Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ferry spaanse zuidkust naar Marokko - Forum Wereldfietser

Ferry spaanse zuidkust naar Marokko

Hallo allemaal, we zijn met onze fietstocht van Groningen naar Marrakesh inmiddels bijna in zuid Spanje aangekomen. Vandaar de volgende vraag: je kan met de ferry van Algeciras naar Tanger Med of van Tarifa naar Tanger. Het lijkt erop dat je van Tarifa naar Tanger geen fietsen mee kunt nemen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien nog andere tips voor de overtocht ? Alvast bedankt.
Hartelijke groet van Ger
Zo te zien zijn er 2 maatschappijen die op Marokko (en omgekeerd) varen vanuit Tarifa. Beide hebben op hun website niet de mogelijkheid om voor een fiets te keizen, een motorfiets echter wel.
via http://www.frs.es/en/prepare-your-trip/ ... /contacto/ kun je de vraag aan FRS stellen en via http://www.intershipping.es/en/contacto.php
Overigens zijn er 2 Tangers namelijk Ville en Med, ik denk dat je het beste voor Ville gaat.

Van wat ik in de loop der jaren heb meegemaakt op veerboten is dat er altijd plaats is voor fietsen, in ieder geval als er ook auto's of motoren mee kunnen. Dat fietsen niet als vervoersmiddel staan aangegeven is denk ik omdat er niet veel van gebruikt wordt. Dat betekent mogelijk dat fietsen gratis zijn en gewoon meekunnen. Het beste stuur je even een bericht naar beide maatschappijen, en laat je het antwoord hier weten. (Als er verder geen gebruikerservaringen komen)
Vorig jaar oktober van Tarifa naar Tanger met fiets zonder reservering.
Daar ter plekke kaartjes gekocht.
Geen probleem!

Harjèn
Klopt, FRS neemt fietsen mee. Geen probleem. Zorg wel dat je op tijd bent, het wil in Tarifa nog wel eens lang duren voor je aan boord kunt, scanners en zo. Ik heb niet voor de fiets betaald.
Bedankt voor jullie input. Als het morgen niet zo hard waait als vandaag, steken we met FRS over vanaf Tarifa. (Niet omdat we bang zijn om zeeziek te worden, maar we mogen nog 120 km vanaf Ronda).
Met FRS over naar Tanger ging prima, fietsen waren inderdaad gratis. Het stormde wel behoorlijk, dus tijdens het in de rij staan voor de man van de douane goed vasthouden.
Naar Tarifa ga je normaal ook om te zeilen of beter nog windsurfen. Zit er nog wel lak op je fiets of die nu gezandstraalt?