Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Last minute boeken UK veerdienst - Forum Wereldfietser

Last minute boeken UK veerdienst

Iemand ervaringen met laatste minuut ticket kopen (met fiets uiteraard) naar de UK? Dus gewoon het kantoor van de veerdienst in vertrekhaven binnen stappen en kaartje kopen? Of gaat alles nu via internet/telefoon?
Hier ook gelijk maar vraag stellen voor de flixbus van Amsterdam/Sloterdijk met directe verbinding naar Londen met fiets mee. Hier lijkt reservering voor fiets wel nodig i.v.m. aantal plekken beschikbaar. Iemand ervaringen op deze specifieke route?

Op een van de uitreis havens zoals IJmuiden - Newcastle, Hoek van Holland - Harwich, Duinkerken - Dover, Rotterdam - Hull, en wellicht vergeet ik er nog een paar in Frankrijk; beetje ver omrijden :x

Vroeger, in de jaren '70 had ik hier nooit problemen mee. Ik fietste naar een haven en kocht een ticket ter plekke. Zelfde geldt voor terugreis, vaak vanuit een andere haven.
Ondertussen lijkt er veel verandert door opkomst van massa toerisme (ik ben een van hen) en betekent vooraf boeken vaak kortingen en zekerheid op een plaats.

Ik heb een aantal maanden de tijd met fietsen, en houd liefst alles open. Zelfs een bestemming zou zomaar nog een andere richting uit kunnen gaan :lol:
Je kunt gewoon bij de check-in terminal een kaartje kopen. Maar zoals je zelf al zegt is dat (veel) duurder dan online boeken, want er is extra personeel voor nodig. Als ik bij Duinkerken-Calais kijk, kost de overtocht bij een internetboeking voor morgen 13 mei € 28 met fiets, met de belofte dat als je pas ter plekke in de haven een ticket koopt, dat een stuk duurder is. Maar wat let je om met je smartphone een dag of een paar dagen van tevoren een ticket te kopen? Dan profiteer je mogelijk nog van een goedkoper tarief en behoud je je flexibiliteit.
Heb eens een losse ticket gekocht bij de kassa van Calais-Dover voor een overtocht per hovercraft, fiets mee. Maar dat gebeurde in 1984 en toen bestond internet nog niet. Zo'n hovercraft was wel erg spectaculair. In datzelfde jaar bestond de terugreis uit Hull-Rotterdam, waarvoor ik wel een reisbureau heb ingeschakeld.

Verder straight aan de kassa van Dover naar Oostende in 1972. De naam van de maatschappij weet ik niet meer, wel duurde de overtocht 4 uur. Na het afmeren moest ik na 17 dagen links fietsen in Engeland (heerlijk fietsgevoel!) weer wennen aan het rechts fietsen, wat mij een onhandig gevoel gaf. Soms raakte ik hierdoor een trottoirband, of ik ben iets te ver naar links geraakt, wat resulteerde in een claxonstoot van een geschrokken automobilist.

In 2011 ging ik per Stena Line van Hoek v. Holland naar Harwich. Makkelijk per internet geboekt. Fiets mee voor 5 euro. Het was een dagboot, kijk maar naar de onderstaande boeking. Een nachtboot is uiteraard duurder. Duur overtocht 6½ uur. De tijden in Harwich zijn gebaseerd op de Engelse tijd, dus je horloge een uur vroeger draaien! In tegenstelling tot de Stena Line van Kiel naar Göteborg, waar ik heel vaak gebruik van maak en je daar over meerdere dekken kon lopen, kan je je op HvH-Harwich maar over één dek begeven. Best saai.

De vraag is nu wanneer de vermaledijde spoorlijn naar HvH klaar is....

Afbeelding
Mooi prijsje Martin. Enkele jaren geleden was ik de datum vergeten en bemerkte ik dat de afvaart van onze ferry samenviel met onze avondmaaltijd zo'n 100 kilometer voor de haven. Wij konden toen twee dagen later alsnog mee maar die enkele reis was een stuk duurder dan het retour dat ik een half jaar tevoren had aangeschaft ...