Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets op ferry naar Jersey en/of Guernsey - Forum Wereldfietser

Fiets op ferry naar Jersey en/of Guernsey

Hallo,
Volgende week vertrek ik naar Bretagne om daar te fietsen. Een van de mogelijkheden die ik overweeg is om ook een paar dagen naar de eilanden Jersey en/of Guernsey te gaan vanuit St Malo. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Moet je de ferry van tevoren reserveren of kun je zo aan komen fietsen? Welk eiland is het mooist of is het leuker om ze alle twee te bekijken? Is 2 dagen per eiland dan voldoende?
Ik hoor graag ervaringen.
Groet, Petra.
Hallo,
Hmm, blijkbaar zijn er weinig fietsers die voor de optie Jersey of Guernsey kiezen tijdens een fietsreis door Bretagne... Ik ga ter plekke kijken en kom hierop terug na mijn fietsreis!
Groet, Petra.
Ik zou reserveren. Toentertijd ging er slechts een keer per dag een ferry. En afhankelijk van het seizoen en/ of weer kan daarvan worden afgeweken. Prachtig eiland.
Nooit naar Jersey of Guernsey geweest, wel meerdere keren gehopt bij de Schotse eilanden. Daar hoefde je als fietser niet te reserveren.
Het kan in elk geval wel vanuit St.-Malo met Condor Ferries, maar dat had je misschien al gevonden. Ik heb het lang geleden wel eens geïnformeerd, maar toen was het belachelijk duur. Nu valt het wel mee: circa €30 per enkele reis naar Jersey, fiets gratis. Wel tevoren aanmelden.
hallo,

Friso, ik weet niet wanneer toendertijd was, maar ik zag dagelijks vele ferries naar de eilanden gaan.
Peter, dank voor de aanvullende info
Ik heb op de websites geen mogelijkheid gezien om ook voor een fiets te reserveren. ik zit over twee dagen nog een aantal dagen in een hotel met mijn vader, zal daar eens vragen of ze voor mij een reservering kunnen doen.
Dank!
Groet, Petra.
Petra137 schreef:
Friso, ik weet niet wanneer toendertijd was, maar ik zag dagelijks vele ferries naar de eilanden gaan.
Tot twee jaar terug. Excuus, ik had het over de ferry naar Guernsey vanaf St Malo (doordat ik bericht had aangepast is dit weggevallen zie ik nu). Maar misschien is deze informatie inmiddels oud dus altijd raadzaam om te informeren. :)

Afbeelding
http://www.condorferries.co.uk/timetabl ... etable.pdf

http://www.condorferries.co.uk/destinat ... ables.aspx
Petra,

Hier staat beschreven hoe je je fiets kan reserveren
http://www.condorferries.co.uk/plan-you ... -bike.aspx
Hallo,
Vanwege het aanhoudende slechte weer in het weekend dat ik van plan was naar de eilanden te gaan, heb ik afgezien van de bootreis erheen. Ik kan dus geen actuele info geven van hoe het is om met de fiets op de boot naar Jersey of Guernsey te gaan... Wellicht een volgende keer.
Groet, Petra.
Voor zover nog relevant: vorig jaar zijn we vanuit St Malo overgestoken naar Jersey waarvoor we een dag tevoren kaartjes kochten. Geen probleem. Terug kochten we ons ticket op de dag van vertrek. Idem. Opvallend: de overgang van een heel rustig Frankrijk naar een typische Engelse camping op Jersey (waar het overigens prima fietsen is), de genummerde plaatsen op de ferry op de heenweg (en de teringherrie aan boord) en de absolute chaos bij terugkeer: de boot uit Guernsey pikte ons op maar moest ook reizigers en hun auto's lossen die van G. naar J. reisden. Alleen stond het ganse havengebied al vol met auto's die wilden terugkeren naar het vasteland met als resultaat een fantastische gridlock