegwijzering naar Europoort niet optimaal is.

http://www.poferries.com/tourist/conten ... terdam.htm
Pathfinder_II schreef:Ter illustratie .... zo stonden onze fietsen er bij ... Dat was nadat het personeel ze vakkundig had vastgezet zoals je kunt zien.

Afbeelding

Wouter
Afgelopen weekend ben ik vanuit Engeland terug gevaren naar Ijmuiden op de DFDS boot - dit probleem hebben ze nu opgelost door fietsrekken te plaatsen.
Helaas hebben we vandaag onze Schotland-reis die morgen zou starten, moeten annuleren wegens minder leuke omstandigheden. Echter DFDS bood ons een zeer prettig oplossing waarmee we en ons geld niet kwijt zijn en nog een vakantie in het verschiet hebben.

Je kan bij DFDS Seaways kiezen voor je geld terug bij annulering. Maar dat is zo kort voor de afvaart nog erg weinig (25%).

Een andere mogelijkheid die DFDS biedt, is om de reis naar een andere datum zetten. Zelfs verzetten naar een jaar later is mogelijk. Omdat de prijzen voor volgend seizoen nog niet bekend zijn, hoeven we in december pas te laten weten op welke data we graag gaan. Je betaald dan 20 euro omzetkosten en een eventuele meerprijs. Dit noem ik nog eens service!
Zoals hierboven beschreven moesten we onze reis annuleren in 2009. DFDS vroeg ons om in december weer contact op te nemen met de nieuwe data. Eergisteren hebben ze na een telefoontje inderdaad keurig de data aangepast aan onze nieuwe reis. En (!) omdat het bedrag dat we in 2009 betaald hadden hoger was dan het huidige bedrag, mochten we nog een ontbijtje erbij nemen. Super die klantvriendelijkheid van DFDS!! :D

(toevoeging 14 december) Nu ik me het bedenk, hebben we de boete van 20 euro niet eens betaald :P
Blanche schreef:Zoals hierboven beschreven moesten we onze reis annuleren in 2009. DFDS vroeg ons om in december weer contact op te nemen met de nieuwe data. Eergisteren hebben ze na een telefoontje inderdaad keurig de data aangepast aan onze nieuwe reis. En (!) omdat het bedrag dat we in 2009 betaald hadden hoger was dan het huidige bedrag, mochten we nog een ontbijtje erbij nemen. Super die klantvriendelijkheid van DFDS!! :D
Hoi Blanche,
Had je de annulering verzekering genomen bij DFDS of was het gewoon echte service?
Ook bij een verzekering is dit goed service trouwens, probeer maar een wintersport vakantie af te zeggen....
Hoi Blanche,
Had je de annulering verzekering genomen bij DFDS of was het gewoon echte service? Shane
Hoi Shane,

Het was echte service van DFDS, geen annuleringsverzekering! Anders had ik het hier niet zo vermeld. Ik vond dat ze wel een complimentje verdienden op dit forum vanwege die actie.
Traject: Oslo-Kopenhagen
Datum: 11 augustus 2011
Vervoerstarief fiets: NOK 1375 voor 2 personen (waarvan NOK 50 voor de tandem dacht ik)
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: Nee
Ervaringen: 's Morgens met de trein aangekomen in Oslo en om 17u zaten we al op de boot naar Kopenhagen (aankomst 9u30). Dit was namelijk de goedkoopste "as soon as possible" manier om naar Duitsland of Denemarken te gaan. We hadden een eenvoudige binnenkajuit (het nemen van een kajuit is verplicht). Als men op voorhand boekt, zal het waarschijnlijker goedkoper zijn. Maar à l'improvisoir rondfietsen is niet zo goed te combineren met boekingen :wink:
Traject: IJmuiden - Newcastle
Datum: Juli 2011
Tarief: 5 euro per fiets per enkele reis, daaroverheen 10% vroegboekkorting
Geen verpakkingseisen, van te voren geboekt

Op de heenweg hadden we windkracht 9 tegen. Hierdoor kwamen we net na de uiterste inchecktijd aan, maar hier werd geen woord over gezegd. Fietsen moesten we in het ruim zetten tussen een vrachtwagen en een motor in. Het personeel kwam een winkelmandje met spanbandjes brengen waarmee we zelf een beetje mochten aanrommelen. Bij vertrek 1 uur vertraging, windkracht 10 op zee, lichtelijk zeeziek, 's ochtends bleken we nog 3 uur extra vertraging te hebben.

Op de terugweg was er een soort hekje waar we onze fietsen tegenaan konden zetten. Die boten hebben een soort halve verdieping in het ruim waar auto's op kunnen, de brug hiervoor heeft een prachtige railing waar allerlei bandjes aan vast zitten ten behoeve van fietsen. Dit was wel een stukje makkelijker dan de heenweg, maar toen zullen we daar wel te laat voor zijn geweest.

We sliepen in de allergoedkoopste hut die we konden vinden, 4-persoons op dek 2. Volgens een van mijn reisgenoten had het een Titanic derde klassegevoel. Je bent dan (bij op tijd boeken) voor nog geen 90 euro retour met je fiets, maar niet zo geschikt als je claustrofobisch bent.
Hoe zit het met de bagage op je fiets, op zo'n overtocht van IJmuiden naar Newcastle: mag die erop blijven, of moet die eraf? Ik wil het liefst één tas mee de hut in met spulletjes, maar liever niet meer.
Niemand...? :cry:
Vorig jaar met de wf naar schotland en ook een keer eerder naar Newcastle: Ik heb toen de achtertassen erop laten zitten - dit was geen probleem, de voortassen en stuurtas mee naar de hut genomen. Ook anderen van groep hebben tassen op de fiets laten zitten. Geen personeel op de boot die er wat van zei.

groet,
Patrick
Dank! Het maakt dus niet veel uit... ben ik benieuwd of i kgenoeg vertrouwen heb in m'n medemens, om het er zomaar op te laten...! Moet/mag de fiets op slot, of moet het personeel te allen tijde de fietsen kunnen verplaatsen?
Ik heb mijn fiets op slot gezet - bij heen- en terugreis. Ik heb de indruk dat het personeel hier niet naar kijkt. Zolang er maar niet te veel fietsen naast elkaar staan ivm doorgang voor auto's en motoren. Zelf had ik mijn kanotas met tent dwars over de achtertassen vastgezet. Sowieso de waardevolle zaken in stuurtas gelaten. En de fiets wordt ook nog eens vastgezet met 1 of 2 straps aan rail/hek. Tijdens de overtocht is de cardeck alleen voor personeel toegankelijk.
Kijk, daar dacht ik eigenlijk aan: maximaal twee tassen pp en één stuurtas mee de hut in, de rest aan de fietsen, fietsen op slot... Als ik dit zo lees moet dit mogelijk zijn...!