Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Norfolk line Duinkerken - Dover - Forum Wereldfietser

Ervaringen Norfolk line Duinkerken - Dover

Ben afgelopen zomer van Duinkerken naar Dover en terug met Norfolkline gevaren. Had van te voren op internet gekeken naar de prijzen. Kon over voor Eur 19,-- per enkele reis. Kom ik op 30 juli aan in Duinkerken moest ik 39 euro afreken voor mijn ticket naar Dover. Zeg nog tegen de kassier is toch 19 euro. Zegt die man doodleuk "Had je maar via internet moeten boeken". Afzetterij. Maar ja wat moet je als je daar met de fiets staat. Heb van armoede maar contant betaald, want als je met creditcard betaald moet je nog eens 5 euro extra betalen.

Wat het verhaal dan nog erger maakt op de terugreis kostte de ticket in Dover GBP 20,--. Snap er niks meer van. Overigens kon wel gewoon mee zonder vooraf te boeken. Allen de prijzen snap ik niks van.

Chris
Prijzen van tickets veranderen. Kijk maar eens naar de vliegtickets. Als de prijs op dag x 50 euro is wil dat nog niet zeggen dat het twee weken later ook zo is. Soms wissselen prijzen zelfs op de dag zelf. Naarmate de vertrekdatum dichterbij komt en de vlucht voller zit, stijgen de prijzen. En inderdaad soms is per internet kopen ook goedkoper omdat dat de verkopende partij minder werk kost. En dan nog, zo hoog was het bedrag toch niet. En je hebt toch een leuke vakantie gehad niet? Probeer daar aan te denken ipv je te ergeren over die paar tientjes.
Ik denk dat het wel meevalt met de afzetterij. Norfolkline laat op de website duidelijk weten: "Er zijn last minute deals, maar de scherpste prijzen bekomt u door vroeg te boeken."
Voor vliegtickets, treintickets en boottickets geldt in het algemeen dat het voordeliger is online te boeken dan ter plaatse aan het loket, en vaak geldt ook nog dat hoe langer tevoren je online boekt, hoe goedkoper een ticket is.